duminică, 15 august 2010

I Raidul Zimbrilor 2010


Weekendul trecut (14-15 august) Compania AUTOMOBILIA a lansat un nou eveniment dedicat vehiculelor istorice. Asa cum reiese chiar din titulatura, RAIDUL ZIMBRILOR se adreseaza posesorilor de automobile de teren romanesti ARO M461. Pe parcursul evenimentului ni s-au alaturat insa si alte modele ARO (244, 243, 320) , care in viitor vor deveni istorice, asa incat putem spune ca a fost o “petrecere in familie”. Invitat special al evenimentului a fost cel mai vechi automobil 4x4 din Romania, Willys MB (1943). "Cartierul general" a fost stabilit la pensiunea “La Tudose” din Cheia. http://www.cheialatudose.ro/
Sambata a fost parcurs un traseu off road de cca. 50 km. Traseul a inceput la Cheia si s-a incheiat pe platoul Tabla Butii unde participantii au vizitat cimitirul eroilor din primul Razboi Mondial. S-a plecat apoi spre una din stanele din zona unde s-a servit un pranz traditional, bulz-ul fiind meniul cel mai apreciat. Vremea a tinut cu participantii, ploaia ocolind zona parcursa. Spre seara cele 7 automobile ARO M461 si veteranul Willys au revenit la Cheia. Ziua s-a incheiat cu o cina festiva in cadrul careia s-au decernat diplomele de participare si au fost vizionate fotografiile realizate de participantii la raid. Sambata destinatia M-urilor a fost Manastirea Crasna, ultima portiune a traseului fiind o adevarata proba speciala deopotriva pentru masini si conducatorii lor. Dupa slujba a fost vizitata manastirea, frumusetea lacului cu nuferi intalnit in curtea acesteia fiind surpriza zilei. Participantii la raid au declarat la unison succesul evenimentului asa incat batranele M-uri nu se vor “odihni” prea mult in garaje, urmatoarea editie a raidului fiind programata in toamna acestui an.

2 comentarii:

  1. O aventura foarte reusita pe munte, in care vremea a avut un rol important, mai ales ca in timpul petrecut in platoul Tabla Butii, cerul era plin de nori si fulgerele si tunetele nu au contenit. Toate masinile s-au comportat perfect, asa cum probabil isi doreau proiectantii de la UMM, atunci cand lucrau la prototip.
    Grupul nou format a creat o atmosfera incredibila. Am cunoscut oameni noi, meseriasi adevarati atat in auto dar si in off-road, cu care mi-ar placea sa raman prieten si sa mai pornim pe munte impreuna. Romani patrioti care desi au cutreierat Europa centrala, se bucura pentru faptul ca M-ul poate face fata si acum cerintelor. Cu trei-patru oameni ambitiosi si priceputi ca ei, la carma ARO Campulung Muscel, acum am fi avut o masina nationala 4X4, care ar fi rivalizat cu marcile straine consacrate!
    Desi suspensiile ne-au cam "scuturat" pe drumurile de munte, bucuria pe care am trait-o impreuna, ne-a apropiat si mai mult! O experienta foarte placuta pentru care participantii si organizatorii merita calduroase felicitari! Dan Cazacu

    RăspundețiȘtergere
  2. Respect celor care mentin vie legenda ARO !
    Va asteptam si in Ardeal.
    Radu Groza - Bistrita (ARO 244 Forester - 1997).

    RăspundețiȘtergere