miercuri, 30 iunie 2010

Soimii patriei si Formula 1


La mijlocul anilor '70 intreprinderea Viitorul Oradea lansa pe piata o masina de Formula 1 care a fost foarte apreciata de cei mici. Pretul jucariei era de 32,30 lei. Pe cutie sunt prezente semnatura celui care a realizat ilustratia M. Cosma - 75, nelipsitele stampile C.T.C., precum si data fabricatiei 26 mai 1979. Ma consider norocos ca am reusit sa achizitionez recent aceasta jucarie in stare absolut perfecta. Dupa cum puteti observa in fotografia de arhiva ea se numara printre preferatele mele. Cred ca s-au pastrat foarte putine astfel de jucarii complete pentru ca imi amintesc ca unele repere se desprindeau si se pierdeau rapid. Cea mai sensibila piesa era eleronul, urmau apoi parbrizul, bordul si oglinzile, volanul si filtrul de aer. Rotile si caroseria rezistau foarte bine oricaror "teste". Cred ca sunt in asentimentul multor generatii multumind celor care au realizat aceasta jucarie de exceptie care ne-a bucurat copilaria.

La vremea aceea Formula 1 nu intra in casele noastre prin intermediul televiziunii, revista AUTOTURISM fiind singura care prezenta rezultatele si fotografii. De 20 de ani tot auzim povesti nemuritoare despre intrarea unor piloti romani in Formula 1. Singurul lucru care este cert la ora actuala e acela ca firma oradeana a reusit sa lanseze in Formula 1, acum mai bine de trei decenii, multi piloti romani. Si sunt foarte mandru ca am fost unul dintre ei.
Webmasterul http://www.miniauto.ro/ LDH mi-a furnizat o informatie extrem de interesanta. Jucaria are ca sursa inspiratie modelul Matra MS 120B, posibil ca oradenii sa fi plecat de la o macheta a acestui model. O fotografie a modelului surprinsa la GP-ul Germaniei 1971 -Nurburgring, pilot Chris Amon (DNF - accident turul 6) gasiti aici http://connect.in.com/chris-amon/photos-54517-3968061.html

3 comentarii:

  1. Pentru povestile astea de suflet iubesc acest blog, felicitari !!!!

    Mandy

    RăspundețiȘtergere
  2. Bogdan , am si eu una incompleta si mi-ar fi de mare ajutor niste poze de detaliu cu motorul, parbrizul cu ansamblul de oglinzi si eleronul (poze facute de sus, di laterala si din spate la piesele respective. Dimensiunile ar fi iarasi de mare ajutor. Ma poti rezolva? nuculetul@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere