luni, 22 februarie 2010

Mostra Scambio Novegro 2010 (I)





Revin dupa o scurta vacanta in care n-am stat chiar in totalitate departe de vehiculele istorice asa incat sper sa ma revansez pentru pauza prelungita prezentandu-va noi materiale interesante. In perioada 19-21 februarie am participat la targul de la Novegro (Italia). Fata de editiile din anii precedenti mi s-a parut ca nivelul a fost mai scazut si ma refer in principal la vehiculele istorice participante atat in standurile de expunere cat si in sectoarele de vanzari. Pavilionul central, care in anii trecuti gemea de exponate care mai de care mai interesante nu a gazduit nici macar un singur automobil, ci doar cateva motociclete (foto 2 & 3 - Norton-ul mi-a placut in mod special). Chiar si zona outdoor, cu un sector rezervat membrilor C.M.A.E. (foto 1 & 5), clubul milanez de profil care anul trecut a aniversat 50 de ani de existanta a fost mai putin animata fata de alte editii. Vremea ploioasa nu poate fi cauza, pentru ca ultimile doua zile ale manifestarii s-au bucurat de o vreme insorita. Cu toate astea expozantii din zona outdoor se plangeau de baia de noroi facuta in prima zi , la instalare, iar unele alei erau impracticabile de catre majoritatea vizitatorilor, care nu erau echipati cu cizme de cauciuc, asa incat multe standuri au ramas nevizitate masiv pana duminica cand pamantul s-a mai zvantat. Ca la mai toate targurile de la Novegro in prima parte isi fac aparitia "echipe" bine organizate de nemti si englezi care curata cam tot ce inseamna scuter (in special Vespa) sau motocicleta nerestaurata interesanta, plus piesele originale aferente. Ma refer la zeci de exemplare ingramadite mai apoi in camioane si exportate pentru a fi restaurate si vandute. Am intalnit un tip care de peste un an se chinuie sa vanda un Porsche 924 impecabil , cerea 7000 fata de 5700 euro anul trecut pe motiv ca "acum o ora s-a dat langa mine un scuter Vespa cu 10.000". O logica foarte ciudata, dar n-am putut sa-l contrazic, desi probabil ca scuterul era atat de rar si de bine restaurat incat sa-si merite fiecare banut platiti de fericitul achizitor. Oferta de literatura a fost ca de fiecare data foarte bogata (foto 4). Oboseala drumului de intoarcere ma face sa ma opresc aici pentru moment, voi reveni maine cu noi informatii si fotografii.

2 comentarii:

  1. Intr-una dintre fotografii apare si o Lancia Fulvia sedan cu patru usi de culoare alba, cred modelul aparut dupa anul 1969. Din curozitate, ce pret avea ?
    DAN

    RăspundețiȘtergere