duminică, 15 mai 2011

Automobilul electric TESLA



Stiu ca o sa dezamagesc expeditorii dar in general sterg fara sa citesc emailurile referitoare la 1001 de povesti. Astazi am primit insa unul interesant, nu-i cunosc autorul insa cred ca e interesant de citit, este evident ca problema necesita un studiu mai atent, mai cu seama ca Tesla avea origini romanesti. In cele ce urmeaza textul integral :



"Născut in Similjan-Croatia, in noaptea de 9 spre 10 iulie 1856 ca fiu al preotului ortodox Milutin Teslea şi al Gicai Mandici. Familia tatălui era de grăniceri antiotomani, în fostul imperiu austro-ungar. Numele initial de familie era Draghici, dar el a fost înlocuit în timp, prin porecla de Teslea, dupa meseria transmisă în familie, de dulgher (teslari).

Deşi originea lui “român din Banatul Sârbesc” aşa cum il denumea un alt mare savant roman Henri Coandă, care a avut privilegiul de a discuta cu Tesla chiar în limba română, Academia Română nu are nici macar un articol despre marele geniu al umanităţii Nicolae Tesla.
Moare în 7 ianuarie 1943 la New York, Statele Unite ale Americii, faima lui Tesla rivalizând în istoria şi cultura populară americană cu cea a altui mare inventator si rival al sau, Thomas Edison.

Marele savant Nicolae Tesla (Nikola Tesla), considerat de canalul Discovery ca fiind unul dintre cei mai mari 100 de americani, este geniul sub care stă dezvoltarea actuală a omenirii. El a fost un mare vizionar, multe din ideile sale nefiind înţelese nici astăzi şi constituind o permanentă sursă de dispută între marile puteri.
Amprenta lui Tesla poate fi observată în civilizaţia modernă oriunde este folosită electricitatea.

Prin 1890, Tesla revoluţiona tehnica cu invenţiile sale: motorul electric cu inducţie, radiotelegrafia, telecomanda prin unde radio, lămpile fluorescente şi în special curentul electric alternativ (pentru promovarea căruia, sprijinit de George Westinghouse, a dus o adevărată luptă cu Thomas Edison, partizanul curentului continuu) şi transmiterea de energie prin atmosferă, fără cablu. Era tehnologiei moderne a fost iniţiată de spiritul vizionar al lui Nikola Tesla, omul căruia îi datorăm stadiul actual al dezvoltării omenirii.

Într-o conferinţă susţinută la American Institute of Electrical Engineers din New York pe data de 20 mai 1891, Tesla spunea: “Ne putem imagina o energie curată, ieftină, disponibilă în cantitate mare, care să ne descotorosească de poluare şi care să ne dea speranţa de a trăi într-un mediu în care civilizaţia umană să se poată bucura de o reală înflorire. Această energie există şi a fost identificată de nenumărate ori în istoria umanităţii sub diverse denumiri … Spaţiul dintre atomi nu este vid, ci plin de energie, a cărei natură este încă subiect de discuţii. Concentrarea sa este extrem de ridicată, de ordinul a 5.000 kWh / cm³. Este perceptibilă doar dacă este pusă să interacţioneze cu câmpuri electromagnetice sau cu materia. În cazul din urmă ea este originea acceleraţiei gravitaţionale. Omul ştia cu multă vreme în urmă că materia provine dintr-o substanţă primordială, un câmp subtil şi vast, dincolo de orice imaginaţie: eterul fotofor (gr. phos – lumină, pherein – care poartă, transportă) şi asupra căruia acţionează Prana cu energie creativă dând viaţă lucrurilor şi fenomenelor într-un ciclu etern. Această substanţă primordială accelerată în infinite turbioane se transformă în materie brută, iar când forţa se diminuează mişcarea dispare şi materia revine la starea sa iniţială.” Tesla a redescoperit că acest fenomen poate fi utilizat practic şi a demonstrat experimental acest fapt. Maşinăriile concepute de savant şi construite pe baza acestui principiu par scoase dintr-un almanah de anticipaţie, dar ele au fost reale şi au funcţionat. În 1892 Tesla spunea: „Energia electrică este prezentă peste tot în cantităţi nelimitate şi poate conduce toate maşinile din lume fără a fi nevoie de cărbune, petrol sau gaze ...”. Acesta este adevăratul concept de energie liberă.
În anul 1931, Tesla în vârstă de 75 de ani a hotărât să experimenteze pe cont propriu un automobil care să circule fără zgomot, fără gaze, fără combustibil.

Era o perioadă din viata sa când teoriile sale erau luate în râs şi era considerat un savant nebun, metoda folosită si cu orice alt prilej de a denigra realităţi care deranjează ordinea globală.
Dar iată cum s-a derulat experimentul:
L-a chemat pe nepotul sau Petar Savo, în vârstă de 31 de ani, din Yugoslavia pentru a-l ajuta la această constructie, formalităţile au durat ceva timp.

Au ales un Pierce Arrow -Twin Cowl Pheaton, automobil de lux în acea perioadă, acelasi model cu cel din fotografia publicată în PESSWiki.
A fost închiriat un garaj din Buffalo , oras din nord-vest de New York , unde au început modificările automobilului.
S-a demontat motorul pe benzină, radiatorul si înlocuite cu un motor electric de curent alternativ, cam de un metru lungime si aproximativ 65 cm diametru, de 80 CP, a cărui fabricaţie nu a fost cunoscută. Răcirea motorului era în partea anterioară cu un ventilator. A fost pastrată bateria de acumulatori.
Apoi Tesla personal a trecut la construcţia convertorului de energie care în ziarele locale a fost denumit “Solid State Converters”, sau convertor de energie gravitaţionala.
Convertorul era alimentat de la bateria automobilului şi cuplat prin cabluri la motorul electric de curent alternativ, fiind montat pe locul pasagerului din fată.
Avea dimensiunile unei “lăzi de vin”, 65x25x15 cm si conţinea o serie de bobine, rezistori si 12 lămpi electronice de putere de tip 70L7-GT, cumpărate de la un magazin local de piese radio.
O antenă de 1,8 m a fost montată în spatele automobilului si cuplată la convertor.
În acel moment Tesla s-ar fi exprimat:”Acum avem putere”.
Au urmat 8 zile de probe în care Petar Savo, care de altfel avea pregătirea de aviator militar în armata austriacă, a condus automobilul pe drumurile din jurul orasului Buffalo cu viteze de 144 km/h, pana la 192 km/h, fără probleme, trăind o experientă unică.
Tot atunci Tesla ar fi afirmat că acea cutie ar fi suficientă pentru energia necesară unei case pe timp nelimitat si absolut gratuit.
Dupa această experienţă totul a intrat în “gaura neagră a istoriei” şi a rămas doar legendă.
Curios lucru că la puţin timp după experiment firma Pierce Arrow a dat faliment si a fost înghiţită de firma Studebaker, care 30 de ani mai tarziu va forma American Motors.
Tot atunci s-a discutat de tratativele pe care le ducea marina militară americană cu Tesla, dar care au rămas secrete.
Dacă a fost legendă sau realitate în mod sigur timpul o va rezolva la momentul potrivit şi hotărât de cei care au puterea şi decid soarta lumii".


Link-uri recomandate :




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu