marți, 22 iulie 2014

Expozitie permanenta ARO M461



E cunoscut faptul ca peste 80% din automobilele ARO M461 C produse la Campulung in perioada 1971-1974 au fost exportate. Unul din cei mai mari importarori a fost Columbia unde au ajuns peste 3000 de unitati vandute sub numele de ARO Carpati 72 si ARO Carpati 73 (probabil numarul reprezinta anul fabricatiei). Contractul a fost de tip barter, masinile fiind oferite in contrapartida cu cafeaua columbiana. Pana aici nimic surprinzator. Surpriza vine acum : sute de automobile ARO M461 circula si astazi pe soselele columbiene fiind modelul preferta al taximetristilor. Prima fotografie a fost realizata in orasul Belen de Umbria , unde in jurul parcului central zeci de M-uri isi asteapta zilnic musterii. Taximetria in Columbia este un sport extrem, se face cu cateva tone la bord si 10-15 pasageri atarnati de jur imprejurul caroseriei, masinile avand un gratar in partea din spate pentru acomodarea in picioare a pasageri si roll-bar-uri solide. Unele caroserii au fost prelungine, poarte ornamente specifice zonei si diverse accesorii (in penultima fotografie de sus se poate vedea un impresionant filtru de aer ). Localnicii le spun Carpati si exista chiar un film documentar despre acest simbol al transportului columbian.
https://www.youtube.com/watch?v=3v-REVLpghQ
Nu stiu cate din masinile astea  mai au motorizarea originala si chiar nu conteaza ceea ce e important e ca ele exista si fac parte din cultura unui stat. Voi mai reveni pe marginea acestui subiect. 

miercuri, 16 iulie 2014

Licitatie internationala online

Firma Just Classic, prin intermediul portalului olandez de licitatii Troostwijk Auctions, organizeaza o licitatie internationala online de vehicule istorice, o premiera pentru Romania. Lansata la sfarsitul lunii iunie licitatia se va incheia peste o saptamana, in prezent fiind organizata in Bucuresti, pentru potentialii clienti, vizionarea automobilelor.  Cele 32 de automobile istorice oferite spre vanzare prin licitatie pot fi vizualizate si evident achizitionate accesand https://www.troostwijkauctions.com/ro/classic-cars/02-19319/ Pana in prezent au fost licitate 8 automobile dar este de asteptat ca numarul sa creasca dupa vizionarea automobilelor. Voi reveni cu rezultatele licitatiei care sper sa aiba succes.

Campulung in amintiri 2014


Editia din acest an a evenimentului Campulung in amintiri este una cu totul speciala, urmand a marca inaugurarea "Muzeului Automobilului din Romania". Nascut din pasiunea familiei Hagi pentru vehiculele istorice si in special pentru automobilele ARO si istoria industriei auto din Campulung, sunt convins ca muzeul va reusi sa salveze in timp memoria unor oameni care au trait si au muncit pentru ca ARO sa existe. In acest muzeul veti putea vedea lucruri cu totul unice, cum este lacatul cu care a debutat productia in fabrica ceea ce avea sa devina decenii mai tarziu ARO. Ansamblu motor+cutie ARO sectionat reprezinta o prima lectie de mecanica utila oricarui copil iar expozitia de fotografii si documente e capabila sa satisfaca dorinta de cunoastere a pasionatilor marcii. In fiecare an organizatorii evenimentului surprind asistenta cu invitati de marca iar proiectiile de filme de arhiva lasa asistenta fara cuvinte. De-a lungul anilor in sala de festivitati a muzeului am avut sansa unica de a viziona filmul realizat de expeditia romana transafricana, alaturi de o parte din participantii la acesta incredibila aventura, ne-am documentat urmarind un scurt metraj cu instructiuni de exploatere si intretinere ale automobilului M59, ajuns azi la a 55-a aniversare, am putut intra in atmosfera existenta in uzina si i-am cunoscut prin intermediul imaginlor pe principalii artizani ai succesului ARO. Va invit sa nu ratati acest eveniment, al carui program il gasiti pe www.retromobil.ro, chiar daca nu aveti ARO !      

miercuri, 9 iulie 2014

Velodrom Millenaris Budapest 2014

In inima Budapestei se afla un velodrom construit pentru Campionatele Mondiale de Ciclism din 1928. In perioada interbelica velodromul a fost foarte popular atragand mii de spectatori. Ca si la noi acest sport a cazut in anonimat in tara vecina. Si in Romania exista un velodrom similar in parcul sportiv DINAMO, construit la inceputul anilor '50. Dupa ce multi ani a fost abandonat aici au reinceput sa fie organizate curse ciclistice http://www.ciclism.ireporter.ro/2012/09/20/campionate-in-paragina-galerie-foto-velodromul-dinamo/ . Copil fiind am asistat la numeroase curse extrem de spectaculoase. Probabil de aici si marea mea pasiune pentru biciclete si ciclism. Tata se amuza si acum cand isi aminteste cum asteptam cu tricicleta in parcul Dinamo grupurile de ciclisti si cum demaram incercand sa ma intrec cu ei cand se aproiau la cativa metrii. N-am uitat nici motocicleta cu atas M72 de culoare albastra care ii insotea in antrenamente si in concursuri, avand pe atas un suport pentru roti de rezerva. Imi amintesc ca si in zona Favorit unde imi petreceam vacantele la bunici se organizau curse pe strada cu benzinaria (astazi Sibiu atunci Bistra). Emotiile traite impreuna cu alti 2-3000 de spectatori la inceputul anilor '80 nu pot si uitate, sunetul clopotului care anunta intrarea in ultimul tur, scaunul arbitrului de finish, unde dupa cursa imi placea sa ma cocot. Pe parabolica dinspre Sos Stefan cel Mare exista un culoare de acces spre tribuna de unde puteai vedea de aproape zona respectiva de pista in care se dadeau lupte aprige. Imi mai amintesc si spaima traita pe Pegas ale carui pedale atingeau pista in zona parabolicelor asa ca am fost la un pas de o cazatura in cap. Toate astea sunt din pacate doar amintiri pentru ca nu se mai organizeaza curse pe velodomul din cartierul Floreasca. Locul e pustiu si de fiecare data cand tec prin zona ma intristez. Pasionatii din Ungaria insa au dat o utilizare neasteptata batranului velodrom din Budapesta, organizand anual o expozitie de vehicule istorice. Partea cea mai interesanta este ca automobilele si motocicletele participante pot rula pe velodrom (pista are o inclinatie maxima de 45 de grade, sunt acceptate vehicule cu masa pana in 1000 kg, fabricate inainte de 1980). Organizatorul evenimentului este dl Andras Noszvai, membru al juriului Concursului de Eleganta Sinaia editiile 2013 si 2014. Anul trecut dl. Noszvai a vazut velodromul bucurestean de care a fost impresionat si fost de parere ca ar putea gazdui un eveniment similar celui de la Budapesta. Am retinut ideea care poate fi o tema pentru un eveniment viitor desigur daca Clubul Sportiv Dinamo va accepta colaborarea. Anul acesta evenimentul Velodrom Millenaris va avea loc la Budapesta pe 19 iulie. Mai multe informatii si fotografii pe pagina de Facebook evenimentului  :   www.facebook.com/Velodrom.Millenaris


RETROMOBIL Grand Prix 2014

Sambata 12 iulie Retromobil Club Romania organizeaza a IX-a editie a RETROMOBIL Grand Prix. Competitia se va desfasura ca si editiile precedente pe circuitul AMCKART (1240 m), partial in nocturna, urmand a fi intocmite clasamente pe categorii : « Regularitate » (cea mai mica diferenta dintre cele doua manse parcurse) si
« Sport » (cel mai bun timp - media impusa fiind de 60 km/h). In paralel cu concursul in parkingul circuitului se va desfasura o expozitie cu vehicule istorice. Ora de start a primului echipaj este 20:00. La competitie pot participa toate categoriile de vehicule istorice, inclusiv motocicletele, cu exceptia
automobilelor utilitare si 4x4 (care pot fi insa expuse). Inscrierile sunt asteptate pana vineri 11 iulie ora 12:00 pe adresa : secretariat (at) retromobil.ro . Detalii referitoare la acces http://amckart.ro/tunari/contact.html Accesul publicului este gratuit, va fi permis incepand cu ora 19:00, in limita celor 500 de locuri ale tribunei circuitului.

marți, 8 iulie 2014

AEROMANIA 2014

Retromobil Club Romania va participa in premiera la AEROMANIA, show aviatic organizat pe aeroportul Tuzla in data de 19 iulie. In intervalul 16:00-20:00 in incinta aeroportului (hangare/cai de acces) vor fi expuse o serie de vehicule istorice. Organizatorii au pregatit un moment special, in care este implicat un vehicul istoric, fiind insa vorba
de o surpriza va lasam placerea de a o descoperii la fata locului. Acrobatiile aeriene, muzica live si prezentarea in zbor de avioane si
elicoptere se numara printre principalele atractii. Intrarea este gratuita.



miercuri, 2 iulie 2014

Cu zimbrul prin Carpati - Editia a XIII-a

In perioada 3-6 iulie se va desfasura in Muntii Buzaului editia a XIII-a a raidului "Cu zimbrul prin Carpati".

Ca in fiecare an fanii vehiculelor istorice vor parcurge o serie de trasee off road noutatea editiei din acest an fiind combinarea acestora cu trasee de drumetie. "Cartierul general" al expeditiei va fi in comuna Colti. Participantii din Bucuresti vor lua stratul joi 3 iulie la ora 7 :30 din parcajul IKEA (zona Baneasa) deplasarea urmand a se face pe traseul Bucuresti-Ploiesti-Valenii de Munte- Drajna de Jos- Drajna de sus- Ogretin-Posesti-Calvinii-Patarlagele-Colti.

La raid s-au inscris 22 de echipaje, cel mai vechi vehicul participant
fiind fabricat in anul 1957. Pe langa automobile ARO M461 C si modelele anterioare, vor fi prezente ARO 241, Toyota Land Cruiser BJ 46 si Volvo TP 21.

Balkan Bus Meeting 2014

VW Aircooled Raider, membru afiliat al R.C.R., organizeaza in perioada 4-6 iulie la Buftea evenimentul Balkan Bus Meeting, dedicat primelor modele de autoutilitare marca Volkswagen.


Dupa primele trei editii Balkan Bus Meeting din Grecia (2011), Bulgaria (2012) si Turcia (2013), in 2014, prin colaborarea cluburilor VW din tarile balcanice este organizata cea de-a patra editie Balkan Bus Meeting.

Locatia, Baza de agrement Buftea, situata la cateva minute de Bucuresti, aproape de Palatul Mogosoaia si Palatul Stirbei, ofera o vedere perfecta asupra lacului, excelente facilitate si o varietate mare de activitati attractive: zona de camping, zona de sport ( fotbal, volei, badminton, paintball), piscine deschisa, biciclete pea apa, pescuit.

Pentru a patra editie, cluburile VW din Romania, Turcia, Grecia si Bulgaria, bucurandu-se si de sprijinul R.C.R., si-au unit fortele si si-au propus organizarea un evenimentului in cele mai bune conditii. Toti posesorii de automobile Volkswagen istorice, altele decat busuri, sunt asteptati la eveniment.

La final organizatorii au pregatit o surpriza participantilor “After Balkan Bus Meeting Tour”, un traseu de 700 km care va fi parcurs in patru zile si va include cele mai frumoase sosele sdin Romania si din lume, on si off road : Transfagarasan si Transalpina.

Pentru alte informatii privind evenimentul : http://www.balkanbusmeeting.com