Pilotul veteran Marin Dumitrescu si-a lansat astazi a treia editie a cartii "Un sfert de veac la volanul bolizilor" detalii si instantanee de la eveniment gasiti pe site http://www.automobilia.ro/evenimente/un%20sfert%20de%20veac
In cele ce urmeaza voi face o scurta prezentare a acestei carti. Prima editie a lucrarii a vazut lumina tiparului in anul 1979, la Editura Sport-Turism , intr-un tiraj de 20.000 de exemplare si are 138 de pagini (costa 6 lei). Cartea este ilustrata de 24 de fotografii. Marin Dumitrescu a fost sprijinit in demersul sau editorial de regretatul jurnalist auto Liviu Serban, bun prieten al pilotului si unul din primii redactori ai revistei Autoturism la care a lucrat de la primul numar pana la pensionare. In 1998, la Editura Rodos, este publicata a doua editie a lucrari, revazuta si adaugita de un alt jurnalist si prieten al lui Marin Dumitrescu, dl. Igor Butnaru. Lucrarea este extinsa la 160 de pagini primind fata de prima editie inca 10 capitole (nu a fost comercializata fiind oferita, ca si a treia editie, gratuit de autor). Dintr-o eroare de redactare/paginare un capitol este rebotezat dupa fraza de final a celui precedent , "Adio Cluj .... Adio Automobile !" titlul initial fiind "Perioada tranzitorie de activitate competitionala". Lucrarea primeste un nou "cuvant inainte", scris de presedintele A.C.R. dl. ing. Constantin Niculescu, fiind pastrat si cel original, scris de presedintele F.R.A.K din 1979, dl. ing. Victor Mateevici. Ce este interesant este faptul ca desi numarul fotografiilor ce ilustreaza lucrarea s-a pastrat, acestea sunt diferite, doar trei fiind comune cu prima editie. Tot un aspect interesant si foarte putin cunoscut este faptul ca a doua editie a avut trei coperti diferite, care pot si vazute in fotografia din mijloc, cele doua din dreapta fiind realizate pe hartie xerox si lipite ulterior tiparirii peste cea originala (prima din stanga). Editia a treia, editata de Grafic VCS Media, nu a fost din pacate adaugita, singurele imbunatiri fiind tiparirea in conditii superioare calitativ si eliminarea unor erori de redactare, prin grija celui care a reintrodus lucrarea in format text, dl ing. Dumitru Rusanescu. Lucrarea are 172 de pagini diferenta fata de editia a doua fiind data de marimea fontului. Afland cu intarziere de reeditarea cartii n-am reusit sa transmit autorului unele corectii. Le prezint aici pe cele mai importante, considerandu-le utile pentru cititori :
Capitolul : Martor la recordul lui Hans Stuck (Paginile 15-17) contine o descriere a caracteristicilor masinii de curse AUTO UNION Tip C (1936), datele corecte fiind : capacitate cilindrica 6008 cmc, putere 520 CP, viteza maxima 340 km/h. Recordul inregistrat in cursa de coasta de la Feleac de pilotul german a fost de 2:56. Motorul este V16, dar nu este construit prin alaturarea a doua motoare de opt cilindrii.
Capitolul : Memorialul Jean Calcianu (pagina 127) autorul mentioneaza ca , citez, "Era masina care ii aduce cea mai frumoasa victorie a carierei ...... " In realitate Jean Calcianu a castigat cursa a doua a zilei, la categoria “Sport”, in cursa principala , la categoria “Curse”si implicit castigatorului Marelui Premiu al Belgradului in 1939 a fost pilotul Auto Union Tazio Nuvolari. Gasiti aici toata povestea : http://www.automobilia.ro/istorie/MP%20Belgrad%201939
Capitolul : Cursele Jeep-urilor (pagina 18) : capacitatea cilindrica corecta pt Willys-ul MB la care se face referire este 2199 cmc
Cateva mici erori s-au strecurat si pe coperta interioara (2) a editiei a treia :
- nepotii dlui. Marin Dumitrescu nu sunt ingineri, asa cum se precizeaza, Andrei Dumitrescu este avocat iar Silviu Dumitrescu este economist ;
- denumirea corecta a marcii americane de automobile din fotografie este Duesenberg ;
- a doua fotografie este dintr-o cursa de coasta disputata la Sinaia (nu pe circuitul Parcelarea Floreasca , fotografia la care se face referire fiind in centrul paginii 129).
Un sfert de veac la volanul bolizilor, reprezinta o lectura obligatorie pentru toti pasionatii de automobilism. Marin Dumitrescu da generatiilor tinere sansa de a parcurge o parte din istoria automobilismului romanesc. Din pacate nimeni nu-i urmeaza exemplul desi lucrarile de acest gen sunt extrem de interesante si apreciate.
Nu am reusit sa gasesc editia a doua desi o caut de multi ani, daca nu e diferita de a treia, acum am doua sanse sa prind noua varianta a cartii.
RăspundețiȘtergereF interesante atat prezentarea celor trei editii cat si mica erata.
Astept cu interes un nou material, va citesc cu mare placere toate articolele, felicitari.
Sorin Tecuceanu
De unde poate fi cumparata aceasta a treia editie? Multumesc anticipat.
RăspundețiȘtergereLucrarea este oferita gratuit de autor, nu va ramane de facut decat sa asistati la viitoarele curse de VTM si sa-l contactati pe nea Marin.
RăspundețiȘtergere