Desi era programat ca prima masina sa urce pe podiumul de sosire la ora 22:20 organizatorii au prelungit momentele dedicate sponsorilor si partenerilor organizatorici, treaba care s-a dovedit a fi o idee nefericita. Ma gandesc in primul rand la participanti, prima masina luand statul la ora 6:30 din Roma. Pe traseu a existat o singura pauza, de trei ore, in rest o fuga continua intre probele speciale. Va inchipuiti ca toti nu mai vedeau decat susul si patul dupa o astfel de cursa. In jurul orei 23:00 au inceput sa soseasca masinile care reusisera sa termine cursa, pana pe la numarul 50 de concurs respectandu-se ordinea. Au fost sarite masinile care se aflau pe primele trei pozitii ale clasamentului, care au intrat in sceana dupa ce au trecut toate masinile antebelice. Masinile au intrat exact in ordinea clasarii, Bruno Ferrari/ Carlo Ferrari - Bugatti Type 37 (1927) urmat de Carlos Sielecki/Juan Hervas - Bugatti Type 35 A (1926) si Luciano Viaro/ Antonio Viaro -Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport (1929). Dupa 12 ani un echipaj brescian, inscris in Scuderia Brescia Corse, a reusit victoria. O victorie extrem de fragila dar totusi o victorie, decisa practic in ultima proba cronometrata, doar doua puncte departajand cele doua echipaje. Castigatorii au fost extrem de modesti si au recunoscut cu fair play ca desi au condus cursa dupa ce s-a trecut de Roma, victoria lor tine mai mult de hazard. Argentinienii clasati pe pozitia a doua a podiumului nu pareau foarte afectati de ratarea victoriei, anuntand cu zambetul pe buze ca se intorc la editia viitoare pentru a termina treaba inceputa in 2009. Asa cum au obisnuit publicul la ultimele doua editii pe care le-a castigat, echipa Automobilismo Storico Alfa Romeo (echipa oficiala a muzeului AR), a urcat pe podium in formula completa de ..... sapte, piloti, mecanici si reprezentantii muzeului, o chestie care sincer in grupul de jurnalisti in care ma aflam n-a fost primita cu entuziasmul cu care publicul a gustat momentul de sa-i zicem acrobatie. Pana si prezentatoarea si-a exprimat parerea ca dupa cei 1600 km parcursi o asemenea piesa de muzeu merita scutita de acest ritual fie el si unul vechi de decenii, la care s-a adaugat si sampania care a curs din belsug pe tapiteria din piele. Cum insa interesele de marketing primeaza momentul chiar nu mai merita comentat, si asta se intampla nu numai la Alfa Romeo, ci si la B.M.W. sau Mercedes sau Audi care imprumuta frecvent piese din muzeele lor unor personalitati, nu de fiecare data fosti piloti. Sincer am inceput sa cred din ce in ce mai serios ca o parte din masinile respective sunt niste replici "oficiale", asta ca sa nu le zic "falsuri de autor" ..... Dar sa revenim la cursa ! Luciano Viaro a petrecut pe podium cam dublul timpului petrecut de primii doi clasati, asta l-a facut sa treaca mai usor peste infrangere, tinand cont ca era marele perdant. A invocat faptul ca in ultima etapa a cursei nu a mai putut folosi viteza a 3-a. Inchei aici, dupa o noapte de nesomn, nu inainte de a mentiona ca echipajul care a reprezentat Romania a abandonat in urma unei defectiuni la cutia de viteze care nu a putut fi remediata, desi s-a incercat. Totusi datorita evolutiei bune avute in etapele parcurse panala Roma, echipajul Einselbach/Fendt s-a clasat pe locul 334 in clasamentul general (din 372 de masini clasate) si respectiv 270 la clasa Sport. Entuziasmul care ii anima cat si experienta acumulata in acest an, sunt convins ca va fi cheia unei clasari in prima jumatate a clasamentului intr-un din editiile viitoare ale raliului. Astazi are loc festivitatea de premiere si dineul oficial.
Super tare ! Chiar a participat si un echipaj din Romania ? Cu ce masina ? Ai poze cu ea ? Bafta !
RăspundețiȘtergereNu ai parcurs cu atentie seria de reportaje despre MM, in articolul cu nr II primele doua fotografii sunt cu masina care a reprezentat Romania.
RăspundețiȘtergere