Startul editiei din acest an a Raliului Memorial Giurgiu 1904, s-a dat sambata 27 septembrie incepand cu ora 10:00 din parcajul Mall Vitan. 66 de automobile fabricate in perioada 1928-1984 au parcurs traseul de 135 km pe parcursul caruia au fost incluse 8 probe speciale. La Giurgiu automobilele participante au fost expuse in Piata Teatrului Municipal. Castigator al editie 2014 a raliului a fost echipajul Baiasu Horatiu/ Raz J. Kowalski (137 puncte de penalizare - Fiat 1200 Spider Pininfarina - 1961), urmat de 2. Gabriel Gordea/Ada Gordea (433 pct - Dacia 1300 -1971) si Gabriel Rosu/Gabriel Efimov (461 pct - Volkswagen Golf GTI I - 1983). R.C.R. multumeste sposorilor si partenerilor raliului Allianz Tiriac - Sponsor Principal al R.C.R., Game World, Bucuresti Mall, Just Classics, Prima TV, Primaria Municipiului Giurgiu, Restaurantul Perla. Multumirile noastre se indreapta si catre dl. Nicolae Barbu, primarul orasului Giurgiu, echipa de arbitraj condusa de dl. Georgios Ladopoulos si nu in ultimul rand catre colegul Ion Toma, care de mai bine de 25 de ani sprijina organizarea acestei curse. Batranul ceas din centrul orasului Giurgiu, martor de 110 ani al curselor de automobile ii va astepta mereu pe colectionarii de vehicule istorice la capatul uneia din cele mai frumoase curse desfasurate in Romania.
La final am sa incerc sa va prezint un scurt istoric al cursei comemorative. In perioada 1979-1983 cursa a fost organizata sun numele de "Memorialul 1904" de catre cercul "Automobile de epoca" din cadrul Filialei A.C.R. Bucuresti. Printre organizatori se numara si un tanar student Nicolae Tataranu, mai tarziu membru fondaror al R.C.R. si astazi unul din participantii la editia 2014 raliului cu un superb Ford A Roadster (1930 - foto jos). Mare fordist, Nicu Tataranu propune si reuseste organizarea in 1985 in parcul Herastrau a unui eveniment monomarca "Zilele automobilelor de epoca marca Ford" care avea sa fie castigat de Ghita Savulescu (Ford Vedette 1939). Organizatori ai evenimentului : Comisia Centrala a Autombilelor de Epoca din cadrul A.C.R. (denumire care a inlocuit Cercul Automobile de Epoca) si O.N.T. Carpati. Inca nu am reusit sa aflu daca pana in 1989 au mai existat si alte editii. Printre amintirile cele mai interesante se numara si cea a colegului Gheorghe Anghel care, cu o planetara rupta la Plymouth-ul sau '38, a revenit in capitala tractat de un Dodge la fel de batran. Mai jos puteti vedea cateva instantanee de la editia din 1982 (printe automobilele participate s-a numarat si Aero-ul meu)
Dupa 1989 organizarea "Memorialul-ului 1904" este reluata in 1991 cand un automobil antebelic ramane in pana. A.C.R.-ul intarzie foarte mult recuperarea automobilului si aducerea sa in Bucuresti fapt care nemultumeste toti participantii. Acestia hotarasc sa renunte la colaborare cu A.C.R. si an mai tarziu sase posesori de automobile de epoca fondau la Bucuresti Clubul Vehiculelor de Epoca din Romania "Memorialul 1904" fiind cativa ani organizat de C.V.E.R. (nr. de editii este inca neclar). Din 1999 Retromobil Club Romania incepe organizarea cursei sub o noua denumire "Memorialul Giurgiu 1904" in colaborare cu A.C.R. colaborare care avea sa dureze pana in anul 2001. N-am sa insist acum asupra finalului colaborarii A.C.R.-R.C.R. . Startul primei editii organizate de R.C.R. s-a dat din fata cladirii parlamentului. La Giurgiu a fost organizat un slalom care avea sa dea clasamentul final, cu doua Mini-uri pe primele doua pozitii. Fiind primul raliu R.C.R. emotiile debutului au fost mari si nimeni n-a bagat de seama ca masina castigatoare avea doar vreo 15 ani vechime. Am fost fericit cu pozitia secunda fiind prima cursa la care mergeam cu masina personala. Am amintit acest episod nu pentru a poza in castigatorul real al raliului ci pentru a puncta un episod care reflecta amatorismul care a caracterizat primele evenimennte R.C.R. In 2004, la aniversarea a 100 de ani de la prima editie a cursei Bucuresti-Giurgiu-Bucuresti au fost organizate doua curse : una de catre A.C.R. care a reunit 100 de automobile, in mare parte de fabricatie recenta (ca sa iasa la numar au fost aduse din tara toate automobilele inclusiv cele ale scolii de soferi ...) si cea anuala organizata de R.C.R. exclusiv cu vehicule istorice. In cadrul catorva editii s-a incercat o varianta in care sa concureze doar automobilele antebelice restul participand la un raid. Numarul mic de masini antebelice a dus la abandonarea acestei variante organizatorice. In 2012, cursa a fost Bucuresti-Giurgiu-Bucuresti, iar in 2013, pentru aniversarea editiei a XV-a in organizarea R.C.R. cursa s-a desfasurat pe durata a doua zile, cu prima etapa desfasurata noaptea pe strazile capitalei. La editia din acest an s-a inregistrat un numar record de participanti, 66 de echipaje. Majoritatea editiilor, cu exceptia ultimilor trei, au avut startul din fata Parcului Carol, locul original de start al cursei din 1904. Dupa cum observati cursa de la Giurgiu are o istorie interesanta, inceputa in urma cu 35 de ani.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu