joi, 23 ianuarie 2014

Ce mica e lumea !



Sambata s-a incheiat pe ebay licitatia unui automobil Steyr 100 Cabriolet, pretul de adjudecare fiind unul ridicat (18.049 eur) tinand cont ca vorbim de un exemplar nerestaurat. E drept ca modelul este unul  rar la acesta ora in lume mai exsitand doar cateva zeci de exemplare (estimez ca maxim 50) din cele 2850 (cabrio+limuzina) fabricate de firma austriaca. Cu exceptia jantelor, stopurilor si  a capacelor de la roti (pe care eu le-am fabricat in Romania) masina e originala si in mare parte completa. Lucrez la un automobil de acest timp de multi ani, nici nu le mai stiu numarul ... e drept ca au fost mari etape in care am suspendat proiectul in favoarea altora. Interesant este faptul ca am descoperit ca aceasta masina provine din Bulgaria de unde a fost exportata in Austria in 1990. Mai mult ea a apartinut prietenului meu Margarit Karabourov, un veteran al miscarii vehiculelor istorice din tara vecina. In 2001 l-am vizitat pe Margarit la Sofia, pentru a cumpara o serie de piese care ii ramasesera. Achizitia a fost una norocoasa, pentru ca sunt multi vanatori de piese si anuntul de pe internet fusese publicat cu vreo 2 ani inainte sa-l gasesc. Norocul a constat in faptul ca marca era scrisa eronat (ca de altfel si in dedicatia scrisa pe una din pozele daruite de Margarit)  "Stayer" si deci motoarele de cautare nu-l gaseau plus ca internetul era atunci la inceputuri.  Drumul Bucuresti-Sofia-Bucuresti, facut cu un Fiat 1800 B din 1968, a fost o adevarata aventura pe care o s-o aflati cu o alta ocazie. Cat despre proiectul Steyr 100, recent l-am reluat, cu pasi timizi (inventarul pieselor) dar cu speranta ca anul acesta sa reusesc sa-l finalizeze, mai cu seama ca in mare ar mai fi de facut doar tapiteria, softopul si instalatia electrica (la care mi-am propus sa lucrez peste iarna).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu