sâmbătă, 17 martie 2012

Muzeul AUTOWORLD - Brussels


Dl, Cristian Tase, reprezentantul R.C.R. in judetul Sibiu, a vizitat recent Muzeul AUTOWORLD din Brussels si ne impartaseste in cele ce urmeaza cateva impresii. Si eu am fost foarte impresionat de acest muzeu care isi desfasoara activitatea intr-un complex expozitional de la inceputul secolului trecut, locatie care gazduia unul din primele Saloane Auto organizate in Europa. Cu siguranta aici este conservata si expusa cea mai mare colectie de automobile de fabricatie belgiana, printre marci numarandu-se Minerva si FN.   

"Am vizitat muzeul Autoworld, in care 250 de automobile sunt expuse cum nu se poate mai bine in cel mai vechi pavilion expozitional din Bruxel aflat in parcul Cinquantenaire. Majoritatea exponatelor (230) apartin colectiei Ghislain Mahi (estimata la peste 1000 exemplare). Colectia a inceput dupa razboi, in 1944 cu un Ford T. Restul colectiei Mahi se afla la 80 Km de Bruxel - gazduita intr-o fosta fabrica, se numeste Mahimobile si sper sa ajung in curand si la aceasta. Am inteles ca Mahimobile este mult mai bine organizat, interactiv, spre deosebire de Autoworld care este o expozitie cu aspect de salon. Acest aspect este important daca mergi de ex. cu familia / copii. Intrarea la Autoworld costa 9 Euro iar exemplarele merita din plin efortul: diamantele productiei belgiene expuse cu mare fast (MINERVA & Co), dar si Alfa, Bugatti, Cadillac, Cord, Bentley, Ford, etc. Gama este diversa, de la masini din perioade de criza la unicate. S-a strans tot ce s-a gasit de la embleme la pompe de benzina.Nu toate masinile sunt in stare perfecta, se vede ca unele au fost salvate in ultimul moment, dar exista si initiative care ar putea fi aplicate si la noi (masini de politie, pompieri donate, etc.). http://www.autoworld.be/en/10.asp   www.mahymobiles.be  Am incercat sa gasesc mai multe date despre acest colectionar dar nu am gasit, sigur cu urmatoarea vizita voi aloca o zi acestei activitati, acum am avut numai 2 ore.Eu sunt increzator ca vom face si noi in Romania asa ceva, de ex. s-ar putea pastra masinile intr-o locatie (prin rotatie)."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu