marți, 17 noiembrie 2009

Registrul Wartburg 311/312


Intr-un articol mai vechi imi manifestam amaraciunea fata de dezinteresul de care se "bucura" o serie de automobile care odinioara erau foarte populare in Romania. Dintre marcile mentionate desigur nu putea lipsi Wartburg, automobil produs in fosta R.D.G. care la inceputul anilor '60 s-a impus pe piata romanesca prin eleganta, confort si fiabilitate.

Site-ul http://wartburg1000.3x.ro/index.htm vine insa sa ma contrazica si reprezinta o surpriza extrem de placuta. Cu truda si pasiune in acest site au fost stranse numeroase informatii si fotografii extrem de utile, sunt prezentate scanat cartile tehnice si manualele de utilizare fiind deschis si un registru al exemplarelor care au supravituit. Daca in drumurile voastre veti imortaliza automobile Wartburg puteti contribui la dezvoltarea site-ului si, de ce nu, la salvarea unor masini. Initiatorul acestui site merita felicitarile si sprijinul nostru.

7 comentarii:

  1. Daca este vorba de masini populare in Romania la loc de frunte se situeaza Renault 16 care in Romania cativa zeci de ani a fost supranumita " Regina Soselelor" .Ar fi interesant de stiut cum au ajuns aceste automobile in Romania , din cunostintele mele se pare ca au fost doua trenuri cu R16 venite in Romania in anul 1968 si comercializate prin IDMS numai in varianta standard

    RăspundețiȘtergere
  2. N-au fost importate doar in 1968 si n-au fost numai doua trenuri, e corect, varianta a fost standard. A fost o masina scumpa asa incat vanzarile n-au fost cele scontate, mai ales ca daca iti luai asa ceva intrai automat in vizorul celor care se ocupau de "ilicit". E corect si termenul de "Regina soselelor" preluat apoi de Dacia 1300. O sa existe un material legat de importul de automobile in perioada postbelica, care va include si preturi. Am tot sperat sa obtin si numarul de unitati vandute din fiecare model dar cum IDMS-ul nu mai exista cred ca devine imposibil pe zi ce trece.

    RăspundețiȘtergere
  3. "ilicitul" urmarea pe cei ce se prezentau la licitatii deschise ,daca rasfoiesti revistele Autoturim din 69-71 anuntau zilele in care se faceau licitatii dar nu si listele cu masini care erau tinute intr-un parc deschis. Apropo eu am fost intr-un asemenea parc pretentios spus mai mult un "cimitir de masini" inainte de 89 impreuna cu tatal meu (eu fiind de o varsta cu tine)si acolo sa vezi masini ..!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca te referi la Teius, am vazut in doua ocazii oferta de masini confiscate. E corect, unele erau devastate, pentru ca ajungeau acolo dupa ce zaceau prin caminele studentesti abandonate sau erau abandonate dupa accidente/defectiuni majore. Altele erau confiscate , sub acuzatii de contrabanda, trecerea ilegala a frontierei, spionaj, etc. Au fost si masini ok vandute prin licitatiile alea, cunosc cateva persoane care au luat masini de acolo si n-au patit nimic. Ilicitul intra pe fir la preturile astronomice care apareau in general la masinile diesel, in care ciobanii se intreceau si aruncau cu sutele de mii, mai apareau si reprezentantii unor fotbalisti. Informatia cu ilicitul nu e o poveste, e relatarea unei persoane de la care am cumparat un F1800. Noroc ca omul vanduse un apartament cu o valoare aproximativ egala cu a masinii (in jur de 80.000 de lei)

    RăspundețiȘtergere
  5. Asa este,despre Teius este vorba,prima data am mers in anul 1985 pe jos de ma dureau picioarele ingrozitor, departe mai era , iar cand am ajuns era inchis , degeaba s-a rugat tatal meu de mosul care era paznic , ne-a comunicat foarte iritat ca trebiuie sa respectam programul de vizitare . A doua oara am fost cu masina si de data aceata mosul parea foarte prietenos cateva din masinile pe care l-am vazut atunci: Citroen 23 DS alb impecabil,Mercedes 280 SEL , Mercedes 190 D mai multe , Renault 17 doua bucatii ditre care una alba facuta praf , Renault 18 , VW 1300,1200 Citroen Visa, Dacia 1301 stare exceptionala acum o raritate in Romania , dacia 1300 standard neagra "sita"de rugina si tot felul de alte marci japoneze .asta sunt doar cateva zecile de masini care erau atunci in parc.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ar fi interesant sa gasim fotografii ...

    Licitatiile se tineau in alta locatie, nu stiu exact numele strazii dar am asistat la una, mama mia ce personaje erau in sala ... Licitatiile actuale de la armata unde se fac aranjamente intre participanti pe bani sunt copilarii, acolo erau samsari grei, daca le incurcai apele la plecare iti luai bataie garantat. Cel putin asta era folclorul ...

    RăspundețiȘtergere
  7. Da,da fotografii ar fi ideal...

    Eu personal am imaginile de atunci in minte clare , sa incerc daca am timp sa le desenez si sa le trimit pe mail lui AUTOMOBILIA perntru o eventuala postare ,chiar am avut un caiet de "48" de matematica cu parcul auto pozitionarea masinilor precum si marcile acestora , imi pare rau ca nu mai il am, am mai gasit doar un FIAT 1500 desenat de mine intr-un Almanah Auto de prin 1988

    RăspundețiȘtergere