Asa cum lasi uneori cea mai buna bucata ultima in farfurie si eu am amanat sa contacteze descendentii primului proprietar al Aero-ului concentrandu-ma sa strang informatii si fotografii legate de prezenta sa la evenimentele anilor '80-'90 din cu totul alte surse. Speram ca familia sa aiba o bogata arhiva de documente si fotografii rar anticiparile mele se confirma. Colegul Calin Popescu Tariceanu (caruia ii multumesc pe aceasta cale pentru sprijin), var cu regretatul Preda Bruteanu, primul proprietar al masinii, mi-a facut o surpriza si a obtinut de la fii acestuia o serie de materiale extrem de interesante, in cea mai mare parte diplome de participare. Fara indoiala ca momentul de glorie al acestei masini s-a consumat in 17 iunie 1983 cand la Sibiu Aero a castigat Finala pe Tara a Rally-urilor Dunarea Dacia, sectiunea Automobile de Epoca. Dupa cum se poate observa in Clasamentul General (care are 13 pozitii) concurenta in clasa la care a participat Aero (Clasa B) a fost foarte mare, nu mai putin de 10 automobile intrand in top. Aproape toate masinile la ora aceea nu erau intr-o stare deosebita, de cele mai multe ori gradul de originalitate si probele speciale facand diferenta. De ramarcat prezenta in competitie a ultimului BMW 328 care a circulat in Romania, care s-a clasat modest (locul VIII). Din fisa de arbitraj rezulta ca probele speciale, cel mai probabil de regularitate (ruta de 47 km parcursa dus intors ?), au insumat 94 de km. Sunt exact trei decenii de la acest moment. Trebuie sa purtam mereu respect si recunostinta pionerilor miscarii vehiculelor istorice din Romania.
Am incercat sa vad clasamentul dar nu am reusit, din pacate nici locatia pozei nu-mi este clara, poate ne dai amanunte, subiectul e deosebit de interesant. Majoritatea celor din clasament sunt din Bucuresti, ce masina a participat din Sibiu? Ar fi interesant si util pentru eventualii posesori ai acestor masini sa profite de aceste documente dar ma gandesc ca majoritatea masinilor nu mai exista in Romania. Nu pot sa nu remarc faptul ca participantii de atunci erau chiar pasionati de aceste masini altfel nu-mi imaginez cate eforturi au depus la acea vreme sa participe, spre deosebire de astazi cand se vine cu platforme si locatiile, hotelurile sau restaurantele poate nu sunt intotdeauna <>. C.Tase
RăspundețiȘtergereSingura masina din lista imatriculata in Sibiu (1SB3914)
RăspundețiȘtergereRatiu Paul - Morris (scris Moritz..., 1950, 950 cmc)
Ce Aero e ? Ce Marca si model ?
RăspundețiȘtergereMarca : AERO
RăspundețiȘtergereModel : 30
Tip : Roadster
An de Fabricatie : 1937