miercuri, 26 ianuarie 2011

Omniprezentul Aero galben (III)




De cateva zeci de minute sunt in posesia catorva zeci de fotografii extraordinare, recuperate de dl Constantin Lontos, fotografii facute la evenimentele cu vehicule istorice desfasurate in anii '80 in Romania. Despre aceasta arhiva, salvata ca prin minune de la distrugere, va voi vorbi maine, fiind un subiect mai amplu. Ard de nerabdare sa va prezint cateva instantanee de la editia din 1982 a Raliului Memorial Giurgiu 1904, organizat la acea vreme de A.C.R. Printre automobilele participante s-a numarat si Aero-ul meu. Multumesc pe aceasta dlui Lontos care cu mare generozitate mi-a daruit aceste fotografii, permitandu-mi sa arhivez digital restul arhivei.

7 comentarii:

  1. Vad ca in anul 1982 Aero avea montat sub portbagaj, pe partea stanga, o lampa stop pentru ceata. Probabil masina era folosita destul de des si cand conditiile atmosferice erau vitrege.
    DAN

    RăspundețiȘtergere
  2. Observ cu surprindere ca automobilul nu arata chiar rau cu spatele modificat. Adica un ochi neavizat nu era socat la vederea masinii.
    Semnalizatoarele de pe aripile fata sunt tare meschine. Oare de unde le-o fi luat?
    Fotografiile sunt de mare valoare atat pentru miscarea retro din Romania cat si pentru tine personal.

    Calin

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, ce sa zic, tabla aia era prinsa peste aripi, cu autofiletante, polizate si ingropate in chit, fara locasul de roata de rezerva.

    Semnalele fata erau manufacturate din aluminiu,pe nicovala, cred ca dintr-un profil taiat pe jumatate si modelata, pe spate aceleasi piese erau pe post de stopuri iar deasupra erau semnalale , de Mobra 50. La numar avea tot un stop partial manufacturat. Atat semnalele cat si stopurile erau cu celuloid colorat. Le-am pastrat. Pozele astea imi sunt f dragi, practic imi aduc aminte de copilarie, cand oric eintalnire cu masina asta era o bucurie. Sper sa mai gasesc, inca n-am intrat in contact cu cei doi descendenti ai proprietarului, sunt convins ca si ei au multe materiale. O voi face in curand.

    RăspundețiȘtergere
  4. Unde tinea roata de rezerva?

    Pozele sunt superbe. Se poate reconstitui una din imaginile de arhiva cu Aero, in care sa se fotografieze masina in aceeasi companie - cu alta masina de ex.? Cu alte cuvinte - vecinii au supravietuit? Ar fi frumoasa o fotografie replica realizata in ziua de azi. C.Tase

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, ideea e buna, am in intentie o serie de fotografii "in oglinda" vremii, ieri si azi, din pacate majoritatea masinilor nu mai exista. Din poza de grup (foto 2) doar primele 2 masini din stanga mai exista , Citroen (care nu mai circula de vreo 4 ani, dupa decesul dlui Tudose, unul din cele mai pitoresti figuri la raliurile anilor '80) si Aero. Masina e de vanzare,e drept la un pret f mare, totusi, se incumeta cineva sa incerce s-o readuca in circuit ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Este o mare provocare cu Citroen-ul. Am o rugaminte, ne poti dezvalui din pozele primite recent o masina de mare clasa care nu mai exista acum in Romania? Cred ca ar fi incitant pentru toti cititorii. Multumesc, C.Tase

    RăspundețiȘtergere