joi, 28 ianuarie 2010

5 Ani de Motociclism (1933)



Nicolae Ionescu Cristea a fost unul din cei mai mari campioni la motociclism ai Romaniei. In anul 1933 Cristea a demonstra ca nu era doar un as al motociclismului ci si un talentat scriitor, publicand o lucrare cu totul deosebita, "5 ani de motociclism " (Tipografia Ziarului Universul , 107 pagini) pentru a marca inceputurile carierei sale de succes dar si implinirea unui deceniu de la fondarea Societatii Sportive MOTO-CLUB ROMAN.
Lucrarea s-a bucurat de un real succes, de vreme ce la numai un an de la aparitie ea a fost reeditata, intr-o versiune revazuta si adaugita, sub titlul "Motociclism" (Editura Speranta, 123 de pagini). Astazi aceste lucrari, bogat ilustrate si pline de cronici si clasamente ale anilor 1928-1934 au o valoare istorica inestimabila. Ele trec in revista atat activitatea interna dar si cursele internationale la startul carora motociclistii romani se aliniau, cu fotografii si prezentari ale celor mai importante figuri din fascinanta lume a curselor pe doua roti.
Despre Nicolae "Nicu" Ionescu Cristea (in fotografie) vom mai avea prilejul sa vorbim intr-un material viitor. Pentru moment fac precizarea ca el este tatal nu mai putin celebrilor Eugen "Genu" Ionescu Cristea si Alexandru " Sandy" Cristea (multi crezand eronat ca acestia sunt descendentii pilotului Petre G. Cristea) si bunicul lui Horatiu Ionescu Cristea, pilot care duce astazi mai departe traditia familiei, de mai bine de opt decenii in fruntea competitiilor auto sau moto din tara noastra.

4 comentarii:

  1. Cu ceva timp in urma, am gasit cateva fotografi din anul 1942, acestea au fost realizate in curtea fostul "Arsenal al armatei"(demolat in anii 79-80)din Bucuresti.In una dintre ele, bunicul meu apare la ghidonul unei motociclete, pe care nu am putut pana in prezent sa o indentific. Pot sa-ti trimit imaginea pe mail, pentru a-mi da un raspuns, cu privire la marca si tipul de motocicleta care apare in fotografie ?
    Multumesc anticipat,
    DAN

    RăspundețiȘtergere
  2. Desigur, poti sa-mi trimiti pozele, nu promit nimic insa pentru ca la capitolul moto nu stau f bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici zestrea mea de cunostinte la capitolul motociclete nu este stralucita, dar am vazut ca in general cei care sunt pasionati de motociclete au cunostinte destul de multe despre automobile.Imi readuc cu placere aminte de o intamplare care s-a petrecut cu 30 ani in urma,tatal meu isi cumparase o Dacia 1300 noua si se afla inca in garantie,cand masina s-a ales cu defect destul de bizar, dupa ce acul vitezometrului trecea de 60 Km/h masina incepea sa se aduda niste zgomote foarte ciudate in interiorul habitaclului. Atunci tatal meu a mers pe la toate service-urile auto intreband cunostite sau prieteni despre acest tip de defect, nimeni nu a stiut sa dea nici un raspuns.Mergand cu familia in vizita intr-o duminica la unchiul meu, nimerim sa fie in vizita la el regretatul si fostul mare alergator la cursele de motociclism Nicolae Buescu, tatal meu nici nu termina de povestit despre defectul pe care il avea o masina apoape noua ca ii cere cheile si se urca in masina, o porneste si demareaza in viteza apoi face cateva tururi de strada efectuind intoarecerea prin derapaj controlat, se da jos din masina si ii spune tatalui meu sa schimbe toate cele patru anvelope si sa cumpere unele care au insertie de sarma cele cu care era echipata masina din uzina fiind numai cu panza. Tatal meu s-a conformat spuselor d-lui Buescu si a cumparat 4 anvelope noi, mai late si cu insertie de sarma.De atunci niciodata la masina nu au mai aprut acele zgomote.
    Fotografiile ti-le voi trimite cat de curand posibil.
    DAN

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, interesant, eu insa nu ma pot compara cu regretatul Buescu, el stia absolut tot ce misca pe doua roti. Am patit si eu o intamplare asemanatoare, cu ARO M461, masina fusese luata de armata de cel de la care o cumparasem, el nu prea s-a omorat cu revizionatul insa eu desi am luat masina din bara in bara n-am observat ca o roata era montata pe inversul sensului de rotatie indicat pe flanc, facea un zgomot infernal care mi-a dat fiori reci. Tot mergand in probe am oprit la vulcanizarea de langa Foisorul de foc, tipul de acolo mi-a rezolvat "defectul".

    RăspundețiȘtergere