Duminica 10 februarie vremea s-a hotarat brusc sa redevina una hibernala. Colegul Cristi Ozon, alias “Tractozaur” in lumea off road m-a invitat la o “amicala” pe marginea Argesului alaturi de pasionatii care-si deapana ispravile pe http://forum.club4x4.ro/ Evident ca o asemenea invitatie nu se refuza, mai ales dupa o pauza atat de lunga. Estimarea ca vor veni cca 60 de masini a fost cu mult depasita, cred ca s-a atins suta. Punctul de intalnire a fost statia Petrom de la iesirea spre Giurgiu. Masini de toate marcile, tipurile, generatiile si echiparile, nelipsind autohtonele Dacia Pick-up si Aro 24 / 10. George Pantelimon ne-a salutat cu sirena de pompieri, din pacate n-a putut participa. Daca o sa va intrebati de unde provine porecla lui Cristi « Tractozaur » aflati ca apartine masinilor sale Nissan Patrol pe care in timp le-a « alintat » astfel. Cea actuala, face parte din a patra generatie Patrol (Y60), model lansat in 1951. Am mai mers in Tractozaur in diverse ocazii, uneori pe drumuri off road pentru recunoasterea traseului unor evenimente dedicate M461. De data asta insa n-a mai fost o plimbare. Prima isprava a fost traversarea Argesului, atat coborarile cat si urcarile de/pe malurile abrupte fiind extrem de spectaculoase. La deschiderea « balului » ne-a acompaniat tot un Patrol (foto 3), preparat si pilotat de un domn cu numele de cod GPS-cu. Masina echipata cu suspensii speciale, mult usurata, cu roll cage si un motor de 4,2 l parea o jucarie telecomandata care sfideaza gravitatia. GPS-cu a recunoacut cu fair-play ca Tractozauru a fost un model pentru masina sa, Cristi fiind incantat sa auda asta. Dupa balaceala care n-a fost lipsita de peripetii, cateva masini ramanand impotmolite (foto 4), ne-a lovit foamea, in ceea ce ma priveste accentuata de tratamentul cu « lichidul de frana » primit de la colegii din filiala R.C.R. Baia Mare. Am aruncat fiecare pe gratar ce aveam prin traiste deliciul facandu-l pastrama dlui Astral care atat de darnic a fost incat a fost la un pas sa pleca acasa fara macar s-o guste. Ploaia care spre seara s-a transformat in lapovita ne-a scurtat placerea suetei. Mi-a parut rau pentru ca majoritatea celor prezentia chiar aveau ce povesti, fiind trecuti prin multe peripetii prin muntii patriei. Multe din lucrurile auzite si vazute pe malea Argesului sunt convins ca imi vor fi de folos in raidurile cu M-ul.
Mi-a placut foarte mult atmosfera, modul in care oamenii interactionau si mai ales cum s-au sprijinit in depasirea momentelor critice. Ne-am despartit cu parere de rau, sub atenta supraveghere a Politiei din Adunatii Copaceni prezenta in zona prentru a evita blocare podului (zeci de masini opreau sa asiste la spectacol sau sa faca poze). Parca ne parea rau sa o luam pe sosea asa incat s-a format o formatie de trei Patrol-uri (foto 2), sef de coloana fiind GPS-cu, urmat de noi si varul sau Lucian, un alt virusat de Nissan. A fost prima data cand am mers pe malul stang al Argesului. Ajunsi in zona unei balastiere am deviat peste campuri blocandu-ne intr-o linie de tren. Am mers o bucata de drum de-a lungul ei pana am intalnit un pod care traversa Sebar-ul. Drumul de tara facea un cot, apoi urma o rampa, terenul era foarte alunecos. Mai mergem cateva sute de metrii si auzim in statie (evident pe frecventa 4x4=16) apelul lui Lucian « Veniti repede ca ma rastorn !» Ne-am uitat unul la altul fiindu-ne extrem de clar unde alunecase masina si ne-am intors. GPS-cu a preluat rolul de dirijor al actiunii. Comenzile erau ferme, insotite de misto-ul de rigoare « nu da din roti » « vireaza stanga », « desfa troliul » si tot asa. Dupa cateva incercari esuate masina cazuta in rapa a fost legata de un pom cu propriul troliu. Pamantul moale fixa atat de tare masina incat finalul ar fi fost ruperea pomului. La momentul asta am inceput sa ma indoiesc ca o sa mai vedem curand masina pe drum. Cei din jur erau insa foarte calmi, GPS-cu chiar filma « sceneta » cu telefonul. A fost nevoie de interventia Tractozaur-ului , actionand cu doua troliuri masina a fost readusa pe sosea fara nico zgarietura asa incat am trecut evenimentul la capitolul « lectii deschise ». Am ajuns in comuna Berceni, aparitia asfaltului punand punct aventurii. O zi memorabila, multumesc Cristi, multumesc Tractozaur !
Foto : Tractozaur / Teddybear
Mi-a placut foarte mult atmosfera, modul in care oamenii interactionau si mai ales cum s-au sprijinit in depasirea momentelor critice. Ne-am despartit cu parere de rau, sub atenta supraveghere a Politiei din Adunatii Copaceni prezenta in zona prentru a evita blocare podului (zeci de masini opreau sa asiste la spectacol sau sa faca poze). Parca ne parea rau sa o luam pe sosea asa incat s-a format o formatie de trei Patrol-uri (foto 2), sef de coloana fiind GPS-cu, urmat de noi si varul sau Lucian, un alt virusat de Nissan. A fost prima data cand am mers pe malul stang al Argesului. Ajunsi in zona unei balastiere am deviat peste campuri blocandu-ne intr-o linie de tren. Am mers o bucata de drum de-a lungul ei pana am intalnit un pod care traversa Sebar-ul. Drumul de tara facea un cot, apoi urma o rampa, terenul era foarte alunecos. Mai mergem cateva sute de metrii si auzim in statie (evident pe frecventa 4x4=16) apelul lui Lucian « Veniti repede ca ma rastorn !» Ne-am uitat unul la altul fiindu-ne extrem de clar unde alunecase masina si ne-am intors. GPS-cu a preluat rolul de dirijor al actiunii. Comenzile erau ferme, insotite de misto-ul de rigoare « nu da din roti » « vireaza stanga », « desfa troliul » si tot asa. Dupa cateva incercari esuate masina cazuta in rapa a fost legata de un pom cu propriul troliu. Pamantul moale fixa atat de tare masina incat finalul ar fi fost ruperea pomului. La momentul asta am inceput sa ma indoiesc ca o sa mai vedem curand masina pe drum. Cei din jur erau insa foarte calmi, GPS-cu chiar filma « sceneta » cu telefonul. A fost nevoie de interventia Tractozaur-ului , actionand cu doua troliuri masina a fost readusa pe sosea fara nico zgarietura asa incat am trecut evenimentul la capitolul « lectii deschise ». Am ajuns in comuna Berceni, aparitia asfaltului punand punct aventurii. O zi memorabila, multumesc Cristi, multumesc Tractozaur !
Foto : Tractozaur / Teddybear
Frumoasa iesire si frumos povestit. Felicitari tuturor participantilor.
RăspundețiȘtergereImi amintesc din Autoturism ca acest model Patrol a fost masina de teren a anului 1989, un model peste toate standardele acelor vremuri, era mai frumos si decat Range Rover, dar in acelasi timp si capabil. CT
RăspundețiȘtergereCe fain! Sper sa ajung si eu intr-o zi pe aici! :)
RăspundețiȘtergere