duminică, 16 septembrie 2012

Tarziu da' bine



Pentru prima oara R.C.R. a organizat un eveniment moto, expozitia "Doua Roti Istorice". E foarte tarziu dat fiind ca de la fondarea clubului au trecut 14 ani. Imbucurator este faptul ca evenimentul a fost o reusita, au participat 30 de motociclete, motorete si scutere. Atmosfera a fost foarte frumoasa, cu sute de spectatori si discutii interesante purtate de motociclisti cu state vechi printre care eu cu al meu scuter am facut primii pasi intr-o lume fascinanta. Antena 1 si Realitatea TV au transmis mai multe reportaje in direct si la emisiunile de stiri , o chestie la care sincer nu ma asteptam dat fiind faptul ca Zilele Bucurestiului pareau sa monopolizeze agenda presei. Am fost impresionat de grupul de la Ploiesti (D.D.R.) condus de dl. prof. Petcu si motivele sunt doua : sunt o familie si au reusit sa restaureze exemplar motociclete MZ care poate pentru multi pot parea neinteresante. Rezultatul e spectaculos, sincer am prins MZ-urile de 250 in perioada lor de glorie, cand aveau in jur de 10 ani vechime, dar niciodata nu am vazut vreun exemplar care sa para scos din cutie. Merita toate felicitarile si sper sa mai avem privilegiul de a-i avea oaspeti. Harley Davidson-ul WLA din 1942 pare un vis frumos, dar e realitate, a fost importat recent de fiul marelui actor Albulescu caruia nu putem decat sa-i fim recunoscatori pentru decizia de a ridica stacheta la o cota care pana ieri parea imposibila. Surptiza, este insa al doilea model WLA care ajunge in Romania si lista nu poate omite un Indian Scout. Impresionanta starea de conservare a unui NSU 250 OSL din 1943 care nu are doar vopseaua dar si anvelopele originale. Tinand cont ca este un model militar performanta este si mai mare. Cezeta mea si "verisoara" ei din vest Vespa, restaurata maniacal de prietenul Florian, au fost singurele scutere prezente si n-au trecut neobservate. M-a bucurat tare mult prezenta unui numar mare de copii, care desi n-au fost lasati sa urce cum vroiau pe motoare au participat la o prima lectie deschisa care e posibil sa-i faca la maturitate sa devina motociclsiti si, de ce nu, colectionari de motociclete.  O poza din copilarie langa o motocicleta sau o masina, o plimbare cu o ruda sau vecin la bordul unui vehicul care a ramas in memorie si peste ani a devenit piesa de colectie, a fost declicul multora dintre colectionari. Muzeul Tehnic Dimitire Leonida a onorat evenimentul expunand trei motociclete. Institutia are un nou director, lucrurile par a merge intr-o directie buna, de vazut ce se va intampla in octombrie cand si ultima parte din Electrica, detinatoarea muzeului, se va privatiza. Normal ar fi ca muzeul sa intre in administrarea primariei si a Ministerului Culturii, firma avand in continuare obligatia de a aloca un procent din profit pentru muzeu. Inginerul Dimitrie Leonida, in urma cu mai bine de un secol, n-a banuit desigur cum vor evolua lucrurile, ce e clar este ca nu se poate privatiza un muzeu primit de stat ca donatie si dezvoltat exclusiv prin bani publici si uneori prin aditia de exponate confiscate de organele vamale. Revenind la eveniment trebuie sa-i multumesc colegului Mihai Preda pentru mobilizarea exemplara a pasionatilor de motoare clasice si desigur participantilor care au raspuns prezent si carora le promit pentru 2013 cel putin doua evenimente. Exista un potential fosrte mare in acest segment colectionistic si e pacat ca anii sa treaca fara sa existe evenimente pe masura. Cei care au fost la targurile de profil din Europa au constatat desigur ca segmentul moto depaseste cu mult pe cel auto si aici ma refer la numarul de exemplare expuse/oferite spre vanzare cat si la oferta de piese de schimb. Din Romania s-au exportat din pacate mii de motociclete insa inca exista comori care asteapta sa fie descoperite. O dovada sunt si NSU-ul de care va vorbeam sau Zundapp-ul K500 expus in stare de relicva, recent descoperite si o serie de alte motociclete care au aparut  cand deja impresia generala era ca la capitolul motociclete antebelice importul e singura solutie. Deschiderea unei sectii moto in cadrul R.C.R. era necesara de multa vreme, dar niciodata nu e prea tarziu sa repari lucruri care din varii motive n-au iesit din prima asa cum trebuie.

https://picasaweb.google.com/100198597973272279968/DouaRotiIstorice2012#

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu