sâmbătă, 6 iulie 2013

Dupa 30 de ani ....





In 1983, absolut din intamplare, ma aflam la Sinaia cand s-a desfasurat prima editie a Festivalului Masinilor de Epoca. Mi s-a parut un eveniment extraordinar. Acum cand privesc fotografiile de atunci realizez cat de departe ne aflam. A trebuit sa treaca trei decenii pentru ca la Sinaia sa avem iarasi un concurs de talie internationala. Nu am participat la prima editie, am reusit cu sansa sa organizez in pripa a doua editie alaturi de o echipa aflata in "rodaj" la acea vreme, insa pot spune cu toata convingerea ca editia din acest an a fost cea mai reusita din istoria moderna a Concursului de Eleganta Sinaia. A contat foarte mult si atmosfera creata de participanti, mult mai relaxati si increzatori in deciziile juriului. Este evident ca fiecare participant vine la un astfel de concurs cu ideea de a castiga, cel putin categoria in care se incadreaza masina sa. Trebuie spus de la inceput insa ca un astfel de concurs pune cel mai mare accent pe eleganta automobilelor, pe exclusivitatea acestora, pe confortul si luxul oferit pasagerilor, starea automobilelor fiind in plan secund, pentru ca se presupune ca de vreme ce au fost admise toate exemplarele afla la un nivel cel putin mediu. Mai departe intervine o chestiune de gust, care atinge cote maxime la decernarea titlului de Best of Show. Din cele 30 de automobile participante am ilustrat, intr-o ordine aleatoare, evident cu exceptia automobilului castigator care isi merita prima pozitie, cinci automobile care in opinia mea au fost toate in postura de a castiga marele premiu. Decizia celor cinci membrii ai juriului o stiti, ce nu stiti e ca ea a fost unanima, Dual Ghia (1963) primind titlul de Best of Show. Evident ca pentru proprietarii celorlate masini a aparut o unda de dezamagire, insa judecand la rece ea nu trebuie sa existe, pentru ca toate cele patru automobile care au pierdut "la mustata" marele premiu au castigat categoria la care au participat, exceptie facat RR Coupe care s-a impus in competitia de restaurare. Poate ca ar fi fost mai echitabil sa existe doua premii Best of Show, unul pentru automobilele antebelice si unul pentru automobilele postbelice, situatie pe care o regasim la unele concursuri din SUA (Texas de exemplu). E o problema care m-a framantat si inainte de concurs. Am stabilit insa ca model pentru concursul nostru Concorso d'Eleganza Villa d'Este asa incat nu pot exista dubii, Best of Show e o singura masina si chiar daca putem avea o alta alegere personala trebuie sa dam juriului toata increderea. Revenind la analiza editiei din acest an a concursului trebuie sa spun ca am asteptat o saptamana pana sa scriu aceste randuri tocmai pentru ca impresiile sa se sedimenteze si sa culeg si opiniiile participantilor, ale presei si ale spectatorilor avizati. E imbucurator faptul ca la unison toti au apreciat organizarea, calitatea selectiei masinilor participante precum si linia generala ascendenta pe care s-a inscris concursul. Trofeele create de colegul Florian au fost pe placul premiantilor ceea cee obliga ca la anul sa venim cu un model nou. Am fost incantat sa constat ca si gradul de civilizatie al publicului a crescut, exceptie facand reprizele de imbulzeala de la premiere pe care le vom evita in viitor prin montarea unor cordoane de delimitare a traseului urmat de masini. Anul acesta a lipsit turul orasului Sinaia, bulevardul central fiind pe jumatate inchis. Fata de amploarea lucrarilor pot spune ca am scapat usor, la un moment dat punandu-mi problema daca vom putea desfasura concursul. Absenta lui Corrado Lopresto s-a datorat unei operatii de urgenta suferita de tatal sau in varsta de 95 de ani. Trebuie sa recunoasc ca pana la momentul inceperii concursului aceasta absenta m-a afectat taindu-mi elanul. Apoi n-a mai fost timp de regrete, concursul a debutat in bune conditii chit ca mesele juriului au sosit cu 10 minute inainte de ora de incepere. La editia din acest an doua echipe de cameramani au filmat cap coada concursul si vor produce doua filme care vor rasplati eforturile participantilor. Am ajuns la concluzia ca dupa 15 ani de activitatea arhiva R.C.R. contine extrem de putine marturii filmate si ar fi pacat ca in epoca in care poti deveni la orice ora cameraman gratie telefoanelor mobile de ultima ora tocmai la capitolul video sa stam prost.  Ca tot veni vorba de filmari as vrea punctez "falimentul" teoriei bizare referitoare la reflectarea la televiziune a evenimentelor clubului, lansata si sustinuta frecvent de un coleg. Fara ca vreun sponsor sa se implice anul acesta TVR 1, PRO TV, PRIMA TV, B1 si Digi 24 au prezentat ample reportaje de la concurs. Asta pentru evenimentul are valoare, pentru ca aproape jumatate din masini au fost prezentate in premiera si pentru ca nu mai dam comunicatul de presa in preziua evenimentului. As vrea sa multumesc sponsorilor si partenerilor evenimentului precum si echipei care a fost alaturi de mine la Sinaia : Gabriel Gorgea, Cristi "Lucas" Luca, Dudi " Levi" Levente, Cosmin "KSM" Caracas, Dan "Becu" Becheanu, Razvan Badulescu, Mihai Leahu.

Gasiti pe site-ul RCR sute de fotografii, reportajele TV si articole referitoare la eveniment, voi ma reveni asupra subiectului si ii rog pe toti cei care au fost prezenti sa-si prezinte opiniile, sa critice daca e cazul, criticile constructive avand rolul lor incontestabil. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu