sâmbătă, 7 decembrie 2013

750 de articole

Am sters din eroare articolul "Ascutitoarea auto", o borna importanta in evolutia acestui blog fiind al 750-lea publicat. El va ramane doar in memoria celor care au apucat deja sa-l citeasca.

Am introdus destul tarziu fata de data lansarii counter-ul care inregistreaza astazi 195.902 de afisari ale blogului. Lansat in 17 martie 2009 blogul are cativa cititori constanti din randul colegilor de club si nu numai . Sa-mi fie iertat faptul ca in ultimul timp am scris mai rar. Nici site-ul automobilia.ro nu s-a bucurat de prea multa efervescenta editoriala in acest an. Dar exista si vesti bune, am avansat foarte mult cu cartea legata de istoria automobilismul romanesc pentru care pregatesc si o ilustratie de exceptie, multe fotografii urmand a vedea pentru prima oara lumina tiparului. Mai ramane insa foarte mult de studiat. Spre rusinea mea anul acesta n-am apucat sa deschid usa vreunei biblioteci sau arhive, unde asteapta sa fie scuturate de praf numeroase hartioage interesante.
E usor descurajant sa vezi, din fisa de inventar, ca niciodata nimeni nu a fost interesat de materiale deosebit de interesante, cum sunt manuscrisele Printului Nicolae legate de constructia unui automobil de curse sau sa gasesti carti mai vechi de 100 de ani care inca n-au fost ... deschise (dintr-o eroare a tipografiei filiele nu au fost taiate). Si mai trist e sa gasesti prin anticatiate carti cu autograful autorului pentru persoane dragi sau simpli cunoscuti care intr-un final s-au debarasat fara remuscari de cartea daruita cu generozitate de autor. Poate sunt eu de moda veche, insa cred in continuare in valoarea incontestabila a materialelor printate in comparatie cu mediul online. Nimeni nu poate garanta ca tot ce am scris pe acest blog nu va disparea intr-o zi, pe cand cartile raman si sunt apreciate, e drept, de din ce in ce mai putini oameni. Cum am gresit eu astazi poate gresi intr-o zi si administratorul serverului care gazduieste blogul ca sa nu mai spun ca poate disparea cu totul firma proprietara a serverelor fara sa se poata recupera ceva din toate aceste materiale. Asa cum nimeni nu stie ce se va intampla peste 100 de ani cu CD-urile sau hard-urile pe care ne stocam documentele sau fotografiile. De peste 10 ani de cand folosesc aparatul digital nici 10% din fotografiile pe care le-am facut nu le-am tiparit, crapa suportul  dispar si amintirile. Asa ca fiti precauti si faceti-va duplicate ale arhivelor. Sa ne reintalnim cu bine la articolul 1000, ocazie cu care am intentia sa organizez o intalnire cu cititorii. Am sa acord un premiu special cititorilor care isi vor mai aminti care e povestea cu "Ascutitoarea Auto" 

3 comentarii:

  1. Frumoasa pledoarie!...Am apucat sa citesc despre ascutitoarea bunicului! Cit despre carti vechi sau chiar mai vechi de 100 de ani vreau sa va spun ca se mai gasesc inca pe site-uri de vinzari, prin tirguri sau "pitite" printr-un raft sau o stiva a unui anticariat! Cu putin timp in urma mi-am completat colectia cu un manual auto in limba franceza din 1928 ce cred ca a apartinut unui sublocotenent roman aflat la studiu in Franta prin anii'30( in dreapta sus pe coperta interioara scrie: 12 Octobre 1931,Slt. Aurelian I.Stan)!.. Si pe inca o carte din 1909(ce-i drept de locomotive cu abur,un alt hobby de-al meu) dar am gasit peste 70% din pagini cu filele netaiate!!! Practic doar primele 40-50 pagini erau taiate,deci restul...neumblate!!! Foarte buna ideea cu intilnirea cititorilor!

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari pentru atingerea acestei borne ! Sunt pregatit cu povestea ascutitorii, abia astept articolul aniversar ! C.Tase

    RăspundețiȘtergere
  3. O povestire frumoasa ( ref. articolul "Ascutitoarea auto") Bunicul (dvs.) este mandru de dvs. Multumim pentru tot ceea ce gasim pe blogul Automobilia.

    RăspundețiȘtergere