sâmbătă, 17 septembrie 2011

Raliul Micii Antante





M-am tot chinuit sa-mi aduc aminte unde am mai vazut sigla prezentata acum cateva zile. Pana la urma mi-am amintit ca era pe cd-ul cu poze realizate anul acesta la intalnirea de la Belgrad de dl Vlad Capotescu, reprezentantul RCR in judetul Timis. Pe langa expozitia de oldtimere gazdele au organizat si un simpozion in cadrul caruia au fost prezentate imaginile de mai sus. La Belgrad fiinteaza Asociatia Istoriografilor Auto, care se procupa deopotriva de colectionarea de vehicule dar si de istoria automobilismului, si imi fac mea culpa pentru faptul ca in ultimii ani am neglijat colaborarea pentru ca dupa cum se poate observa exista istorii comune care merita studiate. Dupa ce mi-a revenit memoria i-am trimis dlui Nebojsa Djordjevic, presedintele asociatiei, pozele cu insigna. Sigla este a Raliului Micii Antante. Tare s-a mai minunat, nu stia de existenta ei, si s-a grabit sa-mi dea primele informatii. Prima si ultima editie a Raliului Micii Antante s-a desfasurat pe parcursul unei saptamani in 1937. Startul s-a dat la Praga, traseul a strabatut Romania pana la Bucuresti punctul final fiind Belgrad-ul. Cum Mica Antanta, uniune militara din 1922 intre Cehoslovacia, Romania si Serbia, Croatia si Slovenia (ultimile trei din 1929 reunite in statul Yugoslavia) impotriva amenintarii statelor din fostul imperiu Austro-Ungar (Austria si Ungaria) s-a destramat in 1938 a disparut si raliul. Ramane de studiat care au fost participantii romani si cum s-au clasat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu