duminică, 16 octombrie 2011

Aventura la 0 grade








20 de vehicule istorice au participat la editia a III-a a Raidului Transfagarasan, ultimul eveniment din calendarul RETROMOBIL CLUB ROMANIA. Participantii au luat startul de la Vidraru (15) si Cartisoara (5) si s-au reunit la Balea Lac (2034 m altitudine). Vremea a tinut si anul acesta cu organizatorii, soseaua fiind uscata. M-am hotarat sa strabat impreuna cu prietenul meu Andrei Spirescu (MINI British Opel Air - 1998) intreg traseul asa incat vineri seara am poposit la Pensiuna Dealu' Morii din Cartisoara (pe care o recomand http://www.turistinfo.ro/cartisoara/cazare-cartisoara/pensiunea_dealu_morii-c14352.html). Din pacate singur, Andrei sosind sambata, iar cele 6 echipaje din Baia Mare lipsind de la intalnire. A doua zi am pornit spre Balea Lac facand schimb de masini, Andrei participand cu Lancia Fulvia (1971) la eveniment. Reintalnirea cu MINI, o masina de care ma leaga atatea amintiri, mi-a dat prilejul sa conduc pentru prima data varianta cu injectie si roti pe 14' (fosta mea masina era pe 10'). Am fost foarte impresionat si sper ca si Andrei, care la randul sau e un fost posesor de Fulvia, a avut aceleasi impresii placute. Practic doua dintre reginele curselor de odinioara, campioane europene de raliuri, au parcurs in premiera impreuna Transfagarasanul. "Peisajul" a fost completat in parcarea de la Balea de alte vedete precum sportivele Porsche 911, Lotus Elan, Chevrolet Corvette, Mercedes 350 SL, Opel Commodore elegantele limuzine Jaguar S Type, Mercedes 220, Ford Consul Granada sau automobilele de teren ARO M461 si Land Rover 109. Din pacate starea soselei nu ne-a permis intotdeauna sa mergem asa cum am fi dorit insa experienta a fost una cu totul unica. De la Balea Lac spre casa fiecare si-a condus propria masina asa incat am avut impresii de drum diferite. Spre seara am revenit in capitala unde ploua spunandu-ne ca am fost norocosi sa avem timp bun. Daca lucrarile la drum vor continua Transfagarasanul ramane o experienta interesanta, insa tinand cont de vechimea acestor masini si de eventualitatea ca un incident tehnic sa apara e de preferat s-o programati vara .
Foto :

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu