Salon Automobil este o lucrare aparuta la Editura Tehnica in anul 1969 sub semnatura inginerilor Vasile Parizescu si Victor Simtion. Lucrarea este un veritabil catalog auto care reuneste in 180 de pagini 60 de marci de automobile si 26 de camioane. Nu lipsesc nici marcile/modelele autohtone, Dacia 1100 si Bucegi SR 114. Tirajul lucrarii a fost de 16.500 exemplare. Bibliografia care a stat la baza lucrarii este impresionanta incluzand cele mai importante reviste din anii '67-'68 precum si zeci de prospecte. Principala sursa de inspiratie pentru structurarea si redactarea lucrarii a fost in mod evident Salon de L'automobile 1967, supliment al prestigioasei reviste franceze L'Auto Journal (nr. 437). Valoarea lucrarii este incontestabila si a reprezentat o premiera editoriala in Romania. Cu toate acestea utilitatea sa practica in acele vremuri a fost foarte redusa, fiind aproape imposibila procurarea altor automobile decat cele distribuite in comertul de stat. Unul dintre autori, dl. ing. Vasile Parizescu (n. 1925) este astazi un pictor celebru, presedinte al Societatii Colectionarilor de Arta din Romania, si unul din cei mai mari specialisti si colectionari de arta din tara noastra.
Nota : Intrucat am primit in repetate randuri solicitari de achizitionare a unor lucrari, incepand de astazi prezentarile vor fi insotite si de mentionarea disponibilitatii lucrarii pentru vanzare/schimb. Cei interesati isi pot posta adresa de contact.
Lucrarea disponibila pentru schimb/vanzare (2 exemplare).
Multumesc pentru aceasta postare. 'Salon Automobil' a stat la baza pasiunii mele pentru automobile. Il rugam pe bunicul meu sa-mi citeasca din ea zilnic iar dupa ce am invatat sa citesc am studiat-o multi ani la rand. Au mai aparut ulterior doua publicatii in format A4, cu coperti groase, una imediat dupa Salon Automobil, nu-i retin numele deoarece am imprumutat-o iar cealalta a fost a doua carte a mea de suflet 'Automobile si performante'. Acestea au fost cataloagele auto ale copilariei noastre. 'Salon Automobil' ramane regina acestor publicatii si prin fotografiile de mare clasa specifice acelor vremuri dar si pentru ca avea camioane.
RăspundețiȘtergereAm Salon Automobil şi Automobile şi Performanţe - e drept că-s ferfeniţite de ani, dar nu le-aş da pentru nimic în lume!
RăspundețiȘtergereAu fost cele mai frumoase vise...
Salon Automobil (cele doua editii, 1969 si 1973) a fost, din punctul de vedere al actualitatii si preciziei informatiei, mult mai reusita decat Automobile si performante.
RăspundețiȘtergere