duminică, 21 noiembrie 2010

Renault si Dacia de 10 ani impreuna

Vineri am vizitat Targul de carte "Gaudeamus". In dreapta intrarii DACIA a avut un stand discret, la care am intrebat de cartea lui Dan Vardie, unul din cei mai prodigiosi ziaristi auto ai ultimelor doua decenii. "Renault si Dacia de 10 ani impreuna" a avut lansarea la sfarsitul anului trecut, moment pe care din pacate l-am ratat. Mi-as fi dorit sa fiu alaturi, intr-un astfel de moment special, de cel care mi-a acordat incredere acum mai bine de 10 ani cand mi-a incredintat inca de la primul numar rubrica "Retromobil" in revista AUTOSHOW. Dar timpul nu e pierdut atat pentru a obtine un autograf de la maestrul meu cat si de a-l felicita pentru aceasta excelenta lucrare. Lucrarea este realizata in conditii grafice si tipografice de exceptie si insumeaza 195 de pagini. Am parcurs cu mare interes cartea si am la final un bogat bagaj de informatii legate de privatizarea Dacia, modernizarea uzinei, strategia modelelor care s-au succedat in ultimii ani precum si imaginea clara a personajelor acestui mariaj de succes Renault-Dacia, o casatorie cu repetitie tinand cont ca primul acord Renault-Dacia s-a derulat in perioada 1966-1976. Cartea debuteaza cu un scurt istoric Dacia, ilustrat de fotografii de arhiva extrem de interesante, unele dintre ele fiind publicate in premiera. Personal mi-ar fi placut ca istoricul sa fie mai lung insa tema cartii a fost desigur alta. Din fericire istoria Dacia continua cu mare succes si vor mai fi ocazii ca ea sa fie abordata. La final lucrarea contine o lista a modelelor fabricate si a numarului anual de exemplare. Am inteles lipsa din aceasta statistica a modelului "Sport" asamblat de IATSA, nu si a modelului Solenza. Lucrarea a fost tiparita in 3500 de exemplare (dintre care 500 in limba franceza) la Arta Grafica Bucuresti si costa 20 de lei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu