Dl. inginer Cristian Dumitru, fondatorul incredibilului Muzeu al Jucariilor prezentat acum ceva timp pe blog http://www.muzeuljucariilor.ro/ mi-a trimis urmatorul mesaj insotit de pozele de mai sus, il public integral cu mii de multumiri :
" In arhiva mea de poze vechi am dat peste un Aero care poate fi chiar al tau, fotografiat de mine prin 1982, cred, la Cupa Municipiului Bucuresti in Pipera la care au defilat si cateva automobile de epoca."
Spre seara dl Dumitru mi-a facut onoarea sa ma viziteze reintalnindu-se cu masina imortalizata acum aproape 3 decenii. Scotocind prin arhiva personala a mai identificat inca doua imagini cu aceeasi masina.
Dat fiind numarul de inmatriculare nu exista nici un dubiu, e vorba de masina mea. In anii '80 acest Aero galben cu numarul de inmatriculare 2 B 5946 era omniprezenta la evenimentele organizate de A.C.R. asa incat astept cu nerabdare noi fotografii din arhiva cititorilor.
Dat fiind numarul de inmatriculare nu exista nici un dubiu, e vorba de masina mea. In anii '80 acest Aero galben cu numarul de inmatriculare 2 B 5946 era omniprezenta la evenimentele organizate de A.C.R. asa incat astept cu nerabdare noi fotografii din arhiva cititorilor.
Explicatii foto, de sus in jos :
1982 - parada masinilor de epoca organizata la Bucuresti pe circuitul stradal Pipera, eveniment care a precedat Marele Premiul al Bucurestiului, competitie din Campionatul National de Viteza pe Circuit.
1985 - dupa startul in Raliul Bucuresti-Sinaia, fotografie surprinsa in capitala, zona Piata Scanteii
1986 - parada pe bulevardul central din Sinaia, ocazionata de Festivalui Automobilelor de Epoca
Eu devorez aceste articole cu poze vechi! Munca de documentare este uneori la fel de grea ca restaurarea. Felicitari pentru fotografii, participarea la evenimente a asigurat un istoric exceptional. Cred ca din cauza situatiei din epoca (lipsa benzinei, greutatea deplasarii) majoritatea participantilor la F. Sinaia erau de B, PH, eventual BV. Imi amintesc foarte multe masini de PH in traficul din acea vreme. Sinaia a asigurat o vizibilitate mare acestor masini in timp ce altele din alte zone ale tarii nu au beneficiat de acest avantaj si ca urmare nu le mai putem vedea nici macar in fotografii. Am 3 intrebari: 1/ in anii '80 Aero era folosit zilnic sau doar la evenimente? 2/ a luat un premiu la acele evenimente? 3/ din pacate in cazul foto 3 nu am recunoscut decat Mercedesul. Ce tip sunt celelalte doua, oare mai sunt in tara? C.Tase
RăspundețiȘtergereEu cred ca AERO in anii '80 nu era folosit zilnic. In prima fotografie ce insoteste articolul de mai sus, masina avea un nr. de inmatriculare din plastic specific anilor '70 si cum articolul ne precizeaza ca instantaneul a fost facut in anul 1982 este clar ca acestea expirasera de cativa ani buni, deci daca masina ar fi circulat des ar fi fost oprita de Militie. Cativa ani mai tarziu, la Concursurile Retro organizate in acea vreme de ACR, se vede ca nr. de inmatriculare a fost schimbat.
RăspundețiȘtergereFotografiile sunt superbe, dar si masina care acum isi traieste a doua tinerete gratie propietarului ei de acum.
DAN
Cu tot respectul numerele de plexiglas sau aluminiu (nu orice plastic) folosite in acea vreme (inclusiv de tata) erau un fel de moda pentru ca nu prea existau numere originale si majoritatea si le faceau la meseriasi in fabrici. Primeai actele de la Militie si apoi "te descurcai" cu numerele. Era o mica afacere, acestea nu rugineau , erau frumoase. Ele erau valabile atata timp cat reproduceau exact originalul si nu aveau legatura cu expirarea lor. Mai tarziu la sfarsitul anilor '70 cand au aparut numerele stantate MAI toti au trebuit sa le schimbe (inclusiv tata si dl. cu Aero cred). Nu se punea problema sa circule fara nr. valabil. C Tase
RăspundețiȘtergereSituatia cu numerele e urmatoarea, prin 77 (minim pentru ca imi amintesc perfect si atunci aveam 4 ani, cam primele amintiri) cele din plastic au fost inlocuite de cele stantate. Imi amintesc perfect ca pe bunicul l-a oprit un militian si a aplicat o stampila pe talon "numar nou" asta era un avertisment, daca nu le schimbai iti ridica carnetul la un urmator control.
RăspundețiȘtergereRaspunsurile pe dl Tase :
RăspundețiȘtergere1) Masina nu era folosita numai la evenimente, multi ani fiind singura masina a familiei respective
2) A castigat intr-un an finala pe tara (la Tg Jiu) a consursurilor dedicate masinilor de epoca, lucrez la constituirea palmaresului, o sa revin in curand cu date
3) Masina cu 23 e un Citroen o gasesti in album http://picasaweb.google.com/www.automobilia.ro/PreWarVehiclesInRomania#5314867647519350098
, mai e in tara
Mercedesul nu mai e (a fost a amicului meu Vova), in spate pare a fi un DKW
Numerele de inmatriculare din plexiglas intradevar erau frumoase. Probabil au fost schimbate datorita faptului ca cifrele se dezlipeau cu mare usurinta, fiind montate prin lipire pe placa. Personal am constatat acest lucru la sfarsitul anilor '70, cand eu copil fiind (6-7ani),gasind aruncate astfel de numere am putut dezlipi cifrele destul de usor cu ajutorul unei surubelnite.Cifrele si ele din plastic le-am lipit pe bancheta saniei de care eram tare mandru. Mai toate saniile aveau asa ceva, devenise o moda pe care nu inventasem eu. Materie prima exista din belsug pastrand pana si dupa revolutie un numar(1-IF-956), din acet tip de material.
RăspundețiȘtergere