marți, 26 noiembrie 2013

Un cadou cu totul special

Recent am redeschis proiectul de restaurare STEYR 100 Cabriolet (1935) inceput acum mai bine de 10 ani. Umbland prin cutiile din atelier pentru un prim inventar am dat peste niste piese de amortizor ca mi-au adus aminte de o poveste frumoasa petrecuta acum vreo sapte ani care a debutat cu un telefon. Interlocutorul vorbea in dulcele grai moldovenesc si ma informa ca partenerii/patronii nemti ai firmei la care lucra (ROSAR din Radauti) imi trimisesera piesele de care aveam nevoie sa-mi restaurez amortizoarele. Mai mult n-am reusit sa aflu. Evident ca m-am blocat pentru ca nu comandasem nicio piesa si nici macar nu visam ca am unde s-o fac. Omul avea drum in Bucuresti peste fix o saptamana cand s-a prezentat la poarta mea cu piesele. Va inchipuiti ca am ramas perplex, chiar nu era o gluma. N-am putut sa aflu mai multe detalii. Aveam sa aflu povestea abia dupa ce i-am povestit intamplarea prietenului meu austriac Hans Engl, fara de ajutorul caruia acest proiect nu ar fi existat. Ce se intamplase ? Hans detine un motel la granita dintre Austria si Italia. Printre clineti se numara si proprietarii firme germane Feuerland-Werkstätten care inca produce (pentru vagonetii minieri) amortizoare tip DUO 40 , utilizate printre altele la STEYR 100 (pe fata) si BMW 328 (pe spate) (originalele au fost produse de firma Komet).   http://www.feuerland-werkstaetten.de/en/produkte.htm In drum spre un targ din Italia oamenii trasesera la motel unde au vazut masina prietenului meu, sesizand evident amortizoarele. Hans le-a povestit ca sunt in cautarea unor piese pentru o masina identica. Mare le-a fost mirarea sa auda ca in Romania exista cineva care restaureaza un STEYR si mi-au facut cadou exact piesele care-mi lipseau. Nici n-am apucat sa le multumesc direct si ma bucur ca intamplator am dat peste site-ul lor ca sa o pot face fie si cu intarziere. Firma Rosar produce tarozi, scule de danturat si presteaza servicii de prelucrari mecanice, fiind specializata in rectificari de arbori cotiti. http://www.rosar.ro/produse.html Asemenea gesturi nu trebuie sa ramana necunoscute, ele reprezinta adevarate de lectii de viata, fireste pentru cei care sunt dispusi sa le primeasca. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu