miercuri, 20 aprilie 2011

Pregatiri pentru Historic Acropolis Rally






Dupa merituoasa participare in etapa elena a Maratonului Peking-Paris 2010 echipa JUST CLASSIC se pregateste pentru participarea in perioada 6-8 mai la a X-a editie Historic Acropolis Rally. automobilia.ro a stat de vorba cu echipierii JUST CLASSICS domnii Gabriel Stanciu (pilot) si Georgios Ladopoulos ( co-pilot) pe care i-am intalnit la Techno Classica Essen. Va prezint in cele ce urmeaza interviul realizat.

Automobilia: Este cunoscut faptul ca Historic Acropolis Rally este una dintre cele mai dificile competitii dedicate vehiculelor istorice. Cu ce masina veti participa ?



Just Classics: Masina este cea cu care am castigat anul trecut Clasa E la etapa elena a Peking to Paris Rally, Jaguar XK 150 DHC (1957). Avantajul masinii este putere motorului, undeva la 210 CP, si o tinuta de drum excelenta care e un mare avantaj in anumite Probe Speciale unde Timpul Ideal impus de organizatori este foarte scurt comparativ cu lungimea si dificultatea traseului.



A: Care sunt asteptarile si cum pregatiti aceasta cursa ?



J.C. : Principalul obiectiv este sa terminam cursa avand in vedere lungimea de 900 km a raliului, dificultatea acestuia (n.r. ruta originala a Raliului Acropolis din anii ’70, preponderent montana), precum si numarul mare de participant (n.r. peste 200 de echipaje). Majoritatea concurentilor au o mai mare experienta in astfel de evenimente, asa incat nu putem spera la mai mult. Restul tine de sansa, ca la orice concurs. Daca avem o zi de debut buna putem emite pretentii la prima parte a clasamentului. Oricum relatia pilot-copilot este extraordinara si astept sa reusim, macar la clasa noastra, un rezultat onorant. In legatura cu pregatirea la aceste evenimente detaliile fac diferenta. Avem un check list lung si incercam sa facem tot posibil ca sa acoperim toate punctele, inclusiv pregatirea noastra fizica de care se ocupa cunoscuta antrenoare Cori Gramescu. De altfel cu o saptamana inainte de competitie participam la un alt raliu, Mountain Classic, care se desfasoara doar pe o parte din probele special ale Raliului Acropolis si va fi o repetitie generala.


A: Pentru a performa in astfel de competitii, pe langa calitatile echipajului e nevoie un automobil bine pus la punct atat tehnic dar si ca echipare. In ce a constat prepararea ?



J.C.: Pe langa controale de rutina am upgradat sistemul de franare si am dotat masina cu tripmaster, baterie de cronometre cu start sincronizat si speedtable electronic. La raliurile istorice de regularitate instrumentele permise sunt cele folosite in epoca respectiva, asa ca bordul masinii ajunge sa arate ca un bord de avioan de lupta din cel de al doilea Razboi Mondial.



A: Stiu ca v-ati implicat foarte mult in organizarea Raliului Clasic Interbalcanic. Care sunt ultimele noutati ?



J.C. : Da, organizarea raliului a fost o ideea dlui. Pontikogiannis, Presedintele Clubului M.R.O.E. din Salonic care a organizat Peking to Paris Rally pe teritoriul Greciei. Sunt aproape finalizate pregatirile, regulamentul a fost dat publicitatii, a fost intocmit road-book-ul si definitivata echipa de cronometrori etc. Co-organizare a evenimentului intre Retromobil Club Romania si MROE este si pentru echipa Comonsiliului Director al R.C.R. un exercitiu de maturitate si o oportunitate de a invata lucruri noi de la parteneri cu experienta mai mare ca a noastra. Cel mai important este faptul ca deja din strainatate si-au anuntat participarea peste 15 echipaje care vor sosi din Bulgaria, Grecia si Turcia. E un prim pas important pentru R.C.R. in reluarea evenimentelor cu caracter international si trebuie ca totul sa iasa perfect pentru ca in 2012 sa avem si mai multe cereri de participare.



A: Revenind la competitia elena, cand e programata plecarea spre Grecia ?



J.C. : Vom pleca in doua etape : masinile si mecanici vor ajunge inaintea noastra, iar echipajele vor sosi in Grecia joi dimineata pe data de 5 mai. Controlul tehnic este programat joi 5 mai dupa amiaza iar startul de la poalele lui Acropolis-ului este vineri 6 mai.



A: Veti fi singurul echipaj romaneasc din competitie ?



J.C. : Daca am hotarat sa reprezentam culorile Romaniei la un eveniment de o asemenea anvergura era logic sa incercam sa marim sansele de reusita asa incat am inscris si un al doilea echipaj JUST CLASSICS, Ionut Rotaru/Gabriel Iovu care vor concura cu un Porsche 356. Si ei sunt in focum pregatirilor, n-au mai participat pana acum impreuna la vreun eveniment si desigur le va trebui un timp pentru ‘rodaj’.



A: Multumindu-va pentru amabilitatea de a ne raspunde la intrebari, automobilia.ro va ureaza mult success !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu