Astazi este Ziua Nationala a Permisului de Conducere eveniment marcat printr-o expozitie cu vehicule istorice si obiecte de colectie organizata de R.C.R. la sediul din Pipera al Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. M-am gandit ce permis ar fi mai potrivit sa prezint din colectia AUTOMOBILIA si m-am oprit la o piesa la care tin foarte mult : permisul lui Petre Iscu, emis in 1950. Petre Iscu a fost cel care i-a pus la dispozitie lui Petre Cristea automobilul BMW 328 cu care acesta a concurat in competitiile interne si internationale, cea mai importanta victorie fiind cea de pe circuitul Nurburgring din 1939. Ma simt extrem de onorat sa public in premiera fotografia lui Petre Dinu Iscu. Modest Iscu a ramas mereu intr-un nemeritat con de umbra insa trebuie remarcat faptul a avut o contributie majora la victoriile repurtate de Cristea in « era » BMW. Nici nu stiu care termen poate defini mai bine relatia Iscu-Cristea : prieten de nadejde, team manager, sponsor, patron de echipa ? Evidenta este pasiunea lui Iscu pentru automobilism. Tatal lui Iscu, un bogat petrolist din Campina, se temea pentru viata fiului sau si ii interzicea sa concureze circuland legeda conform careia i-ar fi furat cheile din contact chiar pe grila de start a unei curse din capitala. Neputand concura si avand un BMW 328 cumparat nou de la dealerul bucurestean TRACTA Iscu a facut nobilul gest de a sprijini cel mai bun pilot roman. Iscu avea un adevarat depozit de piese de BMW pe care le punea gratuit la dispozitia lui Cristea iar ocazional furniza piese si altor piloti, fapt mentionat de Marin Dumitrrescu in lucrarea sa autobiografica. O poveste frumoasa din epoca de aur a automobilismului romanesc. Daca cineva isi pune intrebarea de ce astazi nu mai avem rezultate internationale rasunatoare in automobilism cred ca gaseste raspunsul mai sus, cazurile in care pilotii talentati isi pot sustine personal cariera fiind extrem de rare, in lume nu numai in Romania.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu