joi, 24 octombrie 2013

Oltcit. De ce nu ?









          Stiu, asteptati impresii dupa Retro Parada Toamnei. Inca n-am discutat cu toti colegii din tara ca sa-mi fac o imagine de ansamblu dar per total a fost bine, aman pentru weekend acest subiect cu promisiunea ca pana la sfarsitul anului o sa gasiti zilnic un articol pe blog. Asa ca profit de ocazie si va prezint o noua achizitie. E vorba de un Oltcit Club fabricat in 1984 cu un rulaj de numai 8968 km. Cand aud de Oltcit multi stramba din nas. Ba ca are un consum astronomic (de parca scrie undeva ca trebuie sa-si bage tot romanul degetele in carburator), ba ca nu stiu ce bucsi se strica de 100 de ori si nu scapi pana nu le "imprumuti" de  la Skoda, ba ca ia apa la delcou si ramai cu ea in mijlocul baltilor, etc.  Totusi cumosc cativa impatimiti de automobile care au apreciat multi ani masina. Cel mai mare e nea Cornel, proprietarului parcului de masini de langa podul Baneasa (Elvila). Nea Cornel schimba in anii '80 masinile foarte des, si avea masini nu jucarii, tin minte un Renault 12 TS din a dous serie si un Ford Escort, ambele noi. Revolutia l-a prins cu un Oltcit Club TRS pe care la tinut mult mai mult decat orice alta masina. Oltcit e acum istorie, si inainte sa moara si-a schimbat siidentitatea in Oltena. Si Oltcitul ca si Dacia a fost bun cat s-au respectat normele francezilor, dupa ce a inceput romanul sa modifice calitatea sa scazut mult. Parca dorind sa stearga ori urma noii stapani ai fabricii din Craiova au strans toate piesle din reteaua oficiala de magazine si le-au dat la topit. Asa incat foarte curand piesele vor deveni o raritate. Daca prin drumurile voastre mai intalniti pravalii de piese care mai au stocuri de piese Oltcit as aprecia daca mi le-ati semnala. Masina despre care vorbim a stat 18 ani uitata intr-un garaj, dupa moartea proprietarului a fost vanduta petrecand alti doi ani intr-in garaj. Ultimul an a stat sub cerul liber primind cateva autografe cu markerul pe caroserie. Din fericire nu a fost vandalizata. La finalul acestei saptamani instalatia de franre va fi revizionata (etrierii fata sunt blocati). Nu o sa credeti daca va povestesc cat de greu am gasit garniturile. Autorul transformarii spectaculoase a acestei masini este  specialistul nr. 1 in detailing Tony care a muncit o saptamana pe branci si rezultatul se vede. Il recomand cu caldura http://www.tonydetailing.ro/retro-detailing.html si stiti ca nu fac asta prea des. Partea cea mai intereseanta abia acum vine, pentru ca dupa ce a lucrat cateva clasice Tony a luat "microbul" si din septembrie este posesorului unul Mercedes 200 Automatic (1971) cu care deja participa la evenimentele R.C.R.
          Revenind la Oltcit, chiar daca pentru moment doar modelul Special poate fi atestat ca vehicul istoric, merita sa salvam cat mai multe exemplare. Am gasit cu mare greutate un exemplar in stare acceptabila pentru evenimentul "Fabricat in Romania". Masinile devin din ce in ce mai rare iar piese sunt si mai rare. Este "ultimul tren". La momentul actual trei membri R.C.R. sunt posesori de Oltcit. Cum suntem in asteptatea modificarii legislatiei in "30 de ani vechime" Oltcit are sansa sa supravietuiasca. In Franta dai cu tunul si nu mai gasesti un Citroen Axel. Francezii insa au zeci de masini nationale, noi doar cateva, asa asa incat nu ne putem permite sa mai avem vehicule cu rata de supravietuire zero. 
        Dupa Dacia 1100, ARO M461 C si DACIA 1410 Sport noua masina oficiala a Companiei AUTOMOBILIA este OLTCIT Club.

7 comentarii:

  1. poze dinainte se mazgalire
    http://www.99poze.ro/masini_612918656/29/

    RăspundețiȘtergere
  2. super tare a iesit jucaria!!! felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari. Este o masina cu piese frantuzesti / straine - indiciu: bordul Veglia de mare efect la Oltcit. S-ar mai putea adauga unele optionale care cred ca s-ar gasi relativ usor: tetiere, stergator spate, semnalizatoare pe aripi. O completare la aspectul general pe care o urmaream in epoca: ramele de la geam si stalpul vopsite in negru mat. C.Tase

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari! Foarte frumos reconditionat, din pacate nu printre foarte multe in ultimul timp. Si eu sunt mandru posesor de oltcit de aproximativ 5 ani, doar ca nu am putut sa-l tin "stock" deoarece imi place tuningul... -> http://forum.4tuning.ro/119-masina-mea-oltcit/121809-oltcit-club-11rm-dj-02-tei-buburuza-mea.html

    Daca ai nevoie de ceva si te pot ajuta da`mi un mail la bobocu91@yahoo.com , eu mi`am facut "provizii" in toti acesti ani de posesie a masinii.

    Mult respect!

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu am o pasiune pentru masinile romanesti, Oltcit are ceva deosebit, ca toate masinile romanesti de altfel. Tocmai am finalizat articolul despre Oltcit.
    http://www.istoriamasinilorromanesti.com/

    RăspundețiȘtergere
  6. Toata stima cei care mai au inca Oltcit!!!!
    Si eu am Oltcit, inca de 25 de ani. Drept ca acesta care il am acum este al doilea masina Oltci si are 22 de ani acuma. Inca este aproape noua, si are 150.000 de km la bord. Doar de la inceput nu prea am umblat in apa si noroi ! A fost ferita de aceste asazis distrugator, sau inamic al masini. Fundul masini este inca negru, izolat din fabrica. Drept ca am avut noroc mare fiind cand am luat am avut relatti la fabrica si am prins un lot facuta pentru Canada. Este superba tabla, cu mult mai groasa decat cel facut pentru Romania. Are o culoare gri metalizata spre marou. Eu tin la acest masina, doar va spun un secret la cei care mai au, ATENTE CA SE TERMINA PIESELE si sunt foarte scumpe deja. Bobina de inductie nu se mai poate gasi,de Dacie nu merge, fiind originalul are o inpedanta dubla, iar un Beru este la pret de 500 Ron. Acel bobina care a fost fabricata pentru Oltcit era de Sfantu Ghaorghe, si a fost mai buna ca Beru ce se gaseste acuma in piata!!! Eu repar personal acest masina, si cunost in total constructia! Cu respect inca odata. Daca aveti probleme technice va puteti adresa la adresa email. stefan_olah50@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  7. Felicitari pentru articol si pentru achizitie.....dupa multi ani de cautari am reusit relativ recent sa achizitionez un Oltcit SPECIAL ,daca nu ultimul cu siguranta printre ultimele ramase din acest model ,acum urmeaza un intreg proces de restaurare,plus multa munca de detectiv sa gasesc piesele necesare restaurarii .Din informatii neoficiale(fost angajat al fabricii craiovene) am inteles ca Specialul a fost un lot intermediar de numai 2000 bucati( mai mult asamblat decat fabricat la Craiova) inaintea inceperii productiei Oltcit Club.

    RăspundețiȘtergere