Numarul vehiculelor incluse in albumul "Antebelice care au supravietuit in Romania" a ajuns la cota "400". Vreau sa multumesc tuturor celor care m-au ajutat si continua sa sustina incercarea de a avea o imagine cat mai clara a celor mai vechi vehicule care mai exista la ora actuala in Romania. O contributie cu totul aparte o are campionul "barn find", constanteanul Florin Cicos, care nu intamplator a contribuit cu exemplarul "400".
http://picasaweb.google.com/www.automobilia.ro/PreWarVehiclesInRomania# In timp o parte din vehiculele antebelice au fost exportate, altele au fost casate sau dezmembrate pentru piese de schimb. Unele au supravietuit, au fost restaurate. De cativa ani au inceput chiar sa fie importate astfel de vehicule. Pe diverse forumuri pasionati din toata tara posteaza fotografii in rubrici gen "Vanatoarea de epave". Uneori pozele dispar din servere sau pur si simplu nu mai reusesti sa ajungi la ele datorita acumularii de noi informatii. Am considerat interesant si util sa reunesc arhiva personala cu toate aceste fotografii preluate din internet intr-un album care va dezvaluie ce exista la ora actuala in Romania. Albumul o sa fie permanent actualizat si periodic va fi readus in atentia Dvs. Autorii unora din fotografii imi sunt necunoscuti asa incat daca cineva isi simte lezat dreptul de autor sau cineva nu doreste ca vehiculul pe care-l detine sa apara in acest album il invit sa-mi comunice acest fapt si fotografia respectiva va fi imediat eliminata. Unele din exemplarele prezentate sunt vehicule istorice atestate, functioneaza, participa la evenimente. Altele asteapta de decenii sa fie salvate, napadite de buruieni si roase de rugina. Unele sunt piese in muzeele romanesti, din pacate nu intr-o stare prea buna. Multe dintre ele sunt irecuperabile, n-au acte sau au fost modificate groaznic. In spatele fiecareia dintre epavele prezentate se ascunde un posibil viitor vehiculul istoric, e drept, la care se poate ajunge dupa multi ani de munca. Astept noi contibutii pe adresa de email office@automobilia.ro
Daca aveti informatii ca unul din vehiculele prezentate a disparut, fiind exportat sau distrus, va rog sa-mi comunicati pentru a fi exclus din album. Pentru automobilele disparute voi deschide in viitor un album separat. Topul celor mai vechi automobile existente in Romania la aceasta ora : (* exemplar inmatriculat si in stare de functionare) :
In colectii private :
1. Puch 5/6 HP (Moto) (1907)
2. Ford T Speedster (1912) *
3. Ford T Speedster (1913) *
4. Ford T Touring (1914) *
5. Bebe Peugeot (cca 1915)
6. Ford T Fordor (1923) *
7. Berliet (1924) *
8. Ford T Touring (1924) *
9. Fiat 509 (1927) *
10. Ford A Roadster (1928) *
8. Ford T Touring (1924) *
9. Fiat 509 (1927) *
10. Ford A Roadster (1928) *
Ford A (1928) *
Whipett (1928) *
In muzee :
1. De Dion Bouton Type G (1899-1902)
2. F.N. Herstal (cca 1900)
3. Oldsmobile Curved Dash Runabout (1901-1904)
4. George Richard (cca 1906)
5. N.A.G. (1920)
6. Wanderer (cca 1921)
7. Persu (1923)
8. Ego 4/14 (1924) *
9. Cadillac V8 (1924)
10. Duesenberg Straight Eight Indy 500 (cca 1935)
2. F.N. Herstal (cca 1900)
3. Oldsmobile Curved Dash Runabout (1901-1904)
4. George Richard (cca 1906)
5. N.A.G. (1920)
6. Wanderer (cca 1921)
7. Persu (1923)
8. Ego 4/14 (1924) *
9. Cadillac V8 (1924)
10. Duesenberg Straight Eight Indy 500 (cca 1935)
Ma gandeam ca poate mai multa organizare in album nu ar strica (ceva in genul la ce am facut eu cu Wartburgurile :). Desi faptul ca pleaca din tara imi creeaza un sentiment tare amestecat (cum a fost cu Citroenul domnului F.), altfel s'ar distruge dar oricum pentru noi tot pierdute sunt.
RăspundețiȘtergereCitroen-ul Traction Coupe a plecat in Ungaria sa fie restaurat si se va intoarce in tara. Oricum nu trebuie sa ne facem probleme de genul asta, se importa masini interesante iar unele din cele ramase oricum nu ar putea fi inmatriculate la noi din probleme la nivelul actelor (in special radiere/rol fiscal).
RăspundețiȘtergereOrganizarea albumului ar insemna splitarea in masini care functioneaza si proiecte , dar nu vad sincer rostul, in plus mai am un album in care sunt masinile care functioneaza.
http://www.automobilia.ro/gallery/vehicule-istorice
Faptul ca masina va reveni in tara e un amanunt incantator, nu stiam.
RăspundețiȘtergereSunt curios daca in catalog se afla si un Chevrolet Capitol 1926 din brasov care apartine unui prieten de al meu. Masina nu a mai fost inmtriculta din timpu razboiului, si sunt f putini care cunosc existenta acestei masini
RăspundețiȘtergere