Zilele trecute, studiul colectiei revistei MOTOR din anul 1937, mi-a adus o mare satisfactie, pe langa volumul imens de informatii legate de competitiile automobilistice din acea perioada, foarte importante in redactarea unei lucrari la care lucrez de ceva vreme. Am gasit o serie de materiale legate de automobilele Aero. In primul rand o fotografie a MS Regele Mihai la bordul automobilului Aero 30 Roadster (1936-exemplarul pastrat si astazi la Ploiesti). Fotografia este reluata la cateva luni distanta cand MS primeste din partea Aero Club Praga o cupa. MS era si este si in prezent membru de onoare al acestui club, cupa fiind transmisa prin intermediul pilotilor cehoslovaci care au participat la o competitie desfasurata intre Cehoslovacia si Romania : "Concursul de rezistenta si regularitate al Micii Intelegeri" (raliu castigat de un automobil Aero 50 Roadster). Alaturi de aceasta fotografie puteti admira cateva anunturi publicitare Aero care ne furnizeaza si adresele unde a fiintat reprezentanta Aero din Romania, sub conducerea inginerului Nicolae I. Nicolau. Voi reveni cu fotografiile acestor cladiri, daca ele mai exista.
duminică, 10 octombrie 2010
Aero in presa romanesca (I)
Zilele trecute, studiul colectiei revistei MOTOR din anul 1937, mi-a adus o mare satisfactie, pe langa volumul imens de informatii legate de competitiile automobilistice din acea perioada, foarte importante in redactarea unei lucrari la care lucrez de ceva vreme. Am gasit o serie de materiale legate de automobilele Aero. In primul rand o fotografie a MS Regele Mihai la bordul automobilului Aero 30 Roadster (1936-exemplarul pastrat si astazi la Ploiesti). Fotografia este reluata la cateva luni distanta cand MS primeste din partea Aero Club Praga o cupa. MS era si este si in prezent membru de onoare al acestui club, cupa fiind transmisa prin intermediul pilotilor cehoslovaci care au participat la o competitie desfasurata intre Cehoslovacia si Romania : "Concursul de rezistenta si regularitate al Micii Intelegeri" (raliu castigat de un automobil Aero 50 Roadster). Alaturi de aceasta fotografie puteti admira cateva anunturi publicitare Aero care ne furnizeaza si adresele unde a fiintat reprezentanta Aero din Romania, sub conducerea inginerului Nicolae I. Nicolau. Voi reveni cu fotografiile acestor cladiri, daca ele mai exista.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Vad ca in reclame Aero era prezentat cu goarne de claxon montate la exterior pe caroserie. Exista si o varianta cu dotari mai luxoase ?
RăspundețiȘtergereDAN
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereModelul din reclame e 50, claxoanele erau optionale, il las pe Calin sa-ti zica marca si alte detalii. Daca te uiti la masina MS care e 30 nu are claxoane exterioare.
RăspundețiȘtergereFelicitari pentru exceptionalele materiale gasite referitoare la istoria marcii Aero in Romania. Modelul standard Aero 50 era dotat cu 2 claxoane Delco-Remy sub faruri. Unul de tonalitate joasa si unul de tonalitate inalta. Erau montate pe fascicule de lamele elastice ce permiteau vibratiile libere ale claxoanelor.
RăspundețiȘtergereCalin
De unde stiti ca Aero de la Ploiesti(!) este cel al regelui MIhai? Exista documente de inmatriculare sau alte dovezi?
RăspundețiȘtergereDin cate stiu nu exista documente insa sunt f multe argumente in acest sens :
RăspundețiȘtergere- masina este din 1936, exact anul in care MS a primit masina
- modelul AERO 30 Roadster este f rar, 199 de bucati fabricate
- cum spuneam AERO 30 cu trapa de aerisire la parbriz nu o sa mai intalniti nicaieri
- pe aripile fata exista niste ornamente pe care numai aceasta masina le are
- proprietarul povesteste intr-un interviu despre niste gauri gasite in portiere stanga, sustinand banuiala ca a fost stema Casei Regale pe masina.
- farurile Bosch cu acest diametru sunt f rare pe Aero 30 (erau optionale).
Singurul punct in care MS Regele Mihai se indoieste in cartea sa de faptul ca masina de la Ploiesti e cea primita de MS in 1936 e legat de aceasta stema, spune ca nu a avut asa ceva pe nici o masina. Totusi daca observati masina are ca placa de inmatriculare emblema Casei Regale.
Povestea gaurilor e alta. Masina a avut pe portiera stanga monograma "M". Intr-o lucrare cehoslovaca este fotografiata monograma si e dat si numele realizatorului (un artist plastic ceh).
In concluzie dpmdv nu exista vreun dubiu. As putea si eu sa ma indoiesc sau sa aberez ca masina mea a fost a MS.
Cum nici eu nici dl din Ploiesti nu intentionam sa vindem masinile nu vad care ar fi scopul sa mintim facandu-ne de ras.
Faptul ca AERO din Ploiesti a fost o masina "regala" e stiut inca de dinainte de '89, cand amanuntul era chiar periculos.
Aveti dvs alte dovezi/amanunte care pot face mai multa lumina in acest caz ?
Domnu Calin, va multumesc pentru informatii.
RăspundețiȘtergereBogdan, Aero din Ploesti are montat fata/spate barele de protectie de la Dacia 1100 ?
DAN
Da, din pacate, 2 bare spate de 1100. Masina original nu avea bara in spate in anul respectiv.
RăspundețiȘtergere