vineri, 10 iulie 2009

Un calculator mai special

Ieri seara in timp ce urmam un program de infrumusetare, respectiv ma transformam in arici, am primit o vizita "Nasului", Nu nu era De Niro era Dan Cazacu, cunoscut restaurator si colectionar de vehicule istorice, presedintele fondator al RETROMOBIL CLUB ROMANIA. Cum ma transformam in arici ? Foarte simplu, curatand cu o perie montata la flex o serie de piese. Cum peria era destul de obosita, nu trecea un minut si mi se mai infigea o sarma in haine. Mare distractie n-am ce zice. Aveam insa sa ma invelselesc brusc. Pentru ca nasu' nu venise cu mana goala, mi-a adus un cadou, si nu unul oarecare. Zambind mi-a spus "asculta si tu CD-ul asta cand ai timp". Tocmai cand ma pregateam sa cer lamuriri si sa plasez "CD-ul" intr-un loc sigur, prin fereastra plicului am vazut sigla masinii la care lucram. Am ramas mut. Mare surpriza mare, in targul de antichitati organizat periodic in fata primariei Sector 2, unde in ultimul timp au inceput sa abunde piesele antichizate de productie recenta, Dan gasise o piesa de exceptie, produsa de firma ceha Aero, cel mai probabil pentru uz aviatic, pentru ca Aero producea simultan atat automobile dar si avioane. La prima vedere instrumentul permite calcularea vitezei de deplasare, utilizand timpul si distanta parcursa, prin rotirea discului central. In traducere, inscriptiile de pe discuri sunt Rychlost km/hod. = viteza km/h si Draha = curs, culoar, drum, pista. Sa fie un instrument de verificare a aparaturii de bord ? Astept parerile voastre.

Un comentariu:

  1. Este un compas de navigatie aeriana.
    In corelatie cu o harta si un ceas se poate calcula pozitia in spatiu pentru navigatie.
    Este unul din intrumentele folosite la navigatia instrumentala.

    RăspundețiȘtergere