Departe de lumea care parca e mai nebuna ca niciodata, o mana de pasionati se incapataneaza sa readuca la viata automobile produse cu decenii in urma. Astazi lansez o noua serie de articole intitulata "Prin gaura cheii" in care voi incerca periodic sa va prezint aceste proiecte.
Virusul numit vehicul istoric antebelic a inceput incet dar sigur sa se raspandeasca printre membrii RETROMOBIL CLUB ROMANIA. Ultimii doi "pacienti" si-au achizitionat aproape simultan acelasi tip de automobil, Opel Super Six, e vorba de sibianul Cristi Tase si bucuresteanul Viorel Burcea. Cum la Sibiu n-am ajuns anul asta am sa va prezint pentru inceput evolutia proiectului derulat de secretarul R.C.R. dl. Viorel Burcea. Masina fost achizitionata intr-o stare precara dar componentele importante erau originale (punti, roti, motor, cutie, sasiu, caroserie). Motorul pornea la sfert dar din pacate poate ar fi fost mai bine sa nu fie pornit, doi cuzineti gripati fiind afectati de functionarea defectuoasa a pompei de ulei. Dupa reconditionarea pompei de ulei a fost reconditionat motorul prelucrarile mecanice fiind efectuate de atelierul din Baneasa. E o incantare sa auzi cei sase cilindri in linie la lucru si sunt convins ca in ciuda masivitatii si greutatii automobilului acesta va avea performante foarte bune pe sosea. Radiatorul a fost complet reconstruit de un atelier brasovean, greu de crezut ca in Romania de mai poate realiza o asemenea opera de arta. Sasiul a fost atent curatat si pregatit asa incat s-a trecut la montarea puntilor si in final a motorului si cutiei. In permanenta piesele neoriginale grefate de-a lungul anilor pe masina au fost inlocuite cu piese originale sau apropiate de original. Intr-un astfel de proiect trebuie sa ai si noroc si Vio a avut cu carul, pe langa descopererirea si achizitionarea masinii. Colegul nostru Dan Cazacu avea uitat prin garaj un carburator complet de Opel Six pe care i l-a daruit lui Vio, asa incat cel de Dacia folosit in prezent pentru teste va disparea curand, nu inainte de readucerea flansei galeriei de admisie la original. Anvelopele Victoria 5,50x16 sunt aproape noi insa duc in spate cel putin 40 de ani asa incat in viitor vor fi schimbate. Operatiunile de tinichigerie si vositorie se desfasoara intr-un atelier din Giurgiu, orasul incare Vio lucreaza si unde meseriasii de calitate n-au sarit inca calul cu preturile. Dupa vopsirea caroseriei aceasta a fost montata pe sasiu, au urmat radiatorul si masca. Masina incepe sa prinda contur. Un rezervor nou a fost deja instalat asa incat a preluat rolul bidonului utilizat la primele probe. In prezent Vio lucreaza la finalizarea instalatiei de franare. Va trebui sa demonteze pompa de apa a carei presetupa noua curge, dar asta pare un fleac pe langa toata munca depusa sau care va mai urma. Iti tinem pumnii stransi lui Vio si la primavara sper sa iesim impreuna la o plimbare cu "batranele doamne".
Foarte frumos! Abia astept sa vad prospaturi ;) . Poate si eu intr-o buna zi ...
RăspundețiȘtergereAsta e si rolul blogului, sa raspandeasca virusul masinilor antebelice .....
RăspundețiȘtergereFrumos proiect,privesc cu incintare si bucurie la aceste realizari,adevarate opere de arta.
RăspundețiȘtergereAm avut placerea sa fiu pasager in acest superb Opel Super Six. Tot respectul si toata admiratia mea pentru Viorel Burcea. Astept plimbarea cu Opelul aflat acum in lucru.
RăspundețiȘtergereo masina superba,am avut deosebia placere sa il cunosc pe d-l Viorel,tot respectul pentru munca depusa !
RăspundețiȘtergere