marți, 26 octombrie 2010

Trans Europe 2010





Gabi Efimov, unul din amicii blogului AUTOMOBILIA si un mare pasionat al modelelor VW racite cu aer, fondator al clubului VW Aicooled Raiders si membru de baza al http://www.vwforum.ro/, mi-a trimis materialul de mai jos pe care ma grabesc sa-l public cu mare placere, insotit de sincerele mele felicitari pentru curajul de a participa la o asemenea aventura. Omagiile mele si distinselor doamne care inteleg pasiunea acestor oameni minunati pentru niste masini care pentru foarte multi nu inseamna nimic dar pentru noi, impatimitii de fiare, sunt un mod de viata.

Traseul a insumat 6700 km, 7 tari, 5 capitale toate in 2 saptamani (15 iulie - 1 august 2010). In drumul nostru am participat la 3 evenimente "broscaresti" 16 - 18iulie Odoreheiul Secuiesc http://t-legrandbleu.blogspot.com/2010/08/odorheiul-secuiesc.html , 30iulie-1august Sibiu Oldies Meeting 2010 http://t-legrandbleu.blogspot.com/2010/08/sibiu-oldies-meeting.html
si 23-25 iulie 2010 VW BUG Show - SPA Belgia (cea mai mare intrunire de profil din EU).

Pasiunea pentru aceste masini, placerea de a le conduce ne-au determinat sa le scoatem din garaj si sa pornim la drum. Echipa a fost alcatuita din doua albastrele un Vw transporter T2a din 1970 “Le Grand Bleu” http://t-legrandbleu.blogspot.com/ si “broasca” Vw 1303 din 1973, vechi prietene la bine si la greu. https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhb-mvQ_4mr12G3RFiH3oAXJaWzdpjOq8uwqbjbebqrOonkAZ983n4NkrY0byW5kKJhEMsgstogg8tFyBIYS4t8vjyMsqHsUsy3eW8ZZj0HU61L9QevOMFK6P7ToL901eWC6IeVs60OyIg/s1600-h/DSCF3274.jpg . Alaturi de albastrele am fost noi: Gabi Efimov, Alexandru Simion, Antonio Daros impreuna cu sotiile nostre care le indragesc si ne sustin in toate eforturile si sacrificiile care le facem pentru a le mentine functionale.

Atractia principala a traseului a fost participarea la VW BUG Show – Spa Francorchamps, un fel de Mecca a pasionatilor aircooled. http://www.vwbugshow.be/

Masinile prezente in numar foarte mare in jur de 2500, drag race, show & shine au fost principalele atractii ale intrunirii care a avut loc exact pe circuitul SPA – Francorchamps “ this tample of racing” unde am avut ocazia sa alergam cu batranele noastre o zi lumina. Participarea noastra la eveniment a fost premiata de catre organizatori cu “cea mai lunga distanta parcursa” - 2670 km.

Alte puncte de atractie in tur au fost vizitarea Sinsheim Museum http://sinsheim.technik-museum.de/ si Porsche Museum http://www.stgt.com/stuttgart/porschemuseume.htm locuri pe care le recomandam tuturor pasionatilor auto.

Mai multe detalii si poze despre calatorie gasiti pe blogul personal http://t-legrandbleu.blogspot.com/

8 comentarii:

  1. bravo raider-ilor! tineti-o tot asa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi se pare ca locul articolului este in revistele de tuning mai degraba. Masinile alea n-au nici o legatura cu adevaratele vehicule istorice. Lucrez de aproape 6 ani la masina mea sub indrumarea colegilor din club si sunt dezamagit cand vad ca lumea le face reclama unor masini de circ. M-ai dezamagit Bogdan!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu trebuie sa fi dezamagit, ca nu scrie nicaieri ca sunt vehicule istorice. Nu ? Sunt niste masini cu modificari ai dreptate. Perfomanta lor ramane, si ma refer la oameni si nu la masini.

    RăspundețiȘtergere
  4. sunt niste masini vechi pe care noi le indragim! chiar daca tie iti par de circ, noi le folosim zi de zi si cred ca lucrul asta ar trebui sa primeze! ar trebui apreciat faptul ca suntem dintre putinii care se bucura de ele si nu le-am lasat sa ajunga la remat! ceea ce vezi tu sunt 2 masini care au fost vandalizate si care totusi azi circula numai datorita noua! sunt totusi doua fiare care au prins viata !

    RăspundețiȘtergere
  5. Da Bogdan ai dreptate, dar totusi tu scri articole despre vehicule istorice adevarate, despre istoria auto, tu esti chiar un adevarat cunoscator, mi-ai vazut masina mea si tu si dl. presedinte si mi-ati dat sfaturi despre cum sa fac chiar daca m-am suparat la inceput am inteles ca trebuie multa munca sa faci o masina adevarata. Eu cred ca performanta la oameni este cand iei o masina si o faci originala 100% asa cum ai facut tu si alti colegi si am toata admiratia si stima. Eu de la tine am invatat multe despre cum sa-mi fac masina decat ca m-am suparat un pic cand am vazut ca tu faci reclama la masinile alea care nu merita. Tu ai toata stima pentru ceace faci! Traian

    RăspundețiȘtergere
  6. Traian, autorii raidului stiu ce au de facut la masini mai bine ca mine ca sunt broscari cu state vechi, insa pentru moment prefera sa nu inceapa un proces de restaurare. E optiunea lor, iar modificarile masinilor nu sunt ireversibile. Daca vorbim de bus, cu o vopsea buna si fara lampile de mers inapoi, din ce se vede, e ok. Broscuta are o vopsea si jante moderne, posibil si alte modificari pe la suspensii/frane, insa nu e o masina distrusa de aceste modificari. Uneori cei care participa la competitii sportive sau astfel de raiduri, care nu sunt dedicate vehiculelor istorice, isi mai modernizeaza masinile sau mai acopera defectele de vopsea cu un stiker sau o pictura, important e sa nu arunce piese originale sau sa faca modificari ireversibile.

    Repet, sunt f putini romani care au facut la viata lor un drum mai lung de 1500 km intr-o masina clasica, asta e subiectul articolului.

    RăspundețiȘtergere
  7. stimate domn anonim...nu fac polemica ce masini merita sau nu!! la cati mai multi kilomtetri!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Prea putini romani au reusit sa faca acest lucru! Articolul este tare! Felicitari si succes!

    RăspundețiȘtergere