![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjBIb72IZ3Bqt1JznGP4pt5X1LKoUgM7kzJ962VUz2wJctiLkA84GR7tnfbIt72sqRuLYWtR0Td0k4PoddhtifYhMTBH9IdbEjwbTE63mEPOit_wKoM9cfDw1vxVg3ULEKAFAAw38UaC3E/s400/scan0001.JPG)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjHAekWc8OnPQ8eHnAj741z4l0jmRYH1BesMTGgkjuOX6oGc4AWqMByB5zQ4Se20TNbALmGvZW2vM6PQobStuTTRl5G7BeHim8lHEQBoROiKTeC-Ur6r-fKsgCWs2hiccuPppwla5r-lfg/s400/scan0002.JPG)
Recent am achizitionat o arhiva de documente, reviste, fotografii si carti care au apartinut inginerului Petru I s c u, prietenul lui Petre Cristea si cel care ii punea la dispozitie acestuia BMW-ul 328 cu care a concurat in perioada 1938-1939. Printre carti mi-a atras atentia un titlu "
Motorul de Sticla - Instructiuni pentru montaj", lucrare publicata de editura
Cartea Romaneasca S.A. in anii '30 (64 de pagini). Pe langa instructiunile de montaj ale motorului, construit din sticla pentru a servi drept material didactic, lucrare contine si descrierea componentelor si a modului de functionare a motorului cu ardere interna. Toate piesele motorul sunt perfect reproduse, bujiile avand in loc de electrozi mici becuri care sugereaza scanteile. Pe ultima pagina a cartii sunt prezentete trei seturi de planse de prezentare a automobilului si subansamblelor sale, tiparite de aceeasi editura. Ar fi interesant de aflat gradul de raspandire a acestui material didactic (produs de o firma germana) in scolile si facultatile tehnice romanesti. Daca aveti cunoscuti care au frecventat cursuri tehnice in perioada interbelica as avea rugamintea sa-i intrebati poate isi amintesc de motorul de sticla.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu