miercuri, 30 noiembrie 2011

A fost odată ca niciodată…









Va prezint in cele ce urmeaza povestea traita si scrisa de dl Vald Capotescu, reprezentantul R.C.R. in judetul Timis.

"….așa începe povestea Cadillac-ului din grădină.


Într-o zi cu soare un vecin mi-a spus ,,știu într-un sat o mașină mare americană ca a ta, dacă vrei îți dau adresa poate găsești vreo piesă, dar trebuie să mergi pe drum desfundat, de pământ, din care 1 km e prin pădure…,,

Nici pe departe ,,mașină ca a mea… ,, dar pentru vecin toate mașinile americane sunt la fel. Am aflat povestea mașinii… cândva un Cadillac Fleetwood Brougham fabricat în anul 1970!
Din mașină mai era doar caroseria fără nici o piesă la interior. I-am spus vecinului meu mai mult în glumă: ,, La ce m-ai adus! Așa ruginitură e bună doar de pus în grădină ca suport de flori, așa cum vezi prin Austria și Franța…,,


… După câteva luni același vecin îmi spune ,,ai vrea caroseria aia de Cadillac să o duci la munte? Vrea proprietarul să o ducă la fier vechi. Ți-o duc la munte și pui flori pe lângă ea!,, Și uite așa a început un vis… am adus caroseria la Timișoara (după ce am găsit roți de IMS cărora le-am tăiat cu flexul găurile prezoanelor ca să se potrivească și ulterior le-am sudat), am găsit în SUA masca, capacele de roți, farurile precum și seturile de embleme exterioare…
Și trasă cu tractorul am dus caroseria la vopsit! Îmi doream bineînțeles un Cadillac roz, precum cel cel al lui Elvis Presley…

Am luat luat un butuc și m-am așezat la volan…prima și ultima oară când am ,,condus,, Cadillac-ul Fleetwood Brougham din 1970 pe șosea, cu un scârțăit asurzitor și trosnind din toate încheieturile de lătrau toți câinii de pe stradă…
Ajuns la vopsitor, am ridicat geamurile, am șlefuit rugina vizibilă, am izolat sticlele și masca și am introdus-o la cabină. Ce a ieșit….?

Barele din crom au fost curățate după ce au stat 18 ani în pământ, capacele sunt lipite de roți (au partea concavă exact unde jantele de IMS sunt convexe), iar emblemele montate după câteva zeci de minute necesare găuririi tablei caroseriei de 2mm. În lămpile de poziție față și spate am montat mini lămpi solare de grădină cu led și veți vedea ce efect au noaptea. Mașina se sprijină pe patru bolovani sănătoși. Peste vopsea am aplicat lac incolor decorativ de piatră. În locul numărului de înmatriculare este acum Elvis Presley !



Foto & text : Vlad Capotescu

Un comentariu: