miercuri, 4 aprilie 2012

R.C.R. sau cum mi-am petrecut ultimii 14 ani din viata


La 31 martie 1998 plateam taxa de inscriere  pentru fondarea asociatiei RETROMOBIL CLUB ROMANIA. Pasiunea pentru vehiculele istorice a debutat in copilarie, dupa ce am asitat la cateva editii ale Festivalului Automobilelor de Epoca Sinaia. 14 ani mai tarziu, in aceeasi data (asta da coincidenta !), am fost ales presedintele asociatiei. In toti acesti ani am incercat sa dau totul pentru a cladi un club puternic care sa recupereze rapid decalajul fata de tarile cu traditie in domeniul vehiculelor istorice. Daca stau sa ma gandesc ca anul acesta se implinesc patru decenii de la primul eveniment organizat in Romania cu vehicule istorice cu traditia nu stam chiar rau. Altele sunt punctele nevralgice. Am incercat timp de 12 ani cat am activat in Consiliul Director sa impun idei si concepte corecte care sa dezvolte asociatia la nivel national. Rezultatele au fost in unele directii sub asteptari. In februarie 2010 m-am vazut nevoit sa demisionez din conducerea clubului. Si asta pentru ca deja nu mai discutam la diferente de opinii ci se trecuse la o campanie de denigrare care mi-a lasat un gust amar. Activitatea Consiliului Director ales in 2010 a continuat sa fie presarata de numeroase dispute, transate doar la vot, prin eterna majoritate 4-3 constituita in jurul presedintelui. Problemele au ramas insa aceleasi, in locul meu fiind identificat un alt “inamic”. Oriunde mergeam prin tara, pe orice forum intram gasem multe, prea multe, marturii ale nemultumirii cauzate de conducerea R.C.R. Asa incat m-am hotarat sa fac o ultima incercare de a redresa asociatia si a canaliza actiunile Consiliului Director in directia dorita de majoritatea membrilor. Am apelat la colegii cu vechime in asociatie si am reusit sa formam o echipa in ideea de a oferi o alternative solida si credibila. Personal sunt onorat sa conduc aceasta echipa, care in 31 martie a fost aleasa in fruntea RCR,  din ea fac parte vicepresedintii Florian Marin si Ovidiu Ionescu, Presedintele Comisiei Istorice – Dan Cazacu, Presedintele Comisiei Tehnice – Razvan Badulescu, Presedintele Comisiei Sportive – Cosmin Calinescu si Secretarul General - Dan Becheanu. Le multumesc inca de pe acum tuturor celor care vor fi alaturi de noi in acest mandat de doi ani in care vom incerca nu numai sa respectam promisiunile facute dar sa si depasim ce ne-am propus.  Pe 28 aprilie am programat propus la debutul calendarului un eveniment care va constitui o premiera nationala : in 8 orase din tara (Bucuresti, Brasov, Cluj Napoca, Constanta, Craiova, Sibiu, Suceava si Timisoara) vor fi organizate simultan expozitii urmate de o parada a vehiculelor istorice participante. La aceste evenimente se va adauga si prezenta la expozitia de la Budapesta, prezentata cu ceva timp in urma (stand cu vehicule istorice de productie romanesca). Sper ca evenimentul sa atraga un numar mare de participanti marcand astfel debutul unei noi etape in viata asociatiei. In 1999 R.C.R. lansa prima publicatie romanesca dedicata vehiculelor istorice, RETROMOBIL Magazin, care fiind realizata pe un xerox poate starni astazi zambete. Chiar si primul articol dedicat R.C.R. publicat de revista Autofocus e departe de forma pe care azi o are un anunt de lansarea a unei asociatii. Aceste stangacii imi starnesc nostagia fata de perioada in care s-a nascut clubul si nu pot sa nu constat ca de 14 ani el a fost intotdeauna prezent in viata mea. Si cand am fost departe de tara, am cautat sa acumulez informatii si materiale pe care sa le folosesc in dezvoltarea R.C.R. Le multumesc celor care au crezut in echipa pe care o conduc si le promit ca nu-i vom dezamagi. Veti gasi intotdeauna atat in mine cat si in colegii mei parteneri de discutie astfel incat orice problema sa-si gaseasca justa solutionare. Ii invit pe toti pasionatii de vehicule istorice, care pana acum nu au aderat la RETROMOBIL CLUB ROMANIA din varii motive, sa ni se alature calauziti de sloganul “Placerea de a ne intalni la volan”.

3 comentarii:

  1. Felicitari - este un rezultat al pasiunii tale. Multe astfel de masini si obiecte legate de lumea auto ar fi disparut fara aceasta implicare. Recunosc ca eu fiind in situatia de a putea avea numai o masina de colectie am comutat de la clasice la antebelice (am vandut masina clasica din '68 si am luat una cu 30 de ani mai veche) si in urma articolelor pe care le-ai publicat incepand cu RCR magazin. C.Tase

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca in final pasiunea a invins, succes !!! Daniel Pascovici

    RăspundețiȘtergere