luni, 6 iulie 2009

Trofeul Sinaia Forever 2009









"Desfasurat pe un traseu stradal cu un grad de dificultate sporit, trofeul Sinaia Forever BMW a aliniat la start un numar de 36 de concurenti". Cam asa suna prezentarea evenimentului desfasurat ieri la Sinaia postata pe site-ul Federatiei Romane de Automobilism Sportiv www.fras.ro. La invitatia presedintelul F.R.A.S., dl Ovidiu Mazilu asa cum va anuntam vineri, un numar de cinci vehicule istorice detinute de membri RETROMOBIL CLUB ROMANIA au participat la etapa a VI-a a Campionatului Nationat de Viteza in Coasta. Stiu, o sa zambiti crezand ca a fost vorba de o expozitie a unor vedete ale competitiilor automobilistice de acum cateva decenii. Va inselati, participarea a fost efectiva, a demarat cu o urcare de recunoastere, doua de calificari si doua manse de concurs, vehiculele istorice incheiand plutonul masinilor moderne de concurs. Toate cele cinci vehicule istorice participante sunt regulamentar echipate pentru astfel de competitii cu roll bar, scaune, centuri in patru puncte, extinctor concurentii evoluand cu casti. Organizatorii concursului, oficialii F.R.A.S., concurentii dar si publicul spectator au intampinat cu mult entuziasm posesorii de vehicule istorice care in prima faza a primit felicitari pentru modul in care se prezentau automobililele iar la final pentru evolutia spectaculoasa. Si ce spectacol, masini care multi nu le vazusera niciodata evoluand in Romania. Si cum sa nu fi entuziasmat de un Alpine care dupa patru decenii e la fel de rapid ca atunci cand castiga laurii de campion european, de un Gordini care face padurea sa vuiasca cu cei ai sai 165 CP, de un MG care pare tocmai sosit de la o cursa de pe circuitul Donigton, de o Alfa Romeo care iti aminteste de imbatabilele GTA-uri care monopolizasera cursele de circuit sau de un 128 Rally care a permis multor tineri piloti talentati sa aiba posibilitatea sa se afirme fara sa dispuna de bugete astronomice. Dupa fiecare mansa pilotii care isi incheiasera evolutia creau un culoar primeau cu aplauze fiecare din masinile veterane care sosea, un lucru care ne-a impresionat si deopotriva ne-a incurajat. Si rezultatele s-au vazut pentru ca nu ne-am facut de ras. Evolutiile tuturor participantilor au fost curajoase, precise si cu bune rezultate, care s-au imbunatatit de la o urcare la alta. Realizatorul celor mai buni timpi, care a oprit de trei ori cronometrul la 2:45, Horia Popescu, se poate mandri ca nu a fost cu nimic mai prejos decat concurentii clasati in ultima parte a clasamentului general. El a fost urmat de Nicu Iordache (2:58), Alexandru Ciolan (3:00), Serban Enache/Bogdan Coconoiu (3:02) si Valentin Matei (3:03). La sfarsit, glumeam cu Serban Enache consolandu-ne cu faptul ca am fost cel mai rapid echipaj. Ulterior aveam sa vedem ca si in cursa "adevarata" Alina Bunica a evoluat la randul ei cu copilot. Cert e ca avand handicapul a 100 (si...) de kilograme in plus in masina Serban Enache a pierdut cert secunde pretioase care au sporit datorita utilizatii unul diferential cu un raport nepotrivit, existand desigur si avantajul dictarii virajelor. Personal am fost impresionat de evolutia lui Alex Ciolan care sunt convins ca dupa efectuarea rodajului MG-ului sau isi va imbunatatii mult prestatiile in concursurile viitoare pentru ca masina sa dispune de un mare potential si o excelenta tinuta de drum. Asa cum ne-au obisnuit si cu alte ocazii Horia Popescu si Nicu Iordache au avut evolutii extrem de spectaculoase punand in valoare masinile de exceptie cu care au evoluat. O surpriza placuta a fost si debutul Fiat-ului 128 Rally, o masina restaurata cu pasiune si pricepere, dl. Valentin Matei reusind sa "sufle in ceafa" concurentilor care au evoluat cu masini cu puteri de doua trei ori mai mari, o performanta sa recunoastem remarcabila. Nu pot incheia fara sa-i multumesc coechipierul meu, Serban Enache. Debutul in inedita postura de copilot la coasta mi-a prilejuit o experienta cu totul unica care cu siguranta imi va fi de folos in competitiile viitoare. Serban a evoluat cu foarte multa determinare si pot spune cu mana pe inima ca nu am avut o clipa emotii, a abordat toate virajele cu mult curaj si pastrand permanent masina sub control. Destinul sau nu l-a purtat in lumea competitiilor automobilistice la momentul potrivit, insa daca ar fi facut acest pas sunt convins ca ar fi avut bune rezultate. Cum spuneam, un diferential nepotrivit cu o astfel de cursa ne-au obligat sa efectual intreaga cursa in treapta a doua de viteza, iar iesirile din acele de par sa fie extrem de lente. M-am bucurat mult sa fiu langa el la implinirea visului sau de o viata, evolutia intr-o cursa de coasta adevarata, asa cum m-a bucurat caldura si aprecierile sosite din partea publicului. Cum deja bravii retromobilisti au primit deja invitatia sa fie prezenti si la urmatoarea etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta (care se va desfasura la Campulung) nu pot decat sa le urez bafta !!! M-am bucurat mult sa fiu alaturi pentru doua zile si de familia CAMPIONILOR, ma refer la Marin, Radu, Andrei si Silviu Dumitrescu. Dupa ce si-a facut "incalzirea" in competitiile organizate de R.C.R. Silviu promite sa devina foarte curand campion national la viteza in coasta. A fost o incantare sa-l revad pe nea Marin, desi in parcul inchis era mai tacut ca niciodata, aproape stupefiat de rasturnarea survenita, ziua in care urechea, mana si ochiul lui au fost inlocuite de un laptop care executa setarile masinii Dallara cu care concura nepotul sau la o simpla apasare de buton. Inchei povestea unei duminici cum n-a fost alta pana acum, si sunt convins ca data de 5 iulie 2009, data cand vehiculele istorice au participat in premiera o cursa de coasta va ramane un reper important in istoria miscarii de gen din Romania. Eu unul nu o voi uita niciodata si le multumesc colegilor mei pentru aceasta zi minunata asa cum ii multumesc Ovidiu Mazilu, presedintele F.R.A.S., pentru ca a facut ca acest vis sa devina realitate.
Ce mai gasiti pe net :

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu