joi, 20 septembrie 2012

Partea nevazuta a licitatiei de la Mamaia



Colegul si prietenul meu Tudor Vicol a fost mahnit citind articolul meu laudativ la adresa licitatiei de la Mamaia. Trebuie sa precizez ca am scris strict ce am vazut in cele 2-3 ore petrecute in locatie inainte de licitatie si pe parcursul ei. Ca organizator a aproape 150 de eveniment cu vehicule istorice pot spune cu mana pe inima ca organizare a fost buna si imi pastrez aceasta parere si aici ma refer strict la : publicitatea facuta evenimentului, numarul mare de spectatori, locatia aleasa (imi mentin parerea , dar sunt de acord ca  praful a fost o mare problema, care ar fi putut fi evitat partial acoperind masinile pe timpul noptii), desfasurare, catalog (ma refer la calitatea tiparului fotografiile si mai ales textele lasand de dorit). Afirmatia ca organizatorii sunt profesionisti se referea strict la modul cum a decurs licitatia, mai exact la prestatia celui care a condus "ostilitatile" (nu si la continutul prezentarilor , usor banale prin enumerarea muzeelor sau personalitatilor care detin masini similare) si la faptul ca a reusit sa atraga un public numeros, o treaba deloc usoara. Adaug si anuntul ca s-au vandut toate masinile, o chestiune greu de realizat, mai ales ca vorbim de prima licitatie din Romania. Exista tot mai multe voci in prezent care reclama ca in realitate numarul masinilor vandute a fost mic, voi cere punctul de vedere al organizatorilor si voi reveni pe acest subiect. Am  tinut cont si de faptul ca experienta firmei respective in vanzarea de automobile era zero inainte de acest eveniment. Personal incurajez orice eveniment auto , o dovada fiind numeroasele prezentari din acest blog. Incerc sa nu critic decat lucrurile extrem de grave pentru ca stiu cat de greu e sa organizazi ceva, mai ales cand o faci cu angajati si nu cu pasionati. Exista din cate o sa cititi mai jos si parti mai putin reusite, promisiuni neindeplinite, etc. Cum fiecare are dreptul la opinie iar dl Vicol nu a putut posta (datorita numarului mare de caractere) comentariul la momentul publicarii articolului meu gazduiesc cu placere parerile sale in cele ce urmeaza.  

"Participind la licitatia amintita in calitate de proprietar al unei masini (roadster-fara acoperis) vreau sa fac urmatorul comentariu - adresat atit tie cit mai ales celor ce-ti citesc postarile :

- Promisiunea repetata pina-n ultima clipa de-a transporta masina pe o platforma inchisa nu a fost onorata - nici macar la intoarcere cind exista amenintarea cod portocaliu (ploaie si grindina) ; cei de la Artmark au stiut sa se scuze politicos, pasind responsabilitatea de la unul la celalalt.

- In seara sosirii in Mamaia cortul in care urma sa fie expuse masinile nu era inca montat; presati de vant si ploaie - masinile au fost ,,adapostite,, totusi in cortul situat pe plaja care nu avea insa peretii laterali (2x50m) montati. Stiu ca port o grija exagerata masinii, insa nu cred ca vreun posesor de masina - clasica sau nu , descoperita sau nu - ar fi ramas indiferent vazind-o incarcindu-se de nisip si efectiv sablata de sarjele vantului;

- Bucati de lemn fixate(?) pe structura interioara a cortului, boxe audio si proiectoare de pe stilpii interiori au cazut printre si peste masini din cauza lipsei unei minime protectii laterale la vant;

- Un singur agent a fost considerat suficient pt.paza a 21 masini pe o suprafata de 1000mp cu acces practic nelimitat si mai multe locuri pe unde se putea intra...nici o camera de luat vederi - pe parcursul celor 5 zile si 5 nopti.

- Ceea ce e legitim pentru un participant la licitatie - a urca in masini si a le incerca - s-a extins practic la oricare vizitator curios ; Acestia erau nesupravegheati ,  incercau diverse comenzi (simple, insa delicate) cu entuziasm, insa cu mai mult sau mai putin simt /spirit tehnic.

Acestea sunt fapte, nu opinii personale.

Evident ca fiind o premiera in Romania , evenimentul a fost penalizat de lipsa de experienta a organizatorilor. Iar ca sa devii si sa poti fi numit pe buna dreptate ,,profesionist,, una din conditiile necesare e tocmai experienta in domeniul respectiv.

In opinia mea, pentru experienta pe care au acumulat-o cu aceasta ocazie s-au riscat cu buna stiinta sau din nestiinta mai multe mize printre care si ,,obiectele muncii,,- masinile.

Cit despre tine Bogdan - prefer sa cred ca alaturarea in aceeasi fraza a celor 3 caramizi :

,,locatie ideala,, , ,,profesionalismul organizatorilor,, , ,,organizare perfecta,, se datoreaza exclusiv euforiei adjudecarii plachetelor sportive.

Cu respectul cuvenit

Tudor Vicol "

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu