vineri, 13 septembrie 2013

Dupa a treisprezecea participare ...




.... la Raliul CARPATI RETRO (din 14 editii desfasurate incepand cu anul 2000) ma incearca un sentiment de satisfactie. Suntem foarte aproape de ceea ce ne-am propus. Imi amintesc cum in 2000 visam ca intr-o zi vom avea un raliu de talie europeana. Pe atunci masinile de top le numarai pe degete. Acest raliu a fost primul eveniment R.C.R. cu participare internationala si a capatat o mare notorietate. A luat nastere din dorinta de a continua traditia raliului Bucuresti-Sinaia insa dupa trei editii destinatiile raliului au fost an de an mereu altele. Carpati Retro a ajuns la Borsec, Cheia, Sighisoara, Manastirea Neamt, Poiana Brasov, Baia Mare.  N-am sa inteleg niciodata de ce raliul a fost "uitat" nu a fost inclus in calendarul FIVA inca de acum trei ani. Raliul CARPATI RETRO are toate sansele ca in cativa ani, cu o promovare corespunzatoare, sa devina unul din cele mai faimoase raliuri europene de regularitate. La anul vom organiza editia a XV-a a raliului. Sunt foarte putine raliuri de vehicule istorice care sa aiba o asemenea traditie. Romania ofera niste rute senzationale nu putem decat sa be rugam ca drumurile sa fie finalizate cat mai repede. Foarte important, au aparut o serie de pasionati care s-au perfectionat in organizarea acestor tipuri de evenimente. Pentru editia din acest an a raliului am apelat la colegul Dudi Levente, pe care experienta acumulata cu Brasov Clasic Rally il recomanda din plin. Alaturi de Dudi a iesit la rampa Cristian Gaspar, care pe langa implicarea in organizarea probelor speciale, a propus, regizat si organizat impecabil Concursul tehnico-aplicativ. Si cand spun impecabil ma gandesc si la ineditele trofee pe care le-a ideat si le-a construit personal (multumim firmei Oldtimer Studio pentru sprijinul acordat). Am auzit voci care spun ca ar exista oameni care ar putea sa se implice in organizarea evenimentelor R.C.R. dar nu li se da ocazia s-o faca. Sa-mi fie iertat dar de idei nu ducem lipsa. E nevoie de oameni precum Cristi, care au idei pe care le pun in practica. Cuvintele sunt prea putine pentru a le multumi celor doi colegi care au dus greul organizarii editiei din acesta an a raliului.
    M-am amuzat copios cand la Alba Iulia 4-5 participanti s-au luat dupa mine si am gresit impreuna traseul. Ca si ei si eu vedeam pentru prima data road-book-ul. Recunoasterea si intocmirea traseului a fost facuta de catre cei doi colegi. Urmeaza Raliul Memorial Giurgiu 1904. Lucurile se vor repeta, habar n-am traseul (stiu doar ca vineri in preambul va fi o proba de noapte) asa ca nu va tineti dupa mine pentru ca e foarte posibil sa nu ajungeti unde trebuie ! N-as putea niciodata sa accept sa beneficiez de vreun avantaj intr-o astfel de competitie. As vrea sa se retina ca tot ceea e tine de latura sportiva a unui eveniment este si va fi organizat de persoane avizate care nu numai ca nu vor participa in competitie dar vor pastra si secretul probelor pentru a asigura sanse egale tuturor participantilor. Daca nu am proceda am discredita competitia si, mai mult, clubul.
    Transalpina s-a dovedit un traseu abordabil pentru vehiculele istorice in ciuda temerilor exprimate de multe voci mai mult sau mai putin avizate. Parerea mea e ca orice sosea e periculoasa daca nu conduci cu maxima atentie si prudenta. Ca de fiecare data pregatirea masinilor a fost cheia succesului.
    Revenind la raliul recent incheiat trebuie sa spun ca Alba Iulia s-a dovedit o alegere excelenta. Cetatea a fost extraordinar de bine restaurata, oamenii sunt primitori si bucatele alese. Regret ca nu am stat inca o zi in Alba Iulia si sper sa revenim cat mai curand. Echipa televiziunii locale a fost foarte grabita sa intre in weekend asa incat a realizat reportajul doar cu participantii la expozitia de la Obelisc, aflati in asteptarea sosirii participantilor la raliu.  http://www.albatv.ro/2013/09/expozitie-de-masini-de-epoca-la-alba-iulia/ Fotografiile continua sa curga pe emailul clubului, voi incerca sa le selectez pe cele mai interesante, albumul putand fi accesat aici  https://www.facebook.com/media/set/?set=a.560653467321604.1073741826.100001308684269&type=1&l=355333d940
    Pana la editia a XV-a a raliului astept pareri si propuneri, precum si noi voluntari pentru echipa organizatorica, fiind o editie aniversara ne propunem sa ramanem la inaltime ! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu