vineri, 26 aprilie 2013

Dupa ani si ani















Anul trecut s-au implinit 40 de ani de la primul eveniment organizat cu vehicule istorice in Romania. Au fost lumini si umbre, realizari remarcabile dar si esecuri de proportii. La inceputul anilor '90 incepusem sa cred ca pasiunea pentru vehicule istorice n-are viitor in Romania. Toti posesorii de masini interbelice pareau vrajiti de mirajul de a obtine cateva sute de marci sau dolari pe fierul din curte.  De parca nu situatia nu era si asa dramatica soarta vehiculelor a fost o vreme in mainile unor personaje indragostite de putere si aproape deloc de vehiculele istorice. Nu vreau sa insist pentru ca e deja istorie. Personal am promovat intotdeauna ideea unei activitati la nivel national, care sa mobilizeze toate fortele si sa coaguleze toti pasionatii. Exista si riscuri pentru ca e evident ca in unele zone numarul pasionatilor e mic, o parte din organizatori nu au experienta iar perceptia multor posesori e ca daca masina e veche nu mai conteaz cum arata. Am discutat cu fiecare reprezentant judetean/regional R.C.R. in parte explicandu-le ca tinta este calitatea si nu cantitatea. Asta pentru ca sesizasem ca fiecare dintre ei e preocupat de numarul cat mai mare de participanti. Selectia vehiculelor participante trebuie sa fie atenta pentru ca in unele zone nu toate exemplarele existente sunt atestate. Oamenii vin la evenimente , afla detalii despre club, despre atestare si pot alege daca e ceea ce isi doresc sau nu. Exista insa si personaje care isi dau cu parerea despre activitatea RCR fara sa fi intrat vreodata in contact cu clubul sau reprezentantii sai. Au auzit ei ca e asa si pe dincolo. Argumentele sunt inutile pentru oamenii  care n-au puterea sa recunoasca cand gresesc. Nu-i condam, inca ii astept sa recunoasca unde si ce au gresit. Eu unul recunosc ca multi ani RCR nu a comunicat asa cum ar trebui cu pasionatii din exteriorul asociatiei. De aici si o serie de legende urbane care necombatute riscau sa sifoneze imaginea clubului. Si cum sa le combati mai bine decat facand evenimente in toata tara ? Principiul  simplu, fapte nu taclale pe forumuri. Am pornit in primavara anului trrecut cu 8 locatii iar acum numarul lor s-a dublat. A putut toata lumea sa constate ca desi promovam vehiculele istorice atestate conform Codului Tehnic FIVA suntem deschisi si acceptam participarea tuturor exemplarelor de interes istoric, chiar daca la unele mai e de lucru. Exista numeroase exemple de vehicule modificate ai caror proprietari, dupa participarea la un eveniment RCR sau consultarea reprezentantilor clubului, au inteles ca valoarea si frumusetea constau in originalitate si desigur stare.  Asa a aparut ideea ca primul si ultimul eveniment din calendarul RCR sa se desfasoare in toata tara. De aici incolo e meritul exclusiv al participantilor, a celor care sambata trecuta au stabilit un record de participare, 409 vehicule in 16 locatii. La Bucuresti au fost peste 107 participanti, spun peste pentru ca dupa ora 11:00 nu mai puteai s aparchezi o bicicleta pe platoul de la intrarea in Parcul Carol si multi au trebuit sa-si caute locuri de parcare in afara locatiei. Deja am regandit amplasarea vehiculelor pentru editiile viitoare. Sincer speram sa contabilizam participantii din Bucuresti printr-un numar cu trei cifre insa nu mi-am dat seama ca spatiul va deveni neincapator. Scuze celor care n-au putut fi alaturi de noi. Adresez multumiri participantilor care au facut ca dupa ani si ani sa avem certitudinea ca lucrurile merg intr-o directie buna. Dupa 15 ani de activitatea Retromobil Club Romania intra intr-o noua etapa. Sper ca din ce in ce mai multi posesori de vehicule istorice sa participe la  evenimente astfel incat aceasta pasiune sa se dezvolte asa cum toti ne dorim. Dupa ani si ani RETROMOBILIZAREA a devenit o stare de spirit, urmatorul episod fiind in programat 19 octombrie cand va avea loc Retro Parada Toamnei. Vom asista la un nou record de participare ? Depinde doar de voi !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu