joi, 11 iunie 2009

Anvelopele ( I )


Una din problemele care au "tras pe dreapta" foarte multe automobile antebelice a fost lipsa anvelopelor, acutizata cu trecerea anilor. Criza a inceput in timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, cand vanzarea anvelopelor a fost rationalizata din ratiuni militare, toate stocurile existente fiind pastrate la dispozitia armatei. Apoi au urmat primii ani ai comunismului, in care importurile de piese si automobile se faceau exclusiv din spatiul sovietic. Proprietarii au fost nevoiti sa faca tot felul de artificii, inlocuind de cele mai multe ori jentile cu tot cu anvelope pentru a ajunge la o dimensiune care exista pe piata. In acest mod de la 19" sau 17" s-a ajuns la 16" si ulterior la 15". Astazi insa exista solutii. Unul din cele mai complete site-uri existente este cel al firmei Munchner Oldtimer Reifen Gmbh http://www.oldtimer-reifen.com/ ofera solutii deopotriva pentru vehiculele antebelice dar si clasice. Nici in cazul automobilelor din anii '60-'70 anvelopele din productia actuala nu sunt potrivite, in principal pentru ca dimensiunea talonului e cu mult redusa. In concluzie e bine sa alegeti cu atentie atat anvelopele cat si camerele, si in nici un caz sa nu folositi anvelope tubeless, pericolul de dejantare fiind iminent in lipsa inelului de siguranta. Pentru cei care cauta anvelope 16" pentru automobilele antebelice cea mai buna sursa ca raport calitate/pret o reprezinta anvelopele Kudrnac, produse in Cehia http://www.veteranservice.cz/ , prezentate la pagina 36 a catalogului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu