duminică, 27 decembrie 2009

Muzeele Sinsheim & Speyer





Am placerea de va prezenta in cele ce urmeaza un reportaj realizat de dl. Cristian Tase, membru al R.C.R. si posesor al unul vehicul istoric antebelic Opel Super Six. In timp calatoriilor sale de documentare si achizitii de piese in vederea restaurarii Opel-ului, dl. Tase a vizitat doua interesante muzee tehnice, iata prezentarea lor.

Nu stiu cati dintre cititorii blogului au avut ocazia sa viziteze unul din muzeele surori Sinsheim sau Speyer, numite dupa localitatea de resedinta. Ambele sunt situate in apropiere de Heidelberg. Am sa va prezint in cele ce urmeaza acest muzeu deosebit http://technik-museum.de/ Am dedicat cate o zi pentru fiecare din ele, acestea detin o colectie fabuloasa de masini grupate in special la Sinsheim (peste 300, in majoritate membrii Societatii Muzeului detin automobilele care sunt inmatriculate si rulate).
http://sinsheim.technik-museum.de/exhibitions/vintage-cars/snh_156.html
Cateva din atuurile acestui muzeu (in materie de masini, pt. ca au si multe modele de avioane cu accent pe B747, Concorde, TU144 full vizitabile si in pozitii de zbor la 30 m inaltime):
http://sinsheim.technik-museum.de/node/154
- cea mai mare colectie de exemplare Mercedes Compresor din lume
http://sinsheim.technik-museum.de/exhibitions/mercedes-collection/snh_157.html
- cea mai mare colectie de Maybach (W5SG; DS7; 8; DSH; SW35; 38; Zepp.) si Bugatti (exemplare 30; 44; 35C; 37; 57; 57 Ventoux) din Germania
- 3 modele de varf Mercedes care au facut parte din flota Cancelariei germane:
--> 770 K Cabriolet livrat Cancelariei in 1938, utilizat la parade de Adolf Hitler. Motor 7,6; 230 CP la 3200 rpm
--> 770 K livrat Cancelariei in 1943 in lot de 10 exemplare, 3 supravietuind. Acest model a inlocuit Cabrioletul din cauza temerilor lui Adolf Hitler de un posibil atentat. Motorul este acelasi ca la Cabriolet insa blindajul suplimentar l-a facut mai greu (4,5 Tone). Masina are inchidere centralizata si limitator de viteza la 80 din cauza masei enorme. Oricum masina era folosita doar pentru deplasari in zona Berlinului, practic in oras.
--> G4 (cu 3 punti, tractiune pe cele 2 din spate echipat cu motor de 8 cilindrii fara compresor, 115 CP) livrat Armatei germane pentru uzul generalilor intre '33-'39. Au fost utilizate si de oameni politici, inclusiv Adolf Hitler la paradele organizate in tari cucerite. Doar 4 mai exista in lume.

Muzeele sunt organizate pe sectiuni:
- masini (vintage / sport / pompieri / utilitare)
- motociclete / tractoare / camioane
- tehnica militara (avioane / masini / tancuri / camioane - s-au recuperat cu mari eforturi exponate ale armatei germane care nu mai pot fi vazute in alta parte - avioane in special din lacuri). La tehnica militara exista si butaforia de rigoare.
- avioane (cele outdoor majoritatea vizitabile si in pozitii de zbor)

Desi nu stiu daca mai trebuie precizat, aceste muzee ofera ceea ce institutiile similare romanesti nici macar nu au in plan :
- restaurant, cinema IMAX, magazin, loc de joaca, exponate interactive, simulatoare
- posibilitati de organizare evenimente - training, firma, zi de nastere - inclusiv intr-un avion AN-22
- simpozioane, intalniri pentru cluburi auto (hotel, camping, conferinte, party)

In cazul avioanelor unul face o legatura directa cu pasiunea noastra:
- AN-26 (foto atasat) din flota prezidentiala a RDG. Acesta, un model 1980 cu 2 motoare de 2820 CP fiecare a fost avionul lui Erich Honecker, si el pasionat de vanatoare ca si prietenul sau Nicolae Ceausescu. Avionul era dotat cu un mic birou, un spatiu de odihna si atentie - un compartiment cargo urias in care intra limuzina sa Chaika GAZ M13. Avionul era folosit in cazul deplasarilor scurte si medii inclusiv la vanatoare. Avionul expus la muzeu contine in interior o limuzina GAZ M13 !

Merita mentionata si existenta unui vehicul transformat, lasat intentionat in aceasta stare: un Maybach DSH convertit in vehicul de taiat lemne mobil. Aceasta ca urmare a crizei si saraciei de dupa razboi in care fiecare s-a descurcat cum a putut pentru a castiga o paine.

Invitatia a fost facuta, muzeele va asteapta !

Text : Cristian Tase
Foto : Cristian Tase / http://technik-museum.de/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu