In octombrie 1972 a fost editata Monografia Uzinelor de Autoturisme Pitesti realizata de Prof. C. Stefanescu, ing. C. Morosan si ing. I. Soare. Monografia are 125 de pagini si o bogata ilustratie, din pacate calitatea tiparului este proasta. Pe prima pagina este reprodusa fila din cartea de onoare a uzinei semnata de N. Ceausescu la 20.08.1968, data oficiala a asamblarii primului automobil Dacia 1100. Constructia primelor hale a inceput in anul 1943, acestea fiind destinate uzinei IAR, insa nu au fost finalizate. Dupa razboi acestea au fost finalizate si au functionat ca depozit de armament, din 1952 infiintandu-se Uzina de Piese Auto "Vasile Tudose" Colibasi specializata initial in productia de piese pentru autocamionul SR 101. Din 1959 se realizeaza carosarea automobilelor de teren M59, tot aici fiind realizate majoritatea cutiilor de viteze ce au echipat vehiculele romanesti, incusiv M461. Cea mai importanta informatie din monografie, in opinia mea, apare la pagina 41 : "Primul autoturism de control, dupa parcurgearea celor 217 posturi de lucru ale liniilor de asamblare caroserie, protectie anticoroziva, vopsitorie si montaj general, a fost gata la 3 august 1968. In primele doua decade ale lunii august s-au terminat reglajele impuse de functionarea simultana a liniilor si instalatiilor de fabricatie, ceea ce a permis ca la 20 august 1968, intr-o atmosfera de entuziasm general, in prezenta conducerii de partid si de stat , a tovarasului N. Ceausescu, sa aiba loc inaugurarea uzinei si demararea productiei de serie a autoturismelor DACIA 1100." In concluzie. Informatia imi confirma cele aflate de la vechii angajati ai uzinei care declara la unison ca prima masina a fost gri si ca pana la momentul 20 august 1968 au fost montate mai multe exemplare. Automobilul primit in dar de N.C., care se afla in prezent in proprietate A.C.R., este in concluzie exemplarul inaugural si nu capul de serie DACIA 1100.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu