vineri, 28 septembrie 2012

O fotografie centenara

Colegul Bogdan Nica a publicat fotografia unui automobil surprins in curtea Palatului Peles la inceputul secolului trecut incercand sa alfe ce marca este. Misterul a fost rezolvat rapid de un cititor al site-ului prewarcar.com care a identificat automobilul ca fiind Laurin & Klemen GDVC4 (1910). Mai mult a fost indicat si proprietarul, Emmer  Litlmann, care a receptionat automobilul la Bucuresti in data de 10.5.1911 (seria motorului 6396). Stiu, noi nu avem date despre vehicule romanesti produse in urma cu 30-40 de ani, asta este, trebuie sa cercetam mai intens. 

marți, 25 septembrie 2012

Lansare de carte : Masinile Regelui



ASR Principele Radu al Romaniei, Membru de Onoare al Retromobil Club Romania, a lansat vineri 28 septembrie lucrarea "Masinile Regelui". Evenimentul a avut loc la Muzeul National de Istorie al Romaniei.
Lucrarea contine prezentari ale tuturor automobilelor care au apartinut MS Regele Mihai al Romaniei, Presedintele de onoare al R.C.R. si are o bogata ilustratie. Publicata de editura Curtea Veche Publishing lucrarea poate fi achizitionata din librarii (39 RON) sau online (33 RON).

joi, 20 septembrie 2012

Partea nevazuta a licitatiei de la Mamaia



Colegul si prietenul meu Tudor Vicol a fost mahnit citind articolul meu laudativ la adresa licitatiei de la Mamaia. Trebuie sa precizez ca am scris strict ce am vazut in cele 2-3 ore petrecute in locatie inainte de licitatie si pe parcursul ei. Ca organizator a aproape 150 de eveniment cu vehicule istorice pot spune cu mana pe inima ca organizare a fost buna si imi pastrez aceasta parere si aici ma refer strict la : publicitatea facuta evenimentului, numarul mare de spectatori, locatia aleasa (imi mentin parerea , dar sunt de acord ca  praful a fost o mare problema, care ar fi putut fi evitat partial acoperind masinile pe timpul noptii), desfasurare, catalog (ma refer la calitatea tiparului fotografiile si mai ales textele lasand de dorit). Afirmatia ca organizatorii sunt profesionisti se referea strict la modul cum a decurs licitatia, mai exact la prestatia celui care a condus "ostilitatile" (nu si la continutul prezentarilor , usor banale prin enumerarea muzeelor sau personalitatilor care detin masini similare) si la faptul ca a reusit sa atraga un public numeros, o treaba deloc usoara. Adaug si anuntul ca s-au vandut toate masinile, o chestiune greu de realizat, mai ales ca vorbim de prima licitatie din Romania. Exista tot mai multe voci in prezent care reclama ca in realitate numarul masinilor vandute a fost mic, voi cere punctul de vedere al organizatorilor si voi reveni pe acest subiect. Am  tinut cont si de faptul ca experienta firmei respective in vanzarea de automobile era zero inainte de acest eveniment. Personal incurajez orice eveniment auto , o dovada fiind numeroasele prezentari din acest blog. Incerc sa nu critic decat lucrurile extrem de grave pentru ca stiu cat de greu e sa organizazi ceva, mai ales cand o faci cu angajati si nu cu pasionati. Exista din cate o sa cititi mai jos si parti mai putin reusite, promisiuni neindeplinite, etc. Cum fiecare are dreptul la opinie iar dl Vicol nu a putut posta (datorita numarului mare de caractere) comentariul la momentul publicarii articolului meu gazduiesc cu placere parerile sale in cele ce urmeaza.  

"Participind la licitatia amintita in calitate de proprietar al unei masini (roadster-fara acoperis) vreau sa fac urmatorul comentariu - adresat atit tie cit mai ales celor ce-ti citesc postarile :

- Promisiunea repetata pina-n ultima clipa de-a transporta masina pe o platforma inchisa nu a fost onorata - nici macar la intoarcere cind exista amenintarea cod portocaliu (ploaie si grindina) ; cei de la Artmark au stiut sa se scuze politicos, pasind responsabilitatea de la unul la celalalt.

- In seara sosirii in Mamaia cortul in care urma sa fie expuse masinile nu era inca montat; presati de vant si ploaie - masinile au fost ,,adapostite,, totusi in cortul situat pe plaja care nu avea insa peretii laterali (2x50m) montati. Stiu ca port o grija exagerata masinii, insa nu cred ca vreun posesor de masina - clasica sau nu , descoperita sau nu - ar fi ramas indiferent vazind-o incarcindu-se de nisip si efectiv sablata de sarjele vantului;

- Bucati de lemn fixate(?) pe structura interioara a cortului, boxe audio si proiectoare de pe stilpii interiori au cazut printre si peste masini din cauza lipsei unei minime protectii laterale la vant;

- Un singur agent a fost considerat suficient pt.paza a 21 masini pe o suprafata de 1000mp cu acces practic nelimitat si mai multe locuri pe unde se putea intra...nici o camera de luat vederi - pe parcursul celor 5 zile si 5 nopti.

- Ceea ce e legitim pentru un participant la licitatie - a urca in masini si a le incerca - s-a extins practic la oricare vizitator curios ; Acestia erau nesupravegheati ,  incercau diverse comenzi (simple, insa delicate) cu entuziasm, insa cu mai mult sau mai putin simt /spirit tehnic.

Acestea sunt fapte, nu opinii personale.

Evident ca fiind o premiera in Romania , evenimentul a fost penalizat de lipsa de experienta a organizatorilor. Iar ca sa devii si sa poti fi numit pe buna dreptate ,,profesionist,, una din conditiile necesare e tocmai experienta in domeniul respectiv.

In opinia mea, pentru experienta pe care au acumulat-o cu aceasta ocazie s-au riscat cu buna stiinta sau din nestiinta mai multe mize printre care si ,,obiectele muncii,,- masinile.

Cit despre tine Bogdan - prefer sa cred ca alaturarea in aceeasi fraza a celor 3 caramizi :

,,locatie ideala,, , ,,profesionalismul organizatorilor,, , ,,organizare perfecta,, se datoreaza exclusiv euforiei adjudecarii plachetelor sportive.

Cu respectul cuvenit

Tudor Vicol "

IV Kronstadt Classic Rally


Cea de-a IV editie Kronstadt Classic Rally a reunit 32 de echipaje care s-au intrecut in numeroase probe speciale, rezultatele finale fiind urmatoarele :

Clasament General:

Locul 1 Hiver Cristian - Iancu Cristi Austin Healey 3000 1553 puncte
Locul 2 Levente Dudi - Romer Klaudia Dacia 1100 1647 puncte
Locul 3 Alexandru Stefan - Vrabie Stefan Rover P5 Mk III 1681 puncte

Clasament Grupe

Grupa E
Locul 1 Rotaru Ionut - Dan Ionut Porsche 356 2836 puncte
Locul 2 Popa Horatiu - Popa Raluca Renault 4CV 3855 puncte
Locul 3 Cuciureanu Daniel - Cuciureanu Beatrice MGA 8580 puncte

Grupa F
Locul 1 Hiver Cristian - Iancu Cristi Austin Healey 3000 1553 puncte
Locul 2 Levente Dudi - Romer Klaudia Dacia 1100 1647 puncte
Locul 3 Alexandru Stefan - Vrabie Stefan Rover P5 Mk III 1681 puncte

Grupa G
Locul 1 Ladoupoulos Panagiotis - Vaduva Radu Ford Escort Mk1 2192 puncte
Locul 2 Vartaci Cristian - Hoszu Silvestru Opel Ascona A 2422 puncte
Locul 3 Bonciog Dan - Buzu Dan Ford Capri Mk2 2527 puncte

Youngtimer
Locul 1 Voinea Dragos - Voinea Alex Rover Cooper 5052 puncte
Locul 2 Marin Alexandru - Balasoiu Madalin Mercedes Benz 240D 5186 puncte
Locul 3 Baiasu Horatiu - Baiasu Gabriela Citroen 2CV 5296 puncte

Lady`s Coup
Locul 1 Gramescu Cori - Iacobini Alexandra Volvo 123 GT 2545 puncte
Locul 2 Rotaru Monica - Ladopoulos Cristina Porsche 911 4525 puncte

Best Car in Show -  Renault 4CV (11 voturi ale participantilor)

Junior Kronstadt Classic Rally 2012  - Alex Voinea

Cele mai putine puncte de penalizare au fost realizate de catre echipajul:

Stanciu Gabriel - Ladopoulous Georgios Porsche 911 RS si Porsche 914 800 puncte

conform art.3.5 din regulamentul de concurs nu au punctat in clasamentul General (au schimbat automobilul pe parcursul raliului).



marți, 18 septembrie 2012

XIV Raliul Memorial Giurgiu 1904

RETROMOBIL CLUB ROMANIA organizeaza sambata 22 septembrie a XIV-a editie a “Raliului Memorial Giurgiu 1904” evenimentul cu cea mai indelungata traditie in calendarul R.C.R. . Editia din acest an a raliului se anunta a fi cea mai spectaculoasa de pana acum, cu numeroase probe speciale care vor pune la incercare atat pilotii cat si masinile. Raliul reediteaza anual cu vehicule istorice primul raliu organizat in Romania la 22 septembrie 1904. Raliul Memorial Giurgiu 1904 se va desfasura dupa urmatorul program :

9:00=>9:45 Baneasa Shopping City - Sosirea echipajelor participante , verificari, validare inscrieri, inscriptionare automobile (nr. concurs/stickere sponsori), distribuire roadbook/carnet de bord, , sedinta tehnica

10 :00 Baneasa Shopping City - Start raliu - Etapa I Bucuresti-Giurgiu-Comana (144 Km)

13:07 Comana – Finish Etapa I Neutralizare. Bufet suedez.

14:30 Comana – Start Etapa a II-a (63,4 Km)

16:05 Baneasa Shopping City – Finish Etapa II

16:30 Baneasa Shopping City - Start Etapa III (26,9 km)

17 :10 Baneasa Shopping City - Finish Etapa III / raliu

18:00 Afisarea rezultatelor

18:15 Festivitatea de premiere

La Multi Ani Morgan Club !

Cu ocazia aniversarii a 5 ani de la infiintare, Morgan Club Romania s-a bucurat in Septembrie de vizita a 12 echipaje Morgan din Marea Britanie, Elvetia si Germania . Pe traseul de circa 2000Km. - de la Arad la Bucuresti si inapoi prin Oradea - au avut ocazia sa descopere locuri mai putin stiute despre Transilvania, sa deguste bunatati traditionale , sa salute participantii la raliul Kronstadt Classic in trecerea lor prin Brasov si sa se bucure de perspectiva impresionanta oferita de Transfagarasan.





duminică, 16 septembrie 2012

Tarziu da' bine



Pentru prima oara R.C.R. a organizat un eveniment moto, expozitia "Doua Roti Istorice". E foarte tarziu dat fiind ca de la fondarea clubului au trecut 14 ani. Imbucurator este faptul ca evenimentul a fost o reusita, au participat 30 de motociclete, motorete si scutere. Atmosfera a fost foarte frumoasa, cu sute de spectatori si discutii interesante purtate de motociclisti cu state vechi printre care eu cu al meu scuter am facut primii pasi intr-o lume fascinanta. Antena 1 si Realitatea TV au transmis mai multe reportaje in direct si la emisiunile de stiri , o chestie la care sincer nu ma asteptam dat fiind faptul ca Zilele Bucurestiului pareau sa monopolizeze agenda presei. Am fost impresionat de grupul de la Ploiesti (D.D.R.) condus de dl. prof. Petcu si motivele sunt doua : sunt o familie si au reusit sa restaureze exemplar motociclete MZ care poate pentru multi pot parea neinteresante. Rezultatul e spectaculos, sincer am prins MZ-urile de 250 in perioada lor de glorie, cand aveau in jur de 10 ani vechime, dar niciodata nu am vazut vreun exemplar care sa para scos din cutie. Merita toate felicitarile si sper sa mai avem privilegiul de a-i avea oaspeti. Harley Davidson-ul WLA din 1942 pare un vis frumos, dar e realitate, a fost importat recent de fiul marelui actor Albulescu caruia nu putem decat sa-i fim recunoscatori pentru decizia de a ridica stacheta la o cota care pana ieri parea imposibila. Surptiza, este insa al doilea model WLA care ajunge in Romania si lista nu poate omite un Indian Scout. Impresionanta starea de conservare a unui NSU 250 OSL din 1943 care nu are doar vopseaua dar si anvelopele originale. Tinand cont ca este un model militar performanta este si mai mare. Cezeta mea si "verisoara" ei din vest Vespa, restaurata maniacal de prietenul Florian, au fost singurele scutere prezente si n-au trecut neobservate. M-a bucurat tare mult prezenta unui numar mare de copii, care desi n-au fost lasati sa urce cum vroiau pe motoare au participat la o prima lectie deschisa care e posibil sa-i faca la maturitate sa devina motociclsiti si, de ce nu, colectionari de motociclete.  O poza din copilarie langa o motocicleta sau o masina, o plimbare cu o ruda sau vecin la bordul unui vehicul care a ramas in memorie si peste ani a devenit piesa de colectie, a fost declicul multora dintre colectionari. Muzeul Tehnic Dimitire Leonida a onorat evenimentul expunand trei motociclete. Institutia are un nou director, lucrurile par a merge intr-o directie buna, de vazut ce se va intampla in octombrie cand si ultima parte din Electrica, detinatoarea muzeului, se va privatiza. Normal ar fi ca muzeul sa intre in administrarea primariei si a Ministerului Culturii, firma avand in continuare obligatia de a aloca un procent din profit pentru muzeu. Inginerul Dimitrie Leonida, in urma cu mai bine de un secol, n-a banuit desigur cum vor evolua lucrurile, ce e clar este ca nu se poate privatiza un muzeu primit de stat ca donatie si dezvoltat exclusiv prin bani publici si uneori prin aditia de exponate confiscate de organele vamale. Revenind la eveniment trebuie sa-i multumesc colegului Mihai Preda pentru mobilizarea exemplara a pasionatilor de motoare clasice si desigur participantilor care au raspuns prezent si carora le promit pentru 2013 cel putin doua evenimente. Exista un potential fosrte mare in acest segment colectionistic si e pacat ca anii sa treaca fara sa existe evenimente pe masura. Cei care au fost la targurile de profil din Europa au constatat desigur ca segmentul moto depaseste cu mult pe cel auto si aici ma refer la numarul de exemplare expuse/oferite spre vanzare cat si la oferta de piese de schimb. Din Romania s-au exportat din pacate mii de motociclete insa inca exista comori care asteapta sa fie descoperite. O dovada sunt si NSU-ul de care va vorbeam sau Zundapp-ul K500 expus in stare de relicva, recent descoperite si o serie de alte motociclete care au aparut  cand deja impresia generala era ca la capitolul motociclete antebelice importul e singura solutie. Deschiderea unei sectii moto in cadrul R.C.R. era necesara de multa vreme, dar niciodata nu e prea tarziu sa repari lucruri care din varii motive n-au iesit din prima asa cum trebuie.

https://picasaweb.google.com/100198597973272279968/DouaRotiIstorice2012#

miercuri, 12 septembrie 2012

Doua roti istorice

RETROMOBIL CLUB ROMANIA organizeaza sambata 15 septembrie (10:00-13:00) in Parcul Carol din capitala expozitia moto "Doua roti istorice". Vor fi expuse motociclete, motorete si scutere. Cu aceasta ocazie vor fi puse bazele sectie moto a R.C.R.

marți, 11 septembrie 2012

Raliul Manastirilor


Cei care au ratat editia din acest a Raliului CARPATI RETRO au ce regreta. Spectarorii au pierdut spectacolul oferit de 30 de vehicule istorice atent pregatite care s-au intrecut pe un traseu de peste 1100 km. Posesorii de vehicule istorice care nu s-au aliniat la startul competitiei au pierdut sansa de a participa la una din cele mai reusite editii. O spun fara sa am emotii ca voi fi contrazis, fiind alaturi de alti colegi in echipa organizatorica a primelor zece editii ale raliului.  Castigator al editiei 2012 a raliului a fost echipajul Dan Bonciog/Adrian Grecu (Ford Taunus - 1971), secondat de echipajul AUTOMOBILIA Historic Racing Team Bogdan Coconoiu/Andrei Coconoiu (Lancia Fulvia 1,3 S - 1971) si Costel Casuneanu/Maurilio Zani (Porsche 356 - 1955), cele trei echipaje fiind departajate de cate o secunda. Premiul pentru cel mai vechi automobil participant a fost castigat de DODGE DG8 (1931 - echipaj George Danciu/Razvan Badulescu - start din Bucuresti) care a demonstrat ca nu exista trasee imposibil de parcurs cu un automobil interbelic perfect restaurat. Castigatori sunt insa toti participantii pentru ca atmosfera a fost fantastica iar locurile vizitate absolut mirifice. Bucovina este o alta lume, una cu totul aparte, cu oameni speciali si locuri deosebit de frumoase si nu ma refer doar la manastirile vizitate (Voronet, Moldovita, Sucevita si Humor). Senzatia a fost ca in Bucovina lucrurile au intrat pe un fagas bun : am stat la pensiuni excelente, meniurile servite au fost grozave, drumurile sunt impecabile si bine semnalizate. Totul pare pus bine la punct si toata lumea asteapta valurile de turisti straini, care din pacate pentru moment lipsesc, sa speram ca nu pentru multa vreme. Inchei lasand fotografiile sa vorbeasca.

Album foto :

marți, 4 septembrie 2012

Premiera de la Mamaia

                                      





Duminica 26 august clubul Fratelli Beach & Club din Mamaia a gazduit in premiera in Romania o licitatie de vehicule istorice organizata de firma ARTMARK cu sprijinul Oldtimer Studio. Oferta a fost completata de bauturi si obiecte de colectie din domeniul sportului. Licitatia a fost precedata de trei zile de expozitie in care numarul vizitatorilor (platitori de bilet - 5 ron) a fost de aproape 5000. Au fost oferite spre vanzare 21 de automobile, dintre care 17 vehicule istorice. Organizatorii au declarat ca au fost vandute toate automobilele, lucru care urma sa se confirme, o parte din ele avand preturi rezervate. Evident ca nu am rezistat si am licitat pentru placheta A.C.R.R. care a fost oferita intr-un lot care mai cuprindea 11 plachete sportive din perioada interbelica. Asta pentru ca niciodata nu m-am indurat sa montez placheta pe care o am in stare noua pe Aero. A fost cu noroc asa incat foarte curand o sa puteti admira placheta la fiecare eveniment la care Aero va fi prezent. Revenind la eveniment trebuie spus ca organizarea a fost perfecta, atat datorita profesionistilor de la ARTMARK cat si locatiei care a oferit cadrul ideal. Publicul a fost numeros si in mare parte avizat. Prezentatorii evenimentului, pe care n-am sa-i numesc din respect pentru prestigiul domnului si frumusetea doamnei, n-au fost dupa parerea mea cea mai buna alegere, discursul lor fiind monoton, stereotip si uneori presarat de erori. La final toata lumea a fost fericita, pe de o parte organizatorii pentru reusita evenimentului, pe alta vanzatorii si cumparatorii pentru tranzactiile efectuate. Cel mai mare castig este insa popularizarea enorma facuta vehiculelor istorice. Partenerii firmei ARTMARK, al carui slogan este « Investments of passion » au fost Fratelli Beach & Club, B.C.R., Le Manoir si Oldtimer Studio. Cu speranta ca licitatia va capata un caracter cel putin anula inchei felicitand organizatorii pentru acest demers care este veriga care inchide un cerc care parea a nu se completa prea curand in Romania.
Rezultatele licitatiei pot fi consultate pe site-ul oficial :
http://www.artmark.ro/2012/08/rezultatele-%e2%80%9clicitatiei-de-masini-de-colectie-sport-memorabilia-sampanii-si-vinuri-de-colectie%e2%80%9d-%e2%80%93-in-cifre/

Monster Truck Show




In perioada 24-26 august o trupa de cascadori din Germania a prestat un spectacol interesant in capitala (parking Real Berceni). Timp de 90 de minute cascadorii au efectuat cam toata gama de numere care se puteau prezenta in locatia respectiva : mers pe doua roti, rasturnari, salt peste masini, treceri prin zid de foc cu om pe capota/carucior remorcat . Punctul culminant al spectacolului a fost cel in care trei automobile Dacia imprumutate de o firma de reciclare au fost strivite de Monster Truck-ul Samson. La spectacolul din prima zi au participat cca 1200 de spectatori, cei mici urmarind cu rasuflarea taiata un spectacol reusit care mi-a amintit de cele vazute in copilarie pe stadioanele Dinamo si Metalul.