luni, 12 octombrie 2009

Colectia de cricuri





Dintr-o mare intamplare am dat cu multi ani in urma peste cricul din prima fotografie, un model american produs de firma "SIMPLEX" care construia la inceputul secolului trecut automobile. Asa am inceput sa colectionez cricuri de automobil. In timp colectia a crescut numarand astazi peste 20 de piese. Ca marea majoritate a colectiilor pe care le-am dezvoltat in timp si aceasta nu este una "extensiva" in sensul ca am achizitionat in principal modele cu totul speciale, rare si cu o vechime considerabila. O alta conditie autoimpusa este aceea a provenientei, in sensul ca toate piesle au fost achizitionate din Romania, cu mult inainte ca obiectele de pe ebay sa invadeze tarabele anticarilor romani. Exista desigur si exceptii, modele mai recente care atrag atentia prin solutia constructiva, cum este cazul exemplarului din a treia fotografie. Nu lipseste desigur din colectie cricul hidraulic produs pentru ARO M461 si Tv care pastreaza inca eticheta adeziva si este singurul aflat "in serviciu". De achizitia lui ma leaga o poveste hazlie. In targul de la Pitesti exista un batranel care vinde si repara cricuri hidraulice. Dupa ce am cazut de acord asupra pretului batranelul a scos o agenda si un pix si mi-a cerut numele, telefonul si adresa. "Vreau sa stiu unde ajung cricurile care-mi trec prin mana. Acum niste ani m-am trezit ca o reclamatie si sunt aproape convins ca nu era cumparat de la mine. De la rusinea suferita atunci sunt foarte atent in aceasta problema." Am primit un biletel cu coordonatele mesterului si ne-am despartit cu o strangere de mana, asa oameni mai rar gasesti. Inutil de spus ca scula functioneaza perfect, ultima oara fiind utilizata pentru a compresa la montaj arcul puntii fata de la Aero. Intr-o recenta "expeditie" prin pod am dat peste una din cutiile care adapostesc cricurile asa incat n-am rezistat si am fotografiat cateva din piesele de "rezistenta" ale colectiei care sper sa va straneasca interesul. In a doua fotografie puteti admira un produs din anii '20 realizat de celebra firma franceza "TELESCOP". Ultima fotografie prezinta un alt cric american, deosebit de interesant, produs de firma "MFO CO". As vrea sa multumesc tuturor celor care in timp mi-au semnala, vandut sau chiar donat cricuri. Culmea culmilor ar fi, nu-i asa, sa am vreo pana si sa-mi lipseasca tocmai ..... cricul.


2 comentarii:

  1. Finalul mi-a adus aminte de faptul ca la un moment dat umblam la mine cu: cricul original al masinii ca parte din masina ( cricul de VW arata foarte interesant si se potriveste ca aspect cu cricurile din colectia ta ), un cric de Lada ( similar ca mod de operare cu cel de VW ), un cric hidraulic modern ( ca trebuie si ceva eficient )si doua capre "pt siguranta". Acum m-am limitat doar la cricul original,la cel hidraulic si la o singura capra :)). Interesanta colectie ta! Mai pune poze si cu alte cricuri.

    RăspundețiȘtergere
  2. Una din amintirile copilariei este cu suspendarea unei punti de S.R.1o1 pe care il conducea tata. MINUNATA ideea de a colectiona asa ceva ; am folosit si eu cricul nr.3,mi s-a parut foarte eficient. La mai multe cu sanatate!

    RăspundețiȘtergere