marți, 23 februarie 2010

Mostra Scambio Novegro 2010 (II)






Pe langa Norton-ul prezentat ieri au mai fost vreo 3-4 motociclete care mi-au atras in mod special atentia printre care si acestea doua, B.M.W. si Harley Davidson, prima restaurata conservativ a doua total . Ce m-a surprins la motocicleta germana a fost sistemul de suspensie fata, cu arc cu foi (foto 2). In a treia fotografie puteti admira un superb Dodge Coupe (1939) in portbagajul caruia ar putea intra lejer un Fiat 500. In fotografia 4 Fiat-ul Multipla, un monovolum care poate sta oricand drept marturie ca Espace si modelele similare ale altor marci sunt doar o reeeditare moderna a unui concept lansat in premiera in productia de serie de Fiat.
Daca-mi permiteti am sa intitulez fotografia 5 "Calaul si victima" , personaje pe care le vedeti in dreptul portierei discutand (ambele cu ochelari) : in stanga un domn care probabil dorea masina ca sa-si decoreze garajul resedintei, in dreapta un samsar cu foarte mult tupeu de vreme ce a intraznit sa-si expuna "opera" sub ochii critici a mii de pasionati cerand 42.000 de euro pe un exemplar pregatit in graba pentru vanzare, chestie vizibila si din elicopter. Nici nu vreau sa-mi inchipui ce se afla sub vopseaua proaspata, cert e ca fetele de usi erau lipite cu silicon (faptul ca era transparent probabil ca reprezinta partea de finete a lucrarii) iar motorul avea o bataie pe cat de evidenta pe atat de suspecta. Reteta una foarte simpla, un model scump, cumparat ieftin datorita starii caroseriei, cu mecanica solida care nu necesita interventii majore imediate (nici nu vreau sa ma gandesc cat ar costa un RK al motorului), o tencuiala si o pospaiala a caroseriei si fuga la targ in cautarea fraierului care sa dea un sac de bani pe o facatura doar ca sa poata poza in lord britanic in fata vecinilor de cartier. Persoana interesate garla, cel mai interesat fiind personajul "victima" care a fost extrem de convingator de vreme ce vanzatorul s-a retras rapid din peisaj convins ca "nada" sa a avut succes. 5 din indivizii pe care-i vedeti misunand in jurul masinii facea pe interesatii, dupa modelul "alba-neagra" doar doar de sare cineva cu banii sa le sufle corabia. Masina provenea din Elvetia, un rezervor nesecat de modele de lux oferite la vanzare la preturi scazute, singurul impediment fiind neapartenenta la UE care implica plata unei taxe de import. La un moment dat a aparut o bijuterie extrem de rara , un Fiat Abarth 850 TC (foto 6) care a vrajit asistenta cu sunetul motorului. Cam atat de la Novegro, sfatul meu e sa fiti foarte atenti cand cumparati un vehicul istoric, targurile de acest gen sunt pline de "calai" care la un pret de chilipir sau, mai rau, la preturi peste cotatii, ofera masini care iti iau ochii, iti sucesc mintile, te fac sa-ti golesti nu numai buzunarele dar si contul si in realitatea sunt niste uriase tepe.

4 comentarii:

  1. Acum o vorba stramoseasca spune ca prostia si domnia se plateste :) . Cred ca un adevarat pasionat nu-si ia o masina fatuita si prefera o masina cu patina sau o buna baza de restaurare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Subscriu parerii de mai sus si o adaug si pe a mea (putin rautacioasa dar sunt sigur ca adevarata):
    inca o dovada ca acea natie care ne critica pe noi fara intrerupere e cel putin la fel de plina de "baieti" ca si a noastra.
    Privesc piata italiana de specialitate ca si cea mai buna in automobilismul italienesc (dupa cum e si firesc), dar pentru orice altceva, oricand e de preferat Germania, Franta si Benelux. Nu am uitat Elvetia, dar cum bine se spune in articol, depinde foarte mult, in orice caz comparatiile se vor renta mereu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma vad nevoit sa intervin, poporul italian apreciaza pozitiv prezenta si activitatea romanilor din Italia. Nu confundati cu ce scriu jurnalele si ce spun politicienii. Micile incidente provocate de posesorii de pasaport romanesc (eu nu-i consider romani) sunt folosite in scopuri electorale, practic e aceeasi abureala ca si la noi. Italienii stiu foarte bine ca nu din cauza romanilor le-au scazut nivelul de trai sau puterea de cumparare, nu din cauza romanilor mii de fabrici italiene s-au inchis sau au fost relocate in China.

    Tzepari sunt peste tot .

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu stiu daca mai exista, dar acum multi ani circula in Bucuresti un Fiat Multipla, care avea culoarea verde 6016 (probabil revopsita de propietar). Parca tampoanele de pe bara de protectie fata nu erau asa mari...?!?
    DAN

    RăspundețiȘtergere