Asa cum am promis va prezint astazi ultima achizitie la capitolul jucarii, camionul TATRA 815 GTC realizat la scara 1:43 (metal + plastic) in 1990. Caroseria este metalica insa din pacate unele detalii ori lipsesc ori au fost reprezentate prin vopsire. Ar fi fost interesant daca macheta reproducea plafonul rabatabil a camionui, care mareste spatiu de odihna sub forma unui cort. In schimb rotile spate reproduc sitemul de suspensie independenta care a facut celebra marca Tatra. Istoria modelului care a inspirat aceasta jucarie in cele ce urmeaza.
Camionul TATRA 815 GTC (foto sus) este un prototip care a fost in perioada 1987-1990 protagonistul unui incredibil raid in jurul lumii in cadrul caruia a strabatut in 37 de luni 68 de state situate pe cinci continente, traseul insumand peste 150.000 km. Raidul, intitulat “Around the world” a fost gandit ca o forma de promovare la nivel mondial al camioanelor TATRA fiind pus la punct si finantat de firma MOTOKOV, cea care se ocupa de exportul produselor industriei auto din fosta Cehoslovacia. Denumirea raidul a fost completata pentru a fi utilizat in scop publicitar de unul din sponsori, producatorul lubrifiantilor SynLube si Lube 4 Life, devenind “In jurul lumii fara schimb de ulei”. Practic intreagul traseu a fost parcurs cu acelasi schimb de uleiuri aditivate mentionate anterior performanta de rasunet la acea vreme. Exemplarul original este astazi expus astazi in Muzeul TATRA din Koprivnice (Cehia).
Camionul TATRA 815 GTC (foto sus) este un prototip care a fost in perioada 1987-1990 protagonistul unui incredibil raid in jurul lumii in cadrul caruia a strabatut in 37 de luni 68 de state situate pe cinci continente, traseul insumand peste 150.000 km. Raidul, intitulat “Around the world” a fost gandit ca o forma de promovare la nivel mondial al camioanelor TATRA fiind pus la punct si finantat de firma MOTOKOV, cea care se ocupa de exportul produselor industriei auto din fosta Cehoslovacia. Denumirea raidul a fost completata pentru a fi utilizat in scop publicitar de unul din sponsori, producatorul lubrifiantilor SynLube si Lube 4 Life, devenind “In jurul lumii fara schimb de ulei”. Practic intreagul traseu a fost parcurs cu acelasi schimb de uleiuri aditivate mentionate anterior performanta de rasunet la acea vreme. Exemplarul original este astazi expus astazi in Muzeul TATRA din Koprivnice (Cehia).
Salut,
RăspundețiȘtergeream si eu cateva exemplare a acestei machete, dar si Tatrele Paris - Dakar, versiunea Tatra Sanitara pentru ajutorarea saracilor din Africa in misiunile umanitare, versiunea pompieri, versiunea Safari cu remorca, versiunea ZOO cu remorca si versiunea Service Jaguar. Mai exista cateva machete pe care nu le detin in colectia mea. Acum un exemplar bine intretinut se gaseste in Cehia chiar si la 150 lei, in conditiile in care ele costau in anii fabricatiei maxim 50 koroane, adica 5 lei in bani de acum. Ce este important pentru mine, este faptul ca am gasit si cartea cu reportajele facute pe timpul deplasarii Tatrei in jurul lumii. 190 de pagini cu text si fotografii, editata in 1989, in limba ceha.