vineri, 15 mai 2009

Mille Miglia 2009 ( II )







Ieri s-a dat startul in cea mai prestigioasa competitie dedicata vehiculelor istorice, Raliul Mille Miglia. Au luat startul 374 din cele 375 de echipaje inscrise (s-a retras primarul ... Moscovei), in prima etapa Brescia-Ferrara. Asa cum va anuntam Romania a fost in premiera reprezentat in aceasta competitie (echipajul nr. 127 - foto 1 & 2) eveniment e care-l voi comenta separat. Ziua a inceput la 8:30 cand in Piazza della Loggia au inceput sa soseasca rand pe rand automobilele participante pentru un ritual care astazi reprezinta prezentare masinilor in fata publicului inainte de start si mai putin cel de la origini, de aplicare a unui sigiliu pe fiecare dintre masini. Operatiunea (foto 3) avea in perioada eroica a raliului 1927-1957, rolul de a elimina posibilitatea inlocurii pe parcursul raliului a automobilelor cu probleme tehnice sau accidentate. Dupa incheierea operatiunii, masinile au facut o "baie de multime" (foto 6 - o parted in masinile care concureaza pentru B.M.W. Group Classic, modele 328 si 507) ramanand parcate pe strazile din zona centrala a orasului (foto 7), sponsorii raliului firmele B.M.W., Mercedes si Alfa Romeo organizand expozitii monomarca care au inclus si modele de ultima ora. Inainte de start participantii au luat masa in curtea Muzeului Migle Millia (fondat in 2004). Nelipsit de la startul raliului, anul acesta doar ca spectator, Sir Stirling Moss, castigatorul editiei din 1955 a raliului, si-a condus in mod simbolic automobilul Mercedes cu care a realizat victoria pana in zona de sigilare (pe 17 septembrie va implini 80 de ani). Moss a declarat de nenumarate ori ca singura competitie la startul careia a simtit teama a fost Mille Miglia. Si avea si de ce sa se teama pentru ca Mille Miglia a fost o competitie extrem de dura, presarata de nenumarate incidente , numai accidentul (provocat de explozia unei anvelope) care a determinat sfarsitul ei in 1957 generand pierderea a 13 vieti (pilotul spaniol Alfonso de Portago, copilotul sa american Nelson si 11 spectatori, dintre care 5 minori). La 20 de ani de la acest tragic accident cursa a fost reeditat cu vehicule istorice, au urmat alte curse in 1982. 1984, 1986 de zece ani ea capatand un caracter anual. Incepend cu ora 19:45 s-a dat startul raliului.
Prima proba speciala s-a desfasurat chiar pe strazile din Brescia, in fata a catorva zeci de mii de spectatori. Startul s-a dat incepand cu ora 19:45 (foto 5 primul echipaj care a luat startul cu OM 665 SS (1930) - Birnbaum (DE) / Beccalli (IT). Prima etapa s-a incheiat la Ferrara in jurul orei 24:00. Astazi se desfasoara etapa a doua Ferrara-Roma, pentru ca maine sa fie ziua cea mai dificila, ruta fiind Roma-Brescia, startul fiind programat la ora 6:30. Startul si sosirile sunt programate intr-un anumit interval, neexistand o ora fixa pentru fiecare echipaj in parte, departajarea este facuta in urma penalizarilor acumulate in probele speciale cronometrate care sunt incluse in traseul parcurs. Daca apar insa defectiuni tehnice sau ratezi traseul exista posibilitatea sa depaseste intervalul in care trebuie sa vizezi carnetul de bord, lucru care este penalizat. In primul comunicat de presa organizatorii anuntau ca in clasamentul provizoriu conduce echipajul Luciano Viaro/Antonio Viaro (foto 4 in momentul startului - castigatorii editiei 2008 ca acceasi masina care apartine Muzeului Alfa Romeo, model 6C 1500 Super Sport din 1928, pilotul italian fiind victorios si in 2007), urmat de Perletti Ezio / Ciravolo Enzo FIAT 514 CA (1930) si Ferrari Bruno / Ferrari Carlo - Bugatti Type 37 (1927).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu