In opinia mea exista trei categorii de meseriasi in ale caroseriei : sudor, tinichigiu si carosier. Sudorii pot fi folositi extrem de rar si munca lor o poate face cam oricine, lucrarile care le pot fi incredintate fiind in general grosiere. Tinichigii ii gasiti in mai toate service-urile auto, sunt mari specialisti in inlocuirea reperelor de caroserie, eventual, daca locatia e mai rasarita, redreseaza caroserii computerizat, se pricep sa carpeasca pe ici pe colo, sa schimbe o podea, dar mai greu cu fabricatul de piese si profile. Carosierii insa transforma fara dureri de cap o foaie de tabla intr-o piesa de caroserie. Asta cautam si eu si sincer la ora asta nu sunt prea multi carosieri, iar cei care sunt au comenzi programate pentru cativa ani in avans. Pe nea Mihai il cunosteam de multa vreme, stiam ce poate. A mers cu mine la Ploiesti la cealalta masina, am scos sablaone, a vazut, s-a urnit mai greu dar cand s-a urnit intr-o zi a fabricat toate piesele, le-a insailat, am facut masuratori, probe cu roata de rezerva, scheletul softopul-ui dupa care a sudat totul si a finisat. Rezultatul a fost cel asteptat, caroseria fusese refacuta profesional. A urmat curatarea caroseriei de straturile de vopsea si chituri vechi, au fost astupate gaurile neoriginale din bord si caroserie, indreptat tot ce era nevoie. Apoi caroseria a fost grunduita, matuiata si chituita, la final fiind aplicat un chit de pistol. S-a dat o vopsea de control, o noua chituire, cateva retusuri si masina era gata de opeatiunea de vopsitorie. Fiind transferat un an si jumatate in strainatate de firma la care lucrez am intrerupt lucrarile, insa la sfarsitul anului trecut am reusit intr-un scurt concediu sa ma ocup de operatiunea de vopsitorie capitolul despre care va voi vorbi maine.
joi, 20 august 2009
Proiectul AERO (III) - Tinichigeria
In opinia mea exista trei categorii de meseriasi in ale caroseriei : sudor, tinichigiu si carosier. Sudorii pot fi folositi extrem de rar si munca lor o poate face cam oricine, lucrarile care le pot fi incredintate fiind in general grosiere. Tinichigii ii gasiti in mai toate service-urile auto, sunt mari specialisti in inlocuirea reperelor de caroserie, eventual, daca locatia e mai rasarita, redreseaza caroserii computerizat, se pricep sa carpeasca pe ici pe colo, sa schimbe o podea, dar mai greu cu fabricatul de piese si profile. Carosierii insa transforma fara dureri de cap o foaie de tabla intr-o piesa de caroserie. Asta cautam si eu si sincer la ora asta nu sunt prea multi carosieri, iar cei care sunt au comenzi programate pentru cativa ani in avans. Pe nea Mihai il cunosteam de multa vreme, stiam ce poate. A mers cu mine la Ploiesti la cealalta masina, am scos sablaone, a vazut, s-a urnit mai greu dar cand s-a urnit intr-o zi a fabricat toate piesele, le-a insailat, am facut masuratori, probe cu roata de rezerva, scheletul softopul-ui dupa care a sudat totul si a finisat. Rezultatul a fost cel asteptat, caroseria fusese refacuta profesional. A urmat curatarea caroseriei de straturile de vopsea si chituri vechi, au fost astupate gaurile neoriginale din bord si caroserie, indreptat tot ce era nevoie. Apoi caroseria a fost grunduita, matuiata si chituita, la final fiind aplicat un chit de pistol. S-a dat o vopsea de control, o noua chituire, cateva retusuri si masina era gata de opeatiunea de vopsitorie. Fiind transferat un an si jumatate in strainatate de firma la care lucrez am intrerupt lucrarile, insa la sfarsitul anului trecut am reusit intr-un scurt concediu sa ma ocup de operatiunea de vopsitorie capitolul despre care va voi vorbi maine.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu