vineri, 30 noiembrie 2012

Fabricat la Lugoj


Uzina "9 Mai" din Lugog, devenita astazi "Julia", nu mai produce de vreo doua decenii jucarii desi intrase pe piata in 1947. Unul din  modele rare de vehicule din tabla produse de uzina banateana la inceputul anilor '60 este acest camion cu bena. L-am ratat acum vreo zece ani ani. Am strambat din nas pentru ca era revopsit si ii lipseau aripile. Spre finalul targului, ca sa nu ma intorc acasa cu mana goala, m-am intors dupa el insa isi luase "zborul". Astazi am dat o tura prin targul de antichitati de la Romexpo si tare m-am bucurat sa gasesc un exemplar intr-o stare ceva mai buna, dar tot fara aripi, pe care la urma urmei am sa le refac nefiind foarte complicate. Ca majoritatea jucariilor romanesti si acest camion avea inscriptionat (pe oblonul din spate) pretul : 5,80 lei. Am mai vazut doua astfel de camioane, putin diferite, cu roti duble pe osia spate.  Despre uzina producatoare puteti gasi mai multe informatii intr-un material publicat de http://cristianghinea.wordpress.com/tag/iups-9-mai/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu