duminică, 4 martie 2012

Secunde de aur


Petre G. Cristea (BMW 328) s-a clasat pe pozitia secunda in cursa de coasta de la Grossglockner contand ca etapa in campionatul Germaniei, clasa Sport >2000 cmc, devansand cu o pozitie pilotul oficial B.M.W. care avea sa castige titlul de campion in acel an. Gratie unui jurnal din arhiva Istituto Nazionale LUCE (durata : 1:37 minute) il putem admira in actiune pe marele pilot roman (numarul 53 de concurs), fie doar si pentru cateva secunde (dupa ce accesati adresa de mai jos faceti click pe "0:59" in comentariul postat de mine pentru a vedea direct secventele cu pilotul roman). Un material extraordinar in care "regele derapajelor", asa cum l-a numit presa franceza pe Cristea dupa victoria din '36 din Raliul Monte Carlo, incanta sufletele fanilor sai. Priviti-l cum controleaza masina, cum verifica starea rotii stanga spate dupa derapaj, cu celebra sa sapca indesata pe cap (nu a purtat niciodata casca). Masina sa era strict una de serie,  cu o minima preparare menita sa scada greutatea (demontarea jumatatii din dreapta a parbrizului, a scaunului din dreapta si renuntarea la roata de rezerva). Ulterior Petre Cristea a echipat masina, care ii apartinea prietenului sau Petru Iscu, cu o caroserie speciala din aluminiu, invingand un am mai tarziu la Nurburgring. Nu am reusit sa vad decat o singura secventa cu Cristea din aceasta cursa, intr-un documentar din muzeul BMW dar banuiesc ca exista o filmare integrala asa incat sper s-o vedem intr-o zi.  

2 comentarii:

  1. Superbe imagini, avem ce sa aratam si aparent pare ciudat ca in cazul in care tara noastra se prezinta in lume o face cu sabloane gen muzica populara (sau alta pe care nu o mentionez aici). Acum vor sa-l aduca pe Brancusi dupa ce l-au alungat, alta prostie. O cursa Petre Cristea ar face mai multa imagine decat frunza. Ar aduna mai multe VIP-uri decat o frunza si ar fi si mai ieftina. Nu cred ca e numai prostie, e reavointa dar si impostura, incompetenta, etc. Avem valori, avem ce arata dar noi ramanem la mici si muzica populara. C.Tase

    RăspundețiȘtergere
  2. Formidabila pelicula, multumesc Bogdan pentru adevarata lectie deschisa de istorie automobilistica pe care ne-o prezinti !!!! Am discutat acum cateva zile cu un coleg de birou, mare pasionat de istoria curselor interbelice si el mi-a povestit de un blog romanesc cu informatii despre masinile de epoca. El e suedez si nu prea pricepe limba asa ca mai nou trebuie sa-i traduc zilnic 2-3 articole. A ramas uimit cand i-am explicat ca plachetele si decoratiile prezentate sunt toate romanesti. A venit momentul sa ne scuturam de imaginea dezastruoasa pe care o avem si tu faci o treaba minunata. Salutari si succes !

    Dalida Bologa (fosta Stancescu - sora coechipierul tau din echipa de basket a Liceului Caragiale - ce vremuri).

    RăspundețiȘtergere